Mijn hond huilt als hij het brandalarm hoort afgaan. Mijn tosti was een beetje aangebrand en daardoor schoot het brandalarm aan. Nog geen 2 tellen later, staat Kyra (duitse herder) met haar staart tussen haar poten en enorm te huilen, zoals wolven dat ook doen.
Met het luchtalarm doet ze dit echter niet, en dat ding staat zeg maar bij ons op de flat. Hier heeft ze geen last van en ze reageert er ook niet op.
Haha die van mij (border collie kruising) doet het als er een ambulance voorbij komt, dan gaat hij naar zijn eigen kamertje en dan op zijn stoel staan en naar de ambulance huilen, als een wolf.
Waarom ze het doen? geen idee... had het niet iets te maken met de hoge tonen?
haha de rotweiler van mijn ouders gaat mee huilen als wij (het gezin) lang zal ze leven gaan zingen. volgens mij had het idd iets te maken met hoge tonen.
Floepie86
Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-11 14:47
Een hond op mijn stage doet dit ook als hij een ambulance hoort.
Het kan idd misschein door de hoge tonen komen, maar waarom dan die staart tussen haar poten? Moet zeggen dat ze soms nogal een angsthaas is
Nog een hond die het doet bij de sirenes van de ambu, politie en brandweer Het brandalarm in huis is een verschrikkelijk geluid he, vond ie het niet gewoon irritant?
urbanmove
Geplaatst: 18-09-11 16:39
Mijn overleden hond deed t ook héél erg. Bij kerkklokken, als de ijzerboer langs kwam, alarmen, pianogeluiden en soms gewoon spontaan... Geen idee wat er zo leuk aan was. Maar soms erg vervelend het is zon hard geluid.