wanneer poes naar buiten ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

wanneer poes naar buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 15:21

hallo allemaal,, ik heb nu sinds een aantal dagen de poes van mij zusje in huis.
poes plast alles onder maar dat ter zeide want dat maakt niet zo heel veel uit ( de grond is nog nooit zo schoon geweest hier :P )

nu vroeg ik mij af,, na hoveel dagen/weken doe jullie de poezen naar buiten ? wij hebben een heel stuk pad+land en de katten ( uitzonderingen daar gelaten ) komen vrijwel niet aan de weg.
wel is er hier plek om te verdwalen,, maaar aangezien katten niet gek zijn vraag ik me af wanneer ze weer lekker buiten kan spelen :)
ze verveelt zich duidelijk.

Pearlss

Re: wanneer poes naar buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:22

Na 2 weken in hun nieuwe woning hebben wij altijd aangehouden
Maar is ze wel gestereliseerd?

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:25

Nou dat het je niet zoveel uit maakt dat ze plassen.
Mijn kat heeft het ook gedaan maar vond het toch flink stinken haha.
Ik denk dat je inderdaad 2 weken aan moet houden en inderdaad is ze geholpen anders heb je er inens heel veel.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 15:30

haha ja rozahorse het is en blijft een beestje en dat is het risico vindt ik haha. elke dag even een dweiltje over de grond en het is weer weg :)
ze doet het vaak ook alleen op een handoekje ofzo,, dus ik heb nu krantjes liggen zodat ik het makkelijk weg kan pakken en schoon kan maken :)

@ Pearlss: poes is wel gestereliseerd :j ze komt ook van buiten af :) enne gefeliciteerd met je zwangerschap geniet er van <3 ( kijkt even achterom waar kind lief in zn stoeltje in slaap is gevallen )

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:35

met 2 weken in hun nieuwe huis mogen ze naar buiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:41

Ik denk een week of 2-3 :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 01:08

ik denk inderdaad maar dat ik haar binnen hou dan :) er zijn hier in mijn omgeving verschillende meningen.. 3 dagen,, 1 week 2 weken,, een maand..

ik vindt het alleen maar sneu voor haar dat onze andere poes wel naar buiten mag en zei binnen moet blijven hihi..
helaas zijn ze niet de beste vrienden dus er van uit gaan dat ze die ander volgt is niet reeel.. helaas moet ze dan nog even "afzien"

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 01:30

Twee a drie weken is gemiddeld wel de tijd, zeker voor een nieuw katje. Met katten die je al langer hebt ligt het er maar net aan. Wij hebben weleens een kat gehad die je met een dag al naar buiten kon doen, die ging ook rustig mee op vakantie en liep daar dan lekker los rond. Mijn vorige katten gingen met een week al naar buiten, maar dat was voornamelijk omdat de oudste zich het ongans verveelde en begon te bléren. En aangezien dat een wat Oosters tiepje was met bijbehorend stemvolume, tja, dan doe je de deur wel open :') . Maar dat ging ook prima. Mijn huidige katje kwam uit het asiel en was wat verlegen, die heb ik een maandje binnen gehouden, voor de zekerheid.

Wat ook wel helpt is ze de eerste paar keer vlak voordat ze eten krijgen naar buiten te laten en dan gewoon de deur open houden. Veel katten zullen dan sowieso in de buurt blijven en als het ineens toch té eng is kunnen ze zo naar binnen rennen. Bij thuiskomst belonen met iets lekkers, als het geen etenstijd is, werkt ook wel. In het beste geval krijg je dan katten die netjes thuiskomen als je ze roept. :D

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 02:40

pluizebolpum,, het is gelukkig een poes die mij al 3 jaar kent :j maar ze kent mij als "visite" die 3 x in de week kwam en haar altijd op schoot nam :P
ik merk wel dat ze heel erg aan mij hangt,, ga ik naar boven,, dan is zei boven.. ga ik douchen,, zit zei in de badkamer ga zo maar door..

ik denk zelf dat ze al wel naar buiten kan,, ze is zo op haar plekje en denk dat ze ook niet meer weg wil..
ze krijgen sochtens altijd hun favoriete eten ( een stukje vlees ) en dat slaan ze hier voor geen goud over,, dus ik denk dat ik haar als het morgen mooi weer is even mee naar buiten neem met het vlees bij me,, zodat ze even kan kijken.. weet 99% zeker dat ze me wel volgt :P

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:38

Hier heb ik ze na 5 dagen naar buiten gelaten. Wat waren ze daar blij mee!

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:44

Dag of 3 heb ik bijna altijd gedaan.En dan deur gewoon open houden dat ze op onderzoek kunnen gaan maar bij iets engs wel naar binnen kunnen vluchten :P

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:50

*denkt diep na, katten lopen al een tijdje rond thuis*

Ik denk dat wij er nooit zo op gelet hebben. Katten kwamen altijd als klein grut bij ons. Mochten direct buiten maar onze tuin is omheind met muren van 2m. Tegen dat ze groot genoeg waren om daar op en over te geraken waren ze al lang gewend.

Verder denk ik dat normaal 2 weken idd een mooie periode is om je kat te laten wennen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 13:13

nou poes is vandaag voor het eerst een uurtje buiten wezen scharrelen met een brok in mn keel ( ben blij dat ze er weer is ) ik had even getest wat ze zou doen als ze zou schrikken,, ze rende dus gelijk naar binnen :)

ik heb bewust gewacht met voeren,, dus ze had goed honger.. dus 2 keer rammelen met wat brokjes en ze was er al *\o/* missschien vanmiddag nog even naar buiten :) zag haar wel sproeien buiten dus ze is daar ook terein aan het afbakenen,, opzich wel goed natuurlijk zo weet ze ook haar huisje weer te vinden :)

ze zit nu lekker te eten :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:09

Klinkt goed! Als ze maar eenmaal weten waar ze heen moeten als het eng wordt dan zit het meestal wel goed. En die brok in je keel? Bekend hoor :(:) . Ik heb doodsangsten uitgestaan met mijn huidige poezel, had geen flauw idee hoe ze zou reageren omdat ze een asielpoesje is, dus dat was de eerste keer vijf minuutjes op het platje, daarna de deur weer dicht en lekker eten. Mja, als ik toen wist wat ik nu weet...Mevrouw verdedigt Haar Huis met hand en tand, letterlijk. Het viel zelfs de buren op dat er geen katten meer in de buurt rondlopen := .

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:06

hahaha ja heerlijk,, het gaat nu gelukkig aardig tussen mijn huidige kat en de nieuwkomer er is wel wat geblazen ( kat 1 is over het algemeen niet heel lief tegen "andere" katten ) normaal gesproken gaat ze net zo lang door tot andere poes geen leven meer had.. maar omdat onze pebbles zo vreselijk onderdanig is aan haar ziet ze er denk ik geen rede toe haar te verjagen :)
gelukkig voor ons want eenmaal er in betekend er niet meer uit haha :P

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:12

Ik heb ook een asielkatje, de eerste keren ben ik zelf in de tuin gaan rommelen en heb de deur open gelaten.
Poes hangt ook aan mij en ze bleef aardig in de buurt.
Af en toe heb ik haar geroepen zodat ze aan het geluid kon horen waar ze naar terug moest.
Ik hield haar ook twee weken binnen, het asiel adviseerde 6 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:16

Pluizebolpum schreef:
Twee a drie weken is gemiddeld wel de tijd, zeker voor een nieuw katje. Met katten die je al langer hebt ligt het er maar net aan. Wij hebben weleens een kat gehad die je met een dag al naar buiten kon doen, die ging ook rustig mee op vakantie en liep daar dan lekker los rond. Mijn vorige katten gingen met een week al naar buiten, maar dat was voornamelijk omdat de oudste zich het ongans verveelde en begon te bléren. En aangezien dat een wat Oosters tiepje was met bijbehorend stemvolume, tja, dan doe je de deur wel open :') . Maar dat ging ook prima. Mijn huidige katje kwam uit het asiel en was wat verlegen, die heb ik een maandje binnen gehouden, voor de zekerheid.

Wat ook wel helpt is ze de eerste paar keer vlak voordat ze eten krijgen naar buiten te laten en dan gewoon de deur open houden. Veel katten zullen dan sowieso in de buurt blijven en als het ineens toch té eng is kunnen ze zo naar binnen rennen. Bij thuiskomst belonen met iets lekkers, als het geen etenstijd is, werkt ook wel. In het beste geval krijg je dan katten die netjes thuiskomen als je ze roept. :D

:j
Als iedereen dat nou deed :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:18

Als je je tuin goed beveiligd hebt tegen ontsnappen kunnen katten meteen naar buiten hoor :D.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 18:37

_san87_ helaas wonen wij "buiten" en ze kunnen hier dus zo het land op.. nou is dat gelukkig niet heel groot en zitten flinke sloten omheen.. maar weg kunnen ze zeker via de buren..

poes is vandaag de hele dag al buiten :j af en toe komt ze binnen ( om te poepen of plassen :oo ) rare kat..
en dan gaat ze weer naar buiten :) ik haal dr zo binnen voor de avond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:50

_San87_ schreef:
Als je je tuin goed beveiligd hebt tegen ontsnappen kunnen katten meteen naar buiten hoor :D.

Maar dat dacht ik niet :D