Grote hond met klein hondje? Kan het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Grote hond met klein hondje? Kan het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 15:09

Hallo bokkers,
Ik ben wel beniewd hoe mensen tegenover de'' stelling '' staan
dat als je 2 puppies (lees : puppies , dus druk , niet oplettend etc) bij mekaar houd / neemt

Dat dit prima bijv. chihuahua en een amerikaanse bulldog of verzin het maar kan zijn .

Tat_jana

Re: Grote hond met klein hondje? Kan het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:23

ajhoor zie het veel in mijn omgeving..

bekende: chi met bordeaux dog,, ik heb nog nooit zulke goeie vriendjes gezien en zijn met elkaar opgegroeit :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:27

Wij hebben een Berner Sennen met een mix westy.

Westy is erbij gekomen toen de Berner ruim 5 maanden was. En dan kan onze BS behoorlijk lomp. Perongelijk op haar gaan zitten, net iets te ruw spelen, maar het zijn de aller beste maatjes.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 19-09-11 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:27

wij hebben ook 2 kleine chihuahua's en een rhodesian ridgeback, zijn de beste vriendjes <3

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:33

Wij hebben 2 Duitse doggen en mijn moeder een jack russel en hiervoor een Yorkie van 2,5 kilo. Ging prima! :j

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:36

Wij hebben een Hollandse herderpup bij onze volwassen 2kg maltezer/yorkie mix. De pup is lomp en druk, maar maltezer is slimmer én wendzamer! Die zorgt wel dat er niet met haar gevoetbald wordt of dat de pup bovenop haar gaat zitten. En als ze het allemaal te gek vindt worden, zet ze een keel op en ligt de puppy zo plat op d'r rug beduusd te kijken.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:38

Ik heb een Riottweiler en een Shi tzu, dit gaat super.
Bij ons is het zo, dat als het menens word, legt de grote het af bij de kleine haha.
De kleine is gewoon sneller en slimmer!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:40

Wij hebben momenteel een mix van een chi x pincher, herder en een border x lab. Gaat erg leuk samen!
Border x lab gaat binnenkort weg en hoop volgend jaar op een prazky krysarik.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:35

Hier een Bordeaux Dog (zo'n 70 cm) met een iets te kleine Cavalier King Charles Spaniel.
Moet er bij zeggen dat ze allebei heel rustig zijn. Gaat super goed.
Ook kan mijn BD gerust over weg met speelse kleine hondjes.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 20:38

Elin_ schreef:
Hallo bokkers,
dat als je 2 puppies (lees : puppies , dus druk , niet oplettend etc) bij mekaar houd / neemt

Dat dit prima bijv. chihuahua en een amerikaanse bulldog of verzin het maar kan zijn .

Nee, dat vind ik niet kunnen, als het dus echt gaat om twee PUPPIES. Daar komen ongelukken van. Als ze volwassen zijn, geen probleem en als er 1 volwassen is en dan 1 pup erbij ook geen probleem, maar dan bij voorkeu een volwassen Ambull met een pup chihuahua en niet andersom.

Ik vind 2 puppen tegelijkertijd sowieso geen prima idee.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:06

WeCo schreef:
Elin_ schreef:
Hallo bokkers,

Ik vind 2 puppen tegelijkertijd sowieso geen prima idee.

Ik heb 2 teefjes, een Shi tzu van 11 maanden, en een Rottweiler van 9 maanden, en dat gaat hartstikke goed samen.
Kunnen elkaar niet eens missen..
Het kan dus gewoon goed gaan..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:10

kan prima hoor heb zelf ook een Duitse Herder en een Jackrussel, zelf zou ik ze een jaar na mekaar nemen aangezien het dan wat makkelijker is om ze dingen aan te leren, ik zou overigens niet bv een rotweiler pup nemen en een Chihuahua tegelijk want het risico dat de Rotweiler in zn spel de Chi plet is wel erg groot en dat overleeft een Chi niet, dan kan je beter eerst de grotert nemen en dan een jaar later de kleine dan is de grote al wat rustiger en gezeglijker

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:13

Vanillala schreef:
Wij hebben een Hollandse herderpup bij onze volwassen 2kg maltezer/yorkie mix. De pup is lomp en druk, maar maltezer is slimmer én wendzamer! Die zorgt wel dat er niet met haar gevoetbald wordt of dat de pup bovenop haar gaat zitten. En als ze het allemaal te gek vindt worden, zet ze een keel op en ligt de puppy zo plat op d'r rug beduusd te kijken.

Hier loopt bijna de zelfde combi rond, alleen een duister. Gaat prima.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 02:33

Kijk in mijn profiel :)

Jack russel x Chihuahua en een (voor een bordercollie) grote Bordercollie.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:19

2 puppies vind ik ook nooit een geweldig plan..

Ik had 2,5 jaar geleden de combinatie Duitse Herder pup van 4 maanden en een Engelse Cocker Spaniel bij m'n moeder. Inmiddels woon ik daar weer en heb ik ook een Mechelse Herder pup mee genomen. Gaat prima. Die Spaniel moet niks van andere honden hebben en negeert ze gewoon. En als hij te ver gaat krijgt hij een snauw. Maar de herders weten prima dat bij de spaniel niks te halen valt en laten hem ook altijd wel met rust eigenlijk... Hij is ook al 11 haha. Alleen met wandelen is het wel eens oppassen, in hun drukte lopen ze hem wel eens omver...

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:37

Hier een chihuahua teef van 3,5 jaar en een Bull terrier reu van 2 jaar.
Teef is duidelijk de baas , de reu vind het wel best en laat zich afsnauwen.
Teef vind hem niet leuk alleen als ze samen herrie kunnen maken en achter iets aan kunnen om van het erf te jagen.

Bij ons zijn het geen vriendjes maar ze tolereren elkaar, de Bull is ook zo lomp als hij blij is en dat vind het teefje wat minder , lees word overhoop gelopen of over heen gesprongen.
Toch is er geen spanning in huis, in huis is de Bull heel rustig ,

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:38

Kan prima, wij hadden een boerenfox en een amerikaanse bulldog. Helaas hebben we de fox weg moeten doen en we hebben nu een engelse stafford erbij. Gaat heel goed, maar ja een engelse stafford is natuurlijk wel een heel sterk hondje.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:44

dat kan makkelijk, je moet vooral bij het spelen wel de ruwheid in de gaten houden. Wij hadden drie Cane Corso (allen groter dan gemiddeld bij dit ras en fors van bouw) en toen kwam er een pup van de franse bul bij.

Onlangs andersom franse bul en nu een jonge Cane Corso pup, moet zeggen dat de franse bul regelmatig in het spel tot orde geroepen moet worden.
over een maand zal dit wellicht andersom zijn.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:15

Kan prima! Mijn ouders hebben een grote maat Border Collie van 7 jaar en sinds kort een pup erbij, kruising oliebol (weet dat je het anders schrijft, maar vind het zo'n rare naam :+ ) met een Westie. Die twee zijn inmiddels onafscheidelijk geworden. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:16

Zie nu dat mijn woord geblocked wordt, maar had dus sh*tsu geschreven ;)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:21

WIj hebben een kruising Duitse Dog, een kruising Labrador en een SHih Tzu, gaat prima, het enige wat we hebben geregeld is dat als wij niet thuis zijn dat de Shih Tzu dan onder het hekje ( zo'n kinderhekje) door kan naar de woonkamer zodat ze apart kan gaan liggen als ze wil. De grote honden lopen dan door de rest van het huis maar kunnen niet in de woonkamer, op die manier kan ze veiligheid zoeken als de grote jongens te druk zouden zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:40

grote en kleine hond kan zeker samen echter als ik het bericht van TS goed lees dan wil ze 2 puppen tegelijk nemen en dan een groot kolossaal ras en een mini zeer breekbaar ras. En kan wel zeggen dat ik dat ten zeerste af raad!!
De ene pup is veel robuuster dan de andere en ze zijn heerlijk onbezonnen in puppen tijd maar houden dus ook totaal geen rekening met het feit dat de ander veel kleiner is en veel minder kan hebben. Je moet maar een am bull hebben die speels in een chi pupje bijt.......

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:46

Citaat:
Ik heb 2 teefjes, een Shi tzu van 11 maanden, en een Rottweiler van 9 maanden, en dat gaat hartstikke goed samen.
Kunnen elkaar niet eens missen..
Het kan dus gewoon goed gaan..

Gaat NU zeer goed samen.. echter 2 teven met dit leeftijds verschil zou ik iedereen af raden. Waarom mogelijke problemen opzoeken als je ze kan voorkomen? Nu heb je de 'mazzel'(of ongemak) dat de shih tzu niet zo'n enorm pittig ras is over het algemeen.
Had daar bijv. Jack Russell Terrier gestaan dan zou ik echt mezelf af gevraagd hebben hoe je erbij komt (nu vraag ik me dat eigenlijk ook wel af hoor).

Immers nu beiden nog jong en speels. Echter ze worden steeds ouder, ze gaan steedds meer op hun strepen staan (zeer waarschijnlijk in elk geval de rottie) en dan heb je nu grote kans dat het mis gaat omdat het én 2 teven zijn én vrijwel geen leeftijds verschil.

Hoop voor je dat het goed blijft gaan en het kan ook goed wel goed blijven gaan omdat de shih tzu meestal een rustig ras is echter zou dit mensen nooit aanraden.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:49

Jaa hoor. Wij hebben altijd een golden retriever met een boomer gehad. Goldenretriever was toen al wat ouder en toen kwam de boomer er bij. Helaas is de Golden Retriever nu overleden en hebben we een Cane Corso x Mechelse herder (Pittig dier met veel bloed) pup. Af en toe hadden ze wat ruzie in het begin maar het is nu helemaal goed. Ik denk dat pup en pup ook wel kan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:50

Ik heb het wel 1x verkeerd horen gaan met een grote hond en een teckel. Maar naar wat ik verder hier lees zou ik me daardoor niet tegen laten houden. Dat was pure lompigheid van de grote hond en een teckel die daar minder tegen bestand was. Die had serieuze rugklachten er aan overgehouden.