Zijn boomers snel wat aan te leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petraa14

Zijn boomers snel wat aan te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 16:58

Nou ben ik mischien van plan om een leuke boomer pup aan te schaffen :j

Mijn vraag is of boomers snel leren en speels zijn?
En dan bedoel ik ook eingelijk trucjes :P

Alvast bedankt :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:03

Een boomer is een kruising van over het algemeen witte kleine swiffers. Je weet nooit wat je koopt en je weet nooit wat voor karakter je krijgt.

Per hond verschillend dus. Maar ze zullen niet het meest gehoorzaam zijn, aangezien ze 'zo schattug' zijn en vaak hun zin krijgen in van alles.

Edit: in je profiel staat dat je 15 bent. Dus zonder toestemming van je ouders gaat het aanschaffen wat lastig. Ik zou ze voorstellen om te gaan zoeken naar een goede fokker (eventueel een rashonden fokker) ipv een pup bij een puppiefabriek aka broodfokker te halen.

Petraa14

Re: Zijn boomers snel wat aan te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 17:06

Haha. Ja dat heb ik wel gehoord dat veel mensen ze als een ''baby'' opvoeden.. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:17

Ik ga mee met wat Thirty zegt :j Heb je deze kwestie ook met je ouders besloten en hebben zij zich ook in honden rassen en boomers verdiept? :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:23

Je hebt inderdaad heel veel kruisingen die men een boomertje noemt. Een Boomer is dus geen ras.
Meestal is het een kruising tussen een Malthezer en een Shi-Tzu, maar er zijn er veel meer. Verdiep je dus eerst in de rassen van de ouders voordat je je keuze maakt. Een kruising tussen een Maltheser en een Shi-Tzu is trouwens meestal wel een heel makkelijk hondje, verhaard niet en is erg lief, ook naar kinderen. Het zijn geen werk- of sporthonden, maar ze leren wel vrij makkelijk om netjes te zitten, naast je mee te lopen enz.

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 21:38

Ik ben samen met mijn ouders al een hele poos goed aan het kijken wat nou een hond is die goed bij ons past. :) Ik vind dat heel belangrijk want het is een dier waar je heel lang verantoowrdelijk voor bent en een een gelukkig leven moet geven. :) We twijfelen alleen tussen een boomer (shih-tzu x maltezer) en een kooiker, best wel 2 hele verschillende rassen dus. Bedankt voor jullie reacties ;D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:09

qua actief bezig zijn kan je metr een kooiker veel meer en die zal het ook veel liever doen. Echter gezien je een boomer wil (dus kruising) raad ik je wel aan een kooiker alleen met stamboom te kopen wegens de gezondheidsproblemen binnnen het ras die makkelijk te voorkomen zijn soms maar waar bij fokken wel op gelet moet worden.

Een kruising die jij wil en boomer noemt kan zeker ook heel leuk en speels zijn. Echter als deze een heel korte neus heeft wat nogal eens gebeurd helaas bij die kruisingen dan zal dat qua energie en speelsheid behoorlijk mee spelen.

Verder qua vachtverzorging ook 2 zeer verschillende rassen geen idee ofj e je daar ook bewust van bent?

En als je een leuke jonge speelse hond zoekt kijk eens op www.dierenasiels.com !!!!!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:39

Ik zou erg oppassen met het kopen van een Kruizing maltheserXshih-tzu. Deze kruising word vaak niet getest op erfelijke afwijkingen. Bij de Maltheser komen erg veel hartproblemen voor en dat is natuurlijk niet fijn.

Als je toch kiest voor die combinatie, dan raad ik je aan een nest te zoeken waarbij de ouders getest zijn (is niet vaak te vinden).
Ik zou dan persoonlijk voor een Kooiker kiezen. Dit omdat er al genoeg kruisingen in het asiel zitten. (of je moet in het asiel kijken voor een leuke kruising? :D )

Ik zeg niet dat je een hond met stamboom kopen moet, maar ik raad je wel aan dat je een hond uit geteste ouders koopt, vaak zit hier dus wel een stamboom bij.