Hond heeft een rode pusserige plek onder haar oksel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Hond heeft een rode pusserige plek onder haar oksel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 14:00

Hallo Allemaal,

Dit weekend heb ik een bobbeltje onder de oksel van mijn hond ontdekt, ik besloot het even in de gaten te houden wat ik dus ook heb gedaan. Zaterdagavond zat er naast het bobbeltje nog een bobbel wat leek en voelde al een vochtophoping en gisteren was de huid rood en plakkerig. ik heb het toen schoongemaakt met gekookt water. Vanochtend zag ik dat er inmiddels ook pus bij was gekomen en heb het wederom schoongemaakt met kokend water. De da is inmiddels gebelt en kreeg het advies dat ik het nog even moest aankijken, maar zodra het zich uitbreidde ik langs moest komen.

Ze lijkt er geen last van te hebben en het is geen bezwaar dat ik het schoonmaak. Nu weet ik dat honden geen pijn zullen laten zien dus veel zullen jullie niet aan deze info hebben. Ik dacht zelf dat het misschien een vlooienallergie kon zijn, aangezien ze zichzelf sinds een paar dagen ook overmatig likt( vooral haar plasser trouwens. Vanochtend hebben zij en de pup die ik in huis heb, een vlooienbehandeling gekregen. Maar eigenlijk weet ik het dus niet en ik vroeg me af of iemand dit misschien herkent en ook misschien weet wat ik er aan kan doen.
Afbeelding

Deze foto is van vanochtend nadat ik het had schoongemaakt. Is niet heel duidelijk, maar krijgen jullie misschien toch een iets betere indruk van de plek.

A_man

Re: Hond heeft een rode pusserige plek onder haar oksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:04

mijn 2 hondjes hebben dit ook een week geleden begon het.
moest toevallig die dag naar de DA,
heb antischimmel shampoo meegekregen en moet ze om de dag daarmee wassen.
het is wel wat minder maar over nog echt niet moet het ook 2weken aankijken.
de DA wist ook niet wat het bij die van mij was..

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:04

Als ik het zo zie dan vind ik het eigenlijk op een schaafplek lijken! Kan natuurlijk ook zo rood zijn door het likken van de hond. Denk dat als er vlooien zijn dat je die wel allang had gezien want het is volgens mij een wiite hond? Vlooien zie je ook beste onder de oksel! Misschien iets van nieuwe planten in de tuin of nieuw voer ivm allergie?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:05

Misschien betadine shampoo proberen! i

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:09

Noemen ze dat geen hotspot?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 14:17

A_man schreef:
mijn 2 hondjes hebben dit ook een week geleden begon het.
moest toevallig die dag naar de DA,
heb antischimmel shampoo meegekregen en moet ze om de dag daarmee wassen.
het is wel wat minder maar over nog echt niet moet het ook 2weken aankijken.
de DA wist ook niet wat het bij die van mij was..

Vervelend zeg dat de da het ook niet weet! Hopen dan maar dat het uiteindelijk met de antischimmel shampoo weer overgaat en anders mar weer verder kijken wat het kan zijn.. pff

cinn87 schreef:
Als ik het zo zie dan vind ik het eigenlijk op een schaafplek lijken! Kan natuurlijk ook zo rood zijn door het likken van de hond. Denk dat als er vlooien zijn dat je die wel allang had gezien want het is volgens mij een wiite hond? Vlooien zie je ook beste onder de oksel! Misschien iets van nieuwe planten in de tuin of nieuw voer ivm allergie?

Ze likt er niet aan trouwens! Volgens mij kan ze daar niet bij.. ze likt heel veel aan haar plasser de laatste paar dagen.. En het is een bruine hond trouwens :P Vlooien had ze sowieso hoor, had er ook al 2 uitgekamt.
Ze krijgt sowieso al 2 jaren hetzelfde voer, dus dat zal het niet. wat betreft de planten, dat kan.. ik ben net verhuisd en voor het eerst een tuin dus er staan allemaal nieuwe planten in. Maarja.. hoe kom je erachter welke het is, als het al door een plant komt..
Kun je betadine shampoo ook gewoon op zo'n plek gebruiken dan?

En ik ga even googlen op hotspot!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:23

Betadine shampoo kan je gewoon gebruiken! werkt ook gelijk ontsmettend. Ow het lijkt zo net een witte hond haha...als je wil weten of ze niet tegen bepaalde planten kan dan zal je een allergie test moeten laten doen bij de da, volgens mij duurt dit wel lang! kan je in ieder geval bij je da aangeven of het misschien door planten komt. Kan me namelijk ergens vaag herinneren dat onze hond dit ook had alleen op zijn staart. Kwam ook door een plant in de tuin van mijn schoonmoeder!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 14:29

Een hotspot zou heel goed kunnen inderdaad. Dan zou het door het krabben komen want volgens mij kan ze er met haar tong echt niet bij. Dat moet dus behandeld worden met antibiotica.
Morgen dan toch maar even naar de da denk ik.

cinn87 schreef:
Betadine shampoo kan je gewoon gebruiken! werkt ook gelijk ontsmettend. Ow het lijkt zo net een witte hond haha...als je wil weten of ze niet tegen bepaalde planten kan dan zal je een allergie test moeten laten doen bij de da, volgens mij duurt dit wel lang! kan je in ieder geval bij je da aangeven of het misschien door planten komt. Kan me namelijk ergens vaag herinneren dat onze hond dit ook had alleen op zijn staart. Kwam ook door een plant in de tuin van mijn schoonmoeder!

haha klopt, ze is aan de onderkant ook wit hoor, maar voor de rest toch echt bruin :D
Afbeelding
dan ga ik zo de shampoo maar even ophalen, ze moest toch gewassen worden want ze heeft weer door iets vies heen gerolt :')