oh jeej poes sproeit !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

oh jeej poes sproeit !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 13:18

Tsja wat begon als een geintje is nu werkelijkheid..
de poes ( Pebbles ) van mijn zusje is gister avond met ons mee gegaan naar huis omdat hun verhuiste en zei haar eigenlijk niet mee wilde hebben.

in mijn ogen werdt poes al een poosje verwaarloosd ze is magertjes,, en stonk verschrikkelijk naar kattebak.. mn zusje gaf ook toe ik kijk er toch niet meer naar om.

wij hebben zelf het "zusje" van pebbles al 4 jaar in huis,, "deze komen samen met ukkie" die bij mijn schoonouders zit uit het zelfde huis vandaan,, waar ze weg moesten vanwegen een allergie.
jullie raden het al onze chicky en pebbles blazen en doen naar elkaar.. maakt opzich niet zoveel uit alles went wel een keertje.

nu heeft pebbles helaas belsoten om te gaan sproeien ( ik wist in eerste in stantie niet eens dat poezen dat konden en dat daar katers voor werdern uitgevonden haha.. )
uiteraard verweit ik haar niets,, zei wil tenslotte hier wonen,, en dat moet wel naar haar ruiken :Y)
alleen vinden wij dat minder plezierig ruiken :Y) .. en ik vraag me dan ook af hoe ben ik hier zo snel mogelijk vanaf ?
ze heeft haar eigen kattenbak,, haar eigen plekje in huis en zelfs haar eigen etensbakje.. ze is snachts in de badkamer,, omdat wij het risico niet willen lopen dat ze tegen de bank plast waar de geur er niet meer uitgaat ik ben gelukkig de hele dag bijna thuis dus ze zit meestal alleen snachts daar.

pebbles gaat over 2 weken eens kennis maken met buiten zijn hier.. dat is ze gewent dus ik hoop dat ze dan net als de rest haar behoefte buiten gaat doen en zei net als onze chick door het huis kan scharrelen :)

Ersina

Re: oh jeej poes sproeit !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:54

Poezen willen nog wel eens gaan sproeien bij stress (verhuizing) Dit is net gebeurd, dus misschien is het sproeien van tijdelijke aard. Bij de dierenarts is een middel Feliway spray te koop (niet goedkoop, maar helpt goed)die een vertrouwde geur verspreid (wat alleen de kat ruikt, volgens mij)Doordat zij zich op haar gemak voelt, zal ze niet meer sproeien. (hoop ik)Het kan ook zijn dat ze nog niet geholpen is? Sommige poezen sproeien als ze krols worden.
Haar plas niet schoonmeken met bleek! Dat vinden katten lekker ruiken. Een sopje van biotex is geschikter. Hoop dat ze snel van deze nare eigenschap af stapt! Succes.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:58

mijn kat heeft ook wel eens de gewoonte om op mijn kleren te plassen. En alleen op dingen die naar mij ruiken :+ Dekbed, kleren ed. Zal ze toch iets tegen mij hebben? :+

Maar ik heb wel een tip voor je, als ze bv op je kleren sproeit, kun je het beste wassen met een beetje azijn, dat neutraliseert de geur, werkt perfect. Anders gaat je hele wasje ruiken naar kattenplas.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 14:11

bedankt voor de opties,, ik kijk het deze week even aan,, net wat er gezecht wordt de verhuizing ( en toch al stress van de hele dag door het verhuizen zelf ) poes heeft al veel huisjes gezien,, dus ik geef haar maar de tijd.

ze zit nu heerlijk bij me te soezen,, dan kun je tochal niet meer boos zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:34

Ik zou het nog even aankijken :)
Is ze gewend aan jou?
Dan denk ik dat extra aandacht veel goed zal doen :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 15:18

passieAppel schreef:
Ik zou het nog even aankijken :)
Is ze gewend aan jou?
Dan denk ik dat extra aandacht veel goed zal doen :)

ja ik ken haar nu al 3 jaar,, dus dat zit opzich wel goed.
mijn zusje is helaas al een aantal keer met haar verhuist,, dus ik neem haar ook niets kwalijk.
vanmorgen was het weer raak helaas, maar geeft niet komt vanzelf goed :)