Wat doe jij aan je konijnen van winter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat doe jij aan je konijnen van winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:09

Hallo allemaal,

de nachten word langzaam aan alweer kouder. Het word steeds vroeger als donkerder.
Dus wat doen jullie aan je nijntjes om ze lekker warm de winter door te leiden?
En hoe lossen jullie het op de met de waterflesjes die bevriezen?

Ikzelf gooi bij de ram alles vol met hooi en stro. Zodat meneer de hele tijd kan eten als ie wil. En het lekker warm heeft.
De dames gooi ik in het nachthok ook heel veel stro. En in een grote bak hooi die ik plaats in de ren. Waterflesjes vervang ik 's ochtends en zodra ik terug kom van school wissel ik ze weer om. En voor dat ik naar bed ga.
Dit jaar wil ik ren sowieso meer isoleren, zodat er niet te veel sneeuw in komt liggen.
Omdat ik dan elke dag mijn nijntjes mag borstelen. Zijn namelijk teddy dwergen.

Dus wat doen jullie aan je nijntjes?

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:53

Mijn konijnen zitten ook buiten in een groot hok met grote ren, ik stop in de winter ook extra stro in het hok met eronder zaagsel, hooi en voer krijgen ze altijd voldoende dus daar verander ik niets aan. Ik sluit ze niet op in het hok ze kunnen ook gewoon de ren in, dat kunnen ze prima zelf inschatten! Wat betreft het waterflesje doe ik er keukenpapier omheen, akje erom en bubbeltjes plastic, dat werkt redelijk goed tegen het bevriezen, uiteraard vervang ik het water dagelijks! Met extreme kou dek ik het hok en de ren af met dik transparant zeil zodat er geen wind in kan komen! Wel luchtgaten erin laten natuurlijk ;) Ik doe het zo al jaren en gaat prima!

Bluebontje

Re: Wat doe jij aan je konijnen van winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:14

Mijn konijnen zitten nu nog in een hok op het gras, maar verhuizen met een week of 2/3 naar een hok op pootjes. Maar dat is meer vanwege de nattigheid dan vanwege de kou. Daar krijgen ze ruim stro. Verder doe ik er niets aan.
Mocht het echt bar en boos worden, dan dek ik 's nachts de raampjes af met een kleed.
Waterflesjes vervang ik vlak voor de avond en 's morgens.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:29

Je konijn moet altijd hooi hebben zodat ie altijd kan eten he...
Maar konijnen maken een wintervacht aan dus wat stro en hooi er bij is genoeg
Je kan tijdens de hele koude nachten iets voor het hok hangen, bijv een kleed oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:19

Hooi hebben ze sowieso altijd. Maar in winter altijd meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:26

Mijn konijnen krijgen een extra grote berg stro,
ze hebben een dubbeldekker die boven lekker warm is. Vooral met het stro! :)

En verder is het voer prima zo :)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:28

Ik laat ze gewoon hetzelfde als nu en zomer. Al jaren zo en nooit problemen. Ze hebben tunnels waarin ze kunnen schuilen. ook een klein bak als hok (er zit eten in, anders is het nat).

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:56

Ik doe er eigenlijk niets meer aan. Ik heb een grote waterbak die minder snel bevriest, die ik dan wel vaker hervul zodra die bevroren is. Verder geen extra stro o.d. want dat gooien ze toch uit het nachthok.
Ze krijgen een lekkere dikke wintervacht en hebben elkaar om warm te blijven, dat is genoeg voor ze.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:01

Niets bijzonders. Behalve dat ik ipv 2x in de week het hok schoonmaak het 1x doe en dan 2x opstrooi.
Verder blijven ze gewoon de hele dag buiten lopen, ook als er sneeuw ligt. Daar hebben ze een goede vacht voor.
Verder alleen 's morgens en 's avonds laten drinken en dat was het.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:04

Ik verander eigenlijk niet zo veel. iid wel lekker wat stro, maar hij eet geen hooi, heel raar. Weet niet wat ik daaraan kan doen. Ook mag hij zomers en 's winters lekker los in de tuin lopen. Onze tuin is roofdier-proof.

Ik heb een soort hoesje om m'n drinkbak en daar helpt het wel iets mee maar niet super. Ik heb 2 paar flesjes en verwissel ze dan maar vaak.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:28

Lekker dik pak stro en het belangrijkste ze hebben allemaal elkaar om tegen elkaar aan te kruipen dus geen enkel hupsje zit alleen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:36

stro doen ze behoefte in en meer niet dus stro geef ik al helemaal niet. HOoi krijgen ze in voerbal of hooiruif en dus al met al geen bodembedekking. Ze hebben elkaar (6 nijnen samen) en hokken, hokjes, tunnel en hoekjes uit wind en altijd droog en dat vinden ze meer dan genoeg want ze liggen zelden tot nooit in een hok. In het begin mijdden ze het hok vreselijk toen ik er nog stro in deed en daarna gingen ze het gelijk als poep/plas plaats gebruiken en was het elke dag zeiknat en vreselijk goor (stel je voor 3 dwergen en 3 vlamen op een ruimte van 1 bij 1.5 hun behoefte doen).

HIer gaat het al jaren zo en dus dit jaar ook weer.