Konijn heeft nog last van zijn mond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn5

Konijn heeft nog last van zijn mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:22

Konijn is nog steeds niet helemaal in orde. Weet zelf niet meer, wat ik ermee moet doen. Wachten met naar de dierenarts te gaan, totdat het echt niet meer gaat, of gewoon gaan. Mijn ouders en de rest willen niet dat ik naar de da ga todat het echt niet meer gaat. Maar hij moet toch gewoon kunnen eten. Hij heeft blijkbaar nog last van zijn gebit. Want hij heeft een vieze kin en voorpoten. Maar de ene keer, eet die wel weer wat meer, dan de andere keer. En hij knaagt wel aan mijn tralies. Loslopen gaat niet meer want hij maakt alles stuk. Als die zijn vervoersmandje ziet, raakt die al in de stress. En bij de da, is het ook niet prettig voor hem. Hij laat het dan ook niet goed toe, om te kijken waar die pijn heeft. Wat valt er dan nog aan te doen. En om over het geld al niet te spreken. :Y)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:23

Wat doe je zelf als je last heb van je gebit,angst of, geld en stress of niet.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:26

hier ga ik maar niet eens op reageren want ben bang dat ik niet echt aardig ga overkomen.... :n

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:26

Ik zie dat je 31 bent, dan zou ik allang niet meer door me ouders tegen gehouden worden. Ik zou ook even naar de dierenarts gaan. Zoals marleen_usar al zegt, wat zou je zelf doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:27

Ik ga zelf ook niet graag naar een ziekenhuis,maar ik wacht niet tot ik niet meer kan.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:27

Naar de da.

Tegen dat je denkt van goh hij eet echt niet meer, liggen zijn darmen al stil en is je konijn ver aan het afglijden...
Stress is bagger, maar wachten is killing.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:29

Ik krijd dus geen duidelijkheid.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:29

Konijnen hebben heel snel last van ontstekingen in de kaak. Wij weten er alles van, we hebben er al een aan verloren! Was heel triest voor het dier..
Dierenarts is dus zeker een aanrader! Je konijn zal verschrikkelijk pijn hebben als het inderdaad een ontstoken kaak is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:30

Duidelijkheid is alleen bij de D.a te krijgen lijkt mij? Misschien een slotje?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:32

Jij had toch een paar weken geleden al een topic over je konijn, dat er toen al haakjes zijn verwijderd?
Het klinkt toch echt of toch nog ergens een haakje of een ander probleem zit, dus ik zou inderdaad weer naar de dierenarts gaan.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:33

Wat je knijn nodig heeft:
Dierenarts
Al dan niet een roesje.
Goede kaakcontrole, al dan niet met foto.

Wellicht een ontst.remmende pijnstiller en iets om de darmen up and running te houden.

Dit alles gebeurt/krijg je niet zonder naar je da te gaan met het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:54

Creatas schreef:
Naar de da.

Stress is bagger, maar wachten is killing.

_/-\o_

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 16:56

Ik ga met hem naar de da. Want hij eet niet meer zoals dat die vroeger deed. Maar kan het ook met zijn leeftijd te maken hebben, dat die minder eet. Misschien voelt die zich al oud. De risico´s zitten er natuurlijk ook weer aan vast, dat als ik hem thuis heb, dat die dan ook weer niet eet en gestresst is. En toch moet ik hem dan weer oppakken en eten geven, en dat soort dingen. Daar word hij ook niet gelukkiger van. De laatste keer, heeft de pijnstiller ook niet goed geholpen. Ben ook nog bij een andere da. geweest, en zij kon niet goed in zijn mond kijken, waar die pijn had. En hij heeft ook nog ab gehad.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:02

Arabelle schreef:
Ik ga met hem naar de da. Want hij eet niet meer zoals dat die vroeger deed. Maar kan het ook met zijn leeftijd te maken hebben, dat die minder eet. Misschien voelt die zich al oud. De risico´s zitten er natuurlijk ook weer aan vast, dat als ik hem thuis heb, dat die dan ook weer niet eet en gestresst is. En toch moet ik hem dan weer oppakken en eten geven, en dat soort dingen. Daar word hij ook niet gelukkiger van. De laatste keer, heeft de pijnstiller ook niet goed geholpen. Ben ook nog bij een andere da. geweest, en zij kon niet goed in zijn mond kijken, waar die pijn had. En hij heeft ook nog ab gehad.

Super!

Ja, bij behandeling zijn er altijd risico's natuurlijk maar niks doen is ook geen optie :)
En ja ook dwangvoeren geeft weer stress, maar als hij sterker wordt van het voer is dat net iets meer van belang!
Lukraak ab geven is niet de oplossing, zeker als de da niet eens goed in zijn mond heeft kunnen kijken!

Verder is een konijn een apart dier, het hoort niet onder de knaagdieren nl.. Veel dierenartsen weten dat wel, maar er zijn ook dierenartsen die zich er net wat meer in verdiept hebben.

Wellicht kan je aangeven waar je ong. woont en kan iemand hier je een konijnkundig da aanraden :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 06:58

Hij gaat met veel pijn in mijn hart naar een opvang. Ik kan hem thuis niet meer bieden, wat hij nodig heeft. Ik wil hem graag gelukkig hebben, en dat kan niet in mijn huis. Daar bij de opvang, kunnen ze hem meer bieden, en hebben ze ook meer verstand dan ik. Tenminste, als ze nu nog konijnen opnemen. Want ze schijnen het erg druk te hebben. Ik doe er dus alles aan, om het zo goed en veilig mogelijk voor hem te maken. Ik woon in Loosduinen en zit nu bij dierenarts Auwerda. Schijnt op het lijstje te staan, van konijnkundige dierenartsen.

Captain

Re: Konijn heeft nog last van zijn mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:00

Waarom kun je hem niet bieden wat hij nodig heeft? :?
Waarom neem je dieren als je er niet voor kunt zorgen? :?
Ben je nu al naar een dierenarts geweest?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:00

Een ziek dier ga je toch niet weg doen, begin er dan niet aan.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:54

Arabelle schreef:
Hij gaat met veel pijn in mijn hart naar een opvang. Ik kan hem thuis niet meer bieden, wat hij nodig heeft. Ik wil hem graag gelukkig hebben, en dat kan niet in mijn huis. Daar bij de opvang, kunnen ze hem meer bieden, en hebben ze ook meer verstand dan ik. Tenminste, als ze nu nog konijnen opnemen. Want ze schijnen het erg druk te hebben. Ik doe er dus alles aan, om het zo goed en veilig mogelijk voor hem te maken. Ik woon in Loosduinen en zit nu bij dierenarts Auwerda. Schijnt op het lijstje te staan, van konijnkundige dierenartsen.

Ik weet niet wat er nog meer speelt bij deze beslissing, maar liever deze beslissing dan dat je m houdt en er niks aan doet.
Wat doe je tot de tijd dat ie er naar toe kan? Kijkt de da nog wel even verder?

Tip; mocht hij terecht kunnen bij de opvang, dan is het voor hun enorm handig als je een uitdraai van zijn gschiedenis bij de da meegeeft.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 10:51

Mijn konijn wordt vandaag geopereerd, aan zijn mond. Omdat er weer een klein haakje zat. Hopelijk krijg ik hem gauw weer terug, en is hij weer in orde.