Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Agossie schreef:Kan het inteelt zijn geweest? Mijn broer heeft hetzelfde gehad... 2 konijnen, "het zijn een twee jongens hoor!" not... 3 kleintjes, eerst 1 kleintje dood, toen nog 2, toen moeders en als laatste vader... Echt heel jammer, maar het bleek dus dubbelop inteelt te zijn. moeder en vader waren al broer en zus, geboren uit broer en zus...
Sterkte hoor... het is en blijft gewoon köt als er een dier overlijdt, laat staan twee...
WinSel schreef:Konijnen laten pas merken dat ze ziek zijn als het vaak al te laat is
Er heerst idd Myx, maar het kan van alles geweest zijn....
Sterkte er mee iig

love_western schreef:Coccidiose kan het niet zijn.
Heb geen rare keutels oid gezien. En ze vielen ook niet af.
Dus dat kan ik aan de ene kant gelukkig uitsluiten
Wilawander schreef:love_western schreef:Coccidiose kan het niet zijn.
Heb geen rare keutels oid gezien. En ze vielen ook niet af.
Dus dat kan ik aan de ene kant gelukkig uitsluiten
Zegt niks.
Heb laatst een ram gekocht. Binnen een halve dag was hij doodt. Niks aan te zien. Bleek ook coccidiose te zijn. Ontlasting was niet afwijkend.
Ja dwergen kan je niet te vroeg enten maar 8 weken kan wel hoor. Zeker als de voedster meer als een half jaar geleden is. Je kan beter enten voor dat je laat dekken.
love_western schreef:maar als het wel coccidiose zou zijn. Kan ik dan niet beter morgen met mijn andere nijntjes naar de DA voor eventuele behandeling?

Wilawander schreef:love_western schreef:maar als het wel coccidiose zou zijn. Kan ik dan niet beter morgen met mijn andere nijntjes naar de DA voor eventuele behandeling?
Je zou ze tegen coccidose kunnen behandelen. Toltrazuril drops kan je daar voor gebruiken.
VHS heb je vaak ook wel duidelijke symptomen zoals neusuitvloeing.
Agossie schreef:Kan het inteelt zijn geweest? Mijn broer heeft hetzelfde gehad... 2 konijnen, "het zijn een twee jongens hoor!" not... 3 kleintjes, eerst 1 kleintje dood, toen nog 2, toen moeders en als laatste vader... Echt heel jammer, maar het bleek dus dubbelop inteelt te zijn. moeder en vader waren al broer en zus, geboren uit broer en zus...
Sterkte hoor... het is en blijft gewoon köt als er een dier overlijdt, laat staan twee...
(heb ik niet zelf gedaan, gekregen)