vrijwilligerswerk Asiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

vrijwilligerswerk Asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 15:51

Hoe ziet dit eruit?
Ik zit te denken om me hiervoor aan te melden, maar loop tegen 1 probleem aan.
Ik vind het niet erg om schoon te maken, poep, pies, tja, hoort erbij... Alleen kots kan ik dus écht niet. Nu denk ik wel dat dit 1 van de taken van een vrijwilliger is, en met meerdere dieren is de kans groter dat er een keer 1 over zn nek gaat dan bij mijn 2 hondjes thuis
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 20-09-11 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 15:54

Nou, ik heb echt werkelijk nét een mail naar het dierenasiel hier gestuurd om me aan te melden voor vrijwilligerswerk, das bést toevallig :=

'Vroegah' heb ik ook in de vakanties daar vrijwilligerswerk gedaan, kots is niet iets wat ik toen veel ben voorgekomen. Denk dat je dat - als je het tegenkomt - vooral tegenkomt op de quarantaine afdeling, waar toch met regelmaat zieke dieren verblijven, en als je dit aangeeft kunnen ze wellicht regelen dat je op de 'gewone' afdeling terecht komt.

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:05

Ik ben al bijna een jaar vrijwilliger in een dierenasiel :D 's Avonds om 6 uur sluit het asiel en dan laten we alle honden uit ( hebben 40 speelweides waar de honden alleen of met een of meerdere honden samenzitten ). Als de honden buiten zitten is het natuurlijk kooien poetsen. De meeste honden zijn zindelijk dus veel kom je niet tegen. Als je niet zo goed tegen kots kan zou ik het gewoon even melden dat iemand anders het doet en zo langzaam aan er een beetje aan probeert te wennen ? Dat heeft bij mijn vriend geholpen , die heeft een hekel aan poep :P

me_myself_i

Re: vrijwilligerswerk Asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:37

Ik heb in de zomervakantie vrijwilligerswerk gedaan in het asiel. Bij ons was het in de ochtend (van 9 tot 11) de honden in hun buitenren zetten (en dan om en om in een van de speelweides), hokken schoonmaken, dan was er pauze en dan hield ik me bezig met de kleinere hondjes uitlaten, spelen met de katten/kittens, tam maken van wilde kittens en af en toe controleren op poep/plas/kots. Mensen rondleiden die op zoek waren naar een kat/kitten, dat mocht ik ook doen. Maar in die 2 maanden dat ik daar werkte ben ik geen kots tegengekomen hoor. :p

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 10:33

Ik ben vrijwilliger geweest in het dierenasiel.

Bij ons was het voornamelijk schoonmaken en troep ruimen. Zal het schema wel even neerzetten:

Sochtends eerst honden in de weides zetten zodat alle hokken leegzijn.
Alle hokken schrobben. (dus ook de poep,plas en braaksel opruimen van onzindelijke/zieke honden)
Hondenbakken vullen met voer en daarna de honden weer in hun kennel.
Daarna hetzelfde met de pensionhonden.
Wanneer de pensionhonden weer binnen zijn, de asielhonden weer naar buiten. Voerbakken uit de kennels halen en schoonmaken. Kantine schrobben, benches schoonmaken, kleedjes wassen etc.
Daarna veldjes ruimen (poep opruimen uit de weides buiten), buitenkennels schoonspuiten.

Hier doe je bijna niets met de dieren zelf, hier is het voornamelijk schoonmaakwerk. Uiteraard wel erg dankbaar werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:00

Ik denk dat je het wel kunt aangeven :)
Maar niet 100% kunt voorkomen...