Jonge Bull terrier opgevangen ( katten probleem)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Jonge Bull terrier opgevangen ( katten probleem)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 11:25

Wij hebben sinds maandag een Bull in huis. Het is een teefje dat ouder is als 18 maanden. Ook heeft ze reeds pups gehad. Meer weten we er niet over. Ze is namelijk gedumpt langs een grote baan hier in Belgie. Mensen hadden haar in huis maar die hebben 2 reutjes en konden haar niet houden. Nu is ze dus hier en met onze andere 2 honden gaat het redelijk goed ( ze speelt met de Beagle, laat haar grenzen weten, de lab moet er niet zoveel van weten maar als ze dan eens gromt laat de Bull haar met rust). De kippen laat ze ook met rust en ze is ook super knuffelig met mensen. Maar ze gaat achter de katten. Ze windt zich helemaal op en dan gaat ze zoeken dan. Drijft ze in een hoek en houdt ze in bedwang. Wat ze dan doet weten we niet, tot nu toe niet gebeten, maar we laten het ook niet zo ver komen. Meestal hebben we ze op tijd er bij weg.
Nu vragen we ons af of er hier iets aan de gedaan kan worden door training ofz. Want het is echt een lief dier en als er een kans is willen we ze die geven, maar uiteraard willen we geen grote risico's nemen met de katten. Als het echt niet gaat moet we op zoek naar een nieuwe thuis voor haar. Dus hopelijk zijn er wat tips ( want we willen ze wel een kans geven).

Anoniem

Re: Jonge Bull terrier opgevangen ( katten probleem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 19:26

Tja..
Als je nou een jong katje kon krijgen dat ze onder haar hoede nam.. (dit gaat niet, dit weet ik)

Ik denk dat er genoeg trainingscursusen zijn :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:28

passieAppel schreef:
Tja..
Als je nou een jong katje kon krijgen dat ze onder haar hoede nam.. (dit gaat niet, dit weet ik)

Ik denk dat er genoeg trainingscursusen zijn :)

sorry maar apart advies het eerste.........

Wat je kan doen is trainen idd en dan dus op het de katten met rust laten. Je kan ook gewoon goed op letten en als dat niet mogleijk is dan maken dat katten en hond gescheiden zijn. Meestal went het wel goed en snel aan elkaar.
Hier een hond die er zeker een jaar over gedaan heeft maar die was echt vals naar katten en wilde ze puur aanvallen en doden. Heb 2 katten en ze hebben nooit een schrammetje gehad van hem. Puur gewenning en controle houden over de situatie. Het kan dus. Echter er zijn ook honden die zo gefixeerd zijn en dan helpt training niet. Herplaatsen naar een thuis zonder katten is dan het beste. ONlangs zo'n herder gehad. Vermoedelijk altijd opgejut tegen katten. En die ging overal doorheen als hij een kat zag. Totaal niet te doen in een huis bij katten. Werd er echt gek van. Tja en dan houd het gewoon op.