Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ojajoh schreef:Wat dacht je dan van mensen die de zorg van een pup onderschat hebben
Ze stront en pis ruimen beu zijn en de pup niet luisterd
Nummer 1 oorzaak waarom zo een jong dier weg gaat alleen vertellen ze dat nooit eerlijk
) 
Wie zijn er de dupe van?? Juist de dieren.....
Angeliekje schreef:Zo komen er dus ook dieren in het asiel.... Hondje te koop, wordt niet verkocht, dumpen maar op straat. Even radicaal gezegd. Zo ben ik ook waarschijnlijk aan mijn kitten gekomen die ik in huis genomen heb. Zwierf alleen op straat. Hond is ook gered van de dood....
Ik vind dat er een (tijdelijk) fokverbod moet komen. Voor zo'n beetje alle dieren. We hebben teveel dieren (vooral in de asielen en verkoopsite's), en teveel mensen die vaak voor de leuk een nestje met hun dier willenWie zijn er de dupe van?? Juist de dieren.....
Waarom heeft iedereen het ineens voorzien op de fokkers?
)
.

colette_007 schreef:Stel: Pup met stamboom kost 600,-, je krijgt 7 gezonde pups. Kosten registratie + DA kosten (entingen etc). Je houd uiteindelijk 200p/p over (zonder de kosten voor teef hele jaar houden eraf te trekken).
OF
je fokt een pup zonder stamboom. Geen registratiekosten, enkel DA kosten (als ze dat al doen).
Pup kost 300,- Hou je er ook 200,- pp aan over.
Huertecilla schreef:colette_007 schreef:Stel: Pup met stamboom kost 600,-, je krijgt 7 gezonde pups. Kosten registratie + DA kosten (entingen etc). Je houd uiteindelijk 200p/p over (zonder de kosten voor teef hele jaar houden eraf te trekken).
OF
je fokt een pup zonder stamboom. Geen registratiekosten, enkel DA kosten (als ze dat al doen).
Pup kost 300,- Hou je er ook 200,- pp aan over.
In dat rekensommetje kosten pups met papieren 400 euro om te fokken en zonder 100.
Registratie en afstammingspapier kosten 300 Euro![]()
Als ík dat uitreken houdt de fokker aan de geregistreerde pups 200 euro méér over en 600,- is een héél schappelijke prijs voor menig rashond.
Deze megawinst op rashonden-pups verklaart gelijk die sector = zwartgeld-drukkerij.