Readers? DA's? Wat heeft mijn konijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Readers? DA's? Wat heeft mijn konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 13:42

Hoi hoi,

al zo'n 2 a 3 maanden is mijn konijn zichzelf niet, hij wilt niet op zijn linker voorpoot staan.
Hij huppelt wel wat door de tuin heen, maar zodra hij stil zit, gaat zijn pootje de lucht in.
Gezien het, helaas, geen makkelijk aai, til en knuffel konijn is, hebben we eerst zelf 2x gekeken naar zijn poot. Opgetild, pootje van top tot teen bekeken, maar niks kunnen vinden.

Toen toch maar met hem naar de dierenarts gegaan. Die zij dat wat troep wat op zijn pootje zat kwam doordat hij iets last van zijn tanden had, zus en ik dachten zelf dat dat het niet was, maargoed,
laat hem maar helpen aan zijn tandjes in de hoop dat hij op knapt.
Ook kon de DA niet goed kijken wat er aan de hand was met zijn pootje, dus die heeft gelijk onder narcose hem helemaal gecheckt, gebogen, gerekt, alles, maar kon ook niks vinden waardoor hij er last van zou moeten hebben....
Hij heeft pijnstillers gehad, maar ook daarmee ging hij niet op zijn pootje steunen.

Nu weten we het dus nog steeds niet, eigenlijk begin ik me nu toch wel echt wat zorgen om hem te maken. :\
Iemand enig idee wat onze gekke Smurf zou kunnen hebben? Readers die ons (eventueel tegen een klein bedrag) zouden willen helpen? Ik weet het niet meer. :n

Dit is een foto van hem:
Afbeelding

Groetjes Josca.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:05

heeft de DA een foto gemaakt? Misschien kan je daar wat aan zien. is zijn pootje misschien niet een keer gebroken toen je het niet merkte?
Heel veel sterkte en ik volg je!! :j

Joscaa

Re: Readers? DA's? Wat heeft mijn konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 15:14

Een foto word erg duur, gezien hij dan ook weer onder narcose moet etc en kan ik op 't moment ook niet betalen. Hij heeft altijd gewoon op zijn pootje gelopen hiervoor en heeft nooit wat aangegeven. :)
Bedankt, ik hoop dat ik via dit topic ergens achter kom waardoor ik hem kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:49

Ik denk dat hij miss een lichte keuzing heeft?
Missschien even 'laten'.? :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:52

Heeft je konijn pijnstillers o.i.d. gekregen?
Makkelijkste stap nu lijkt mij om nu Metacam te geven of iets dergelijks.
Dat is een pijnstiller/ontstekingsremmer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:18

idd pijnstiller geven die ook ontstekingen remt. DA kan idd niet alles met zekerheid zeggen of het niet gebroken o.i.d. is maar wel een hoop voelen. Konijn ontlast poot dus alleen in rust stand maar gebruikt de poot wel om vooruit te komen?
Het middel moet je wel zeker een week geven om te zien of er wel/niet verbetering is.

Welke gebitsproblemen had je nijn?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 22:08

passieAppel schreef:
Ik denk dat hij miss een lichte keuzing heeft?
Missschien even 'laten'.? :)

Ik heb het inmiddels al 3 maanden gelaten, nu moet ik toch wel verbetering gaan zien in mijn ogen.
Een maand geleden is hij bij de DA geweest.

Hij had iets te lange kiezen, waardoor het in zijn wang prikte, dit is bij gevijld/geknipt of hoe ze dat doen bij de konijnen.
Hij heeft een week metacam gehad, maar had geen enkele verbetering. :n

Met lopen gebruikt hij hem wel, maar niet optimaal zoals het hoort. Meer om het feit dat hij anders amper vooruit komt.

Bedankt iig voor het mee denken allemaal!

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:17

misschien nog een keer naar een andere DA gaan? of je eigen DA vragen of die nog ideeen heeft nu pijnstilling niet werkt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:33

Een konijn hoeft niet perse onder narcose voor een foto. Als je het perse wil weten zou ik dit voor de zekerheid laten doen. of een weekje op pijnstilling, metacam of carprofen drops. Zomaar vanuit de tekst kun je moeilijk gaan zeggen wat het probleem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:41

Atalanta schreef:
misschien nog een keer naar een andere DA gaan? of je eigen DA vragen of die nog ideeen heeft nu pijnstilling niet werkt?

Dit dacht ik ook :)
Ik weet ook een hond die raar liep met zijn poot,
De DA zei, nee, nee, nee dit is niets!
Nog een x terug; nee, nee, nee, dit is écht niets! :Y)

Verhuisd, nieuwe DA;
goh, wat heeft hij aan zijn poot?!
hij moest toen isgeslapen worden...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 15:00

zitake schreef:
Een konijn hoeft niet perse onder narcose voor een foto. Als je het perse wil weten zou ik dit voor de zekerheid laten doen. of een weekje op pijnstilling, metacam of carprofen drops. Zomaar vanuit de tekst kun je moeilijk gaan zeggen wat het probleem is.

Mijn konijn is niet tam, dus die zal niet rustig stil blijven zitten voor de foto & moet dus onder narcose. Zoals er al staat heeft hij al een week metacam gehad zonder effect. Verder geeft hij ook niet aan waar hij last heeft, als je aan zijn pootje zit, kan je overal in "knijpen", zonder dat hij ergens een reactie geeft. Dat is het vreemde...

Mijn dierenarts heb ik al mijn leven lang, mijn ouders komen er al 25 jaar en altijd gaan ze er goed mee om, verder zitten hier niet zoveel goede dierenartsen, dus ik ga niet naar een ander. :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:28

in mijn ogen wil je hulp maar er zelf niet teveel voor doen ?? een dierenarts wat verder uit de buurt ?? even je schouders er onder,, je ziet dat het beestje zich niet fijn voelt en jij wilt ook ( desnoods in een andere stad ) geholpen worden als je pijn hebt :)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:32

Ik zou toch echt een foto laten maken, op die manier krijg je voor nu denk ik de meeste duidelijkheid. Dat hij zijn pootje met lopen wel gebruikt zegt natuurlijk ook niet alles. Het is een prooidier dus hij zal wel moeten. (in konijnenlogica gesproken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:53

Joscaa schreef:
zitake schreef:

Mijn konijn is niet tam, dus die zal niet rustig stil blijven zitten voor de foto & moet dus onder narcose. Zoals er al staat heeft hij al een week metacam gehad zonder effect. Verder geeft hij ook niet aan waar hij last heeft, als je aan zijn pootje zit, kan je overal in "knijpen", zonder dat hij ergens een reactie geeft. Dat is het vreemde...

Mijn dierenarts heb ik al mijn leven lang, mijn ouders komen er al 25 jaar en altijd gaan ze er goed mee om, verder zitten hier niet zoveel goede dierenartsen, dus ik ga niet naar een ander. :)

Als hij niet tam is, en dus bang is zal hij geen pijn tonen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:55

Ik denk dan toch maar dat je met een van deze oplossingen iets moet gaan doen.
Niet naar een andere DA,
Niet naar een DA die het wel doet,
Hij is niet tam,
Dus ja...

Misschien laten lijden!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:33

Hij is niet 'echt' heel bang, hij is autistisch oid en leeft in zijn eigen wereldje, houdt niet van mensen en houdt zich liever op afstand.

Jahoor, ik laat hem wel lijden, wat kan het me ook interesseren. :+
Jullie doen echt direct alsof ik niks om hem geef, dit slaat echt alles. Ik ben met m naar de DA geweest (al die buiten de stad is, flink wat km verderop omdat ik de rest niet goed vind), ik heb er al flink wat geld in gestopt, maar ik ben ook geen miljonair die alles even kan betalen hoor.
Kunnen jullie gaan zeggen: "Als je het niet kan betalen, moet je geen dieren houden", maar ik weet zelf dat ik mijn best voor'm doe, ik vroeg alleen suggesties, mensen die het herkenden oid, ipv 'ga naar de da', want zover was ik zelf ook al :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 01:06

tja spuitje dan maar ?? istie uit zn lijden en hoef jij alleen nog maar 20 euro te betalen voor 'm :) konijn blij.. jij blij...

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:04

Tsja, een van onze konijnen heeft een keer een gebroken poot gehad, dit was zo duidelijk zichtbaar, maar op een foto helemaal. Daarom nogmaals mijn advies, laat een foto van het pootje en de schouder maken, want ik denk dat, dat je op dit moment de meeste duidelijkheid kan verschaffen. En een foto laten maken kost niet de wereld aan geld en als je echt zo graag wilt weten wat er loos is, vind ik (mijn persoonlijke mening) dat je dat er voor over moet hebben.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:09

Het is geen tam konijn? Je kan dus niet zijn pootje voelen om te zien of hij er pijn aan heeft?

Is er niet de mogelijkheid nogmaals op bezoek te gaan bij de DA ( of een andere ) voor consult?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 09:12

Tat_jana schreef:
tja spuitje dan maar ?? istie uit zn lijden en hoef jij alleen nog maar 20 euro te betalen voor 'm :) konijn blij.. jij blij...

Doe astjeblieft niet zo belachelijk. :r
Mijn konijn heeft een mooier leven dan gemiddeld hokjes konijn hoor, samen met een vriendinnetje.

Sani schreef:
Het is geen tam konijn? Je kan dus niet zijn pootje voelen om te zien of hij er pijn aan heeft?
Is er niet de mogelijkheid nogmaals op bezoek te gaan bij de DA ( of een andere ) voor consult?

Ik kan hem wel oppakken, vind hij niet leuk, maar het kan. Bij mij en mijn zus (vertrouwde mensen in zijn omgeving) geeft hij ook 0,0 aan wb pijn. Met liggen heeft hij nu wel zijn pootje gewoon gestrekt er weer bij, terwijl hij hem eerst opgetrokken hield, het gaat nu dus wel wat vooruit. :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:13

Fijn om te lezen. :)

Ik hoop dat er of snel een mogelijkheid voor een DAbezoek komt of het konijntje zijn pootje weer gaat gebruiken. :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 09:15

De dierenarts zegt dat ik het nog even aan moet zien nu, omdat hij zijn pootje wel weer gestrekt er bij pakt. Bedankt voor een fatsoenlijke reactie Sani :j

Ja mensen, er is dus een dierenarts gebeld ja.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:18

Ik had laatst ook dat mijn konijn last had van zijn voorpootje.. dat bleek uiteindelijk zijn nageltje te zijn die had waarschijnlijk klem gezeten en was ook een beetje gaan bloeden, de DA kon er niets aan doen en zei dat waarschijnlijk het nageltje er vanzelf af ging vallen en dat was zo, het lijkt alleen of die geen nagel meer krijgt op die plaatst, maar heeft die dus niet iets aan een nageltje? dat het gewoon pijn doet voor hem om er op te staan? wel vervelend hoor, hoop voor je dat het goed komt :(:)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:09

gelukkig zijn mijn dieren er niet aan toe als gemiddeld dier en wordt bij geen enkele medische hulp onthouden al zal het maar zijn om een vlo die we niet weg krijgen. 3 maanden is imo te lang.. je kunt best een weekje aankijken maar daarna volgt er actie..

en ik bedoel het alles behalve lelijk maar ik wordt er altijd een beetje moe van.. alle hulp wordt afgewimpeld.. zet dan niet op bokt dan hoef je je niet te verdedigen ook.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 11:13

Ik vroeg om mensen die het herkennen, niet om mensen die roepen dat ik naar de DA moet of hem moet laten inslapen.
Overigens stond hij vanmorgen toen ik hem een broodje ging brengen lichtjes op zijn pootje, dus er is vooruit gang. DA zegt ook afwachten, omdat er niks te vinden is, DA is vanmorgen nog gebeld.