ik heb een fantastische kat, Phoenix, die ondertussen al 12 jaar is (13 in oktober).
Ze zat vroeger bij mij op appartement, maar nu heb ik een appartement met tuin en kan ze ook buiten. Het is een ingesloten stadstuin, dus ze kan niet op straat, enkel in de tuinen van de buren en dan weer terug. Wel handig vind ik, moet ik niet met een bang hartje zitten
Maar we zijn vooral aan elkaar gehecht. Ze gaat niet meer zoveel buiten en ik merk ook dat ze minder op vanalles klimt, dus ik denk dat de leeftijd ook een beetje parten speelt. Ze wil vooral zijn waar de baasjes zijn (ik en mijn vriend) en komt nog wel vaak vragen of we met haar willen spelen.
Mijn vriend en ik denken al een tijdje na over een hond. Ik zie mezelf eigenlijk als hondenmens. Phoenix is "toevallig" bij mij gekomen omdat ik haar heb gevonden op 't straat.
Nu kunnen we via via een bull terrier krijgen van mensen die gaan verhuizen en hem niet meer kunnen houden.
De hond die we zo leuk vinden.
Het is een niet-gecastreerd manneke van 1 jaar.
Hij heeft ervaring met kinderen en kent zijn bench, die hij ok vindt.
Meer info heb ik er nog niet over. Hij zou heel lief zijn, maar geen ervaring hebben met katten.
Nu is mijn vraag: zou het lukken? Zo'n jonge hond bij zo'n oude kat?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Tips om het goed te laten verlopen?
Of wat kan er fout gaan?
Net omdat Phoenix niet meer zo mobiel is om vlot overal op te springen uit de buurt van de hond, heb ik een beetje mijn twijfels.
Ik wil het beestje ook geen hartattack bezorgen (bij manier van spreken).
Uiteindelijk is Phoenix baas. Als een hond haar oude dag omzeep zou helpen, dan hoeft het voor mij ook niet en wacht ik liever met een hond tot de poes het leven hier voor bekeken houdt.
We hebben ook alle 2 geen ervaring als hondeneigenaren. Maar -al zeg ik het zelf- mijn poes is vrij goed opgevoed en met het paardje lukt het ook.
We zouden zowiezo ook naar de hondenschool gaan.
Owja, en we hebben een appartement met 2 verdiepen (boven leven, beneden slapen en je kan ni van boven naar beneden zonder langs de gemeenschappelijke gang te gaan (dus de deuren staan niet open)) en ook een klein tuintje. We wonen vlak aan een park waar we kunnen wandelen met de hond, en als hij zich wat weet te gedragen mag hij ook elke dan mee naar de manege. En mijn vriend heeft interesse om te gaan kanicrossen met de hond. Dus we zijn natuurlijk wel van plan om ons met het diertje bezig te houden
Alvast merci voor de tips en hulp!
) En een bench voor als jullie er niet zijn, is in het begin misschien geen slecht idee, of de kat en hond in aparte kamers laten.