Kat kotst alles uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeenfred

Kat kotst alles uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:50

Hallo allemaal,
Wij hebben een kat van 20 Jaar.
Ze is helemaal gezond behalve op een paar kleine tumoren na.
Opereren heeft geen zin meer.
Maar dat was niet mijn vraag.
Ze kotst bijna al haar eten uit.
We hebben nu al verschillende dure goede merken geprobeerd speciaal voor de gevoelige maag maar niks helpt.
Heeft één van jullie hier ervaring met een soort voer wat goed helpt?
groetjes

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:53

pffff lastig misschien dat haar maagje het niet meer kan verwerken misschien nog een maag kalmerend middeltje halen bij de da zo mogelijk, mijn kat spuugde ook veel en kreeg toen laxopast. sterkte met het ouwetje

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:57

franka75 schreef:
pffff lastig misschien dat haar maagje het niet meer kan verwerken misschien nog een maag kalmerend middeltje halen bij de da zo mogelijk, mijn kat spuugde ook veel en kreeg toen laxopast. sterkte met het ouwetje

Zal vanavond even met mijn ouders overleggen.
Dankjewel ;)
Ik zal ook even een fotootje plaatsen.

nynkeenfred

Re: Kat kotst alles uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 15:03

Afbeelding
Ziet er in echt wel jonger uit.

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 15:04

Let niet op slechte mobiel kwaliteit is de recentste foto die ik had.
En let ook niet op die handen ;)

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:06

Onze kat spuugde ook ontzettend veel. Zit nu aan de prednoral, en werkt echt super goed! :) Is volgens mij wel een redelijk sterk middel. Wat zegt de DA ervan?

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 15:07

CharlotteCC schreef:
Onze kat spuugde ook ontzettend veel. Zit nu aan de prednoral, en werkt echt super goed! :) Is volgens mij wel een redelijk sterk middel. Wat zegt de DA ervan?

DA zegt dat het idd komt door ouderdom.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:07

Bij onze oude kat was dit het gevolg van (acuut) nierfalen, dit komt veel voor bij oude katten!
Ik zou je aanraden om een urinetest te doen en en de tussentijd zorgen dat de kat veel drinkt!

(onze oude kat heeft het 6 jaar lang prima gedaan op speciaal nier-dieet en de laatste 2 jaar met medicatie en suplementen voor haar nieren)

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 15:13

jorretje schreef:
Bij onze oude kat was dit het gevolg van (acuut) nierfalen, dit komt veel voor bij oude katten!
Ik zou je aanraden om een urinetest te doen en en de tussentijd zorgen dat de kat veel drinkt!

(onze oude kat heeft het 6 jaar lang prima gedaan op speciaal nier-dieet en de laatste 2 jaar met medicatie en suplementen voor haar nieren)

Dankjewel :D
Ik weet niet of er nog veel aan te doen is ze is namelijk ook al heel oud en wil haar sowieso geen operatie meer aandoen.
Zal even informeren

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:10

is natvoer een optie? en dan compleet natvoer, niet het aanvullende uit de supermarkt
zodat ze en wat vocht binnen krijgt en voedingsstoffen?
verder geen verstand van overgevende katten, maar misschien zijn brokjes nu te lastig voor haar?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:12

ik zou de dierenarts even opbellen en het probleem voorleggen
mischien kan ze iets krijgen tegen misselijkheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:03

Heeft de da de kat gezien ? Ik vind het vreemd dat een da gelijk zegt dat kotsen door ouderdom komt.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:08

mijn kat van 18,5 heeft dit ook, brokjes krijgt ze niet weg, natvoer met van die brokken gaat ze van spugen maar pate in van die kuipjes houd ze binnen, ik geef haar meerdere keren per dag een beetje omdat ze anders gaat schrokken en dan is het er zo weer uit, weet niet of dit voor jou ook zo is, maar je kan het proberen, ik ga mn oudje niet meer voor dit soort dingen naar de DA slepen, zolang het goed gaat is dat mooi en dan ga ik haar geen gesleutel en medicijnen meer aandoen, mijn DA begrijpt dit en geeft me gelijk hierin, ze is gewoon oud en zolang het zo gaat is dat mooi
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 21-09-11 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:09

Mijn kat (poes van 10 jaar) had hier ook last van. De DA vermoedde een irritatie aan het maagslijmvlies, op een echo kon je ook zien dat de laag slijm in haar maag plaatselijk ook wat dikker is. De maagwand wordt bij haar geïrriteerd door haar eigen maagzuur, het slijmvlies beschermt onvoldoende doordat het beschadigd is (soort krasjes, vermoedelijk veroorzaakt door veelvuldige haarballen. Ze heeft nogal glad haar en weinig wolharen) De DA heeft ook uitgelegd dat het voedsel het beste zo grof mogelijk kan zijn. Ik voerde haar kant en klare brokjes voor katten met een gevoelige maag maar de deeltjes waar de brokjes van geperst zijn zijn te klein. Natvoer (uit de supermarkt) kon ze beter binnen houden maar ook dat braakte ze vaak toch weer binnen een paar minuten uit. Uiteindelijk ben ik overgeschakeld op rauw vlees, dat is ook wel gemalen maar de deeltjes waar het uit bestaat zijn grover. Bij haar was het dus zaak om iets met een grovere structuur te geven.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:14

Onze hond ging veel overgeven toen ze ook kanker had aan haar maag, wil nu niet zeggen dat jouw kat dat ook heeft, maar wellicht de oorzaak omdat ze al meerdere tumoren heeft.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:03

hoi prednoral is gewoon prednison en sloopt de organen van je kat. alleen een rekmiddel

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 14:57

Marley schreef:
is natvoer een optie? en dan compleet natvoer, niet het aanvullende uit de supermarkt
verder geen verstand van overgevende katten, maar misschien zijn brokjes nu te lastig voor haar?

We hebben haar ookal nat voer gegeven maar dan kotst ze nog vaker

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 01:08

hm blijft erg lastig op een gegeven moment kan ze het gewoon niet meer hebben en dan is het eigenlijk wel zon beetje over zeg maar.
vervelend maar helaas . hoop dat ze het nog even volhoud en overleg met de da.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:57

en Hills A/D houdt ze dat ook niet binnen?
Als poezel verder wel gezond is kun je dat nog gewoon proberen, maar hou in je achterhoofd dat ze wel al 20 is en altijd je eten uitspugen ook geen pretje is en dat de kans bestaat dat ze dan dood gaat aan leververvetting omdat ze niks eet.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:29

nynkeenfred schreef:
Marley schreef:

We hebben haar ookal nat voer gegeven maar dan kotst ze nog vaker

Ik zou naar een andere DA gaan voor nog een controle :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:26

Hoe gaat het inmiddels? Al naar de dierenarts geweest?
Hills AD is inderdaad een extra smakelijk eten dat rijk aan calorien is en licht verteerbaar, kan je proberen, maar zou toch echt de nieren (urine of evt bloedonderzoek) laten controleren!

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 10:29

Ik doe het even in één bericht.
Ze heeft nu Royal Canin Sensitive voer en heeft sinsdien alles binnen gehouden gelukkig.
Bedankt voor alle reactie's (:

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:12

Gelukkig gaat het wat beter met haar.