Kat maakt geen geluid als ze miauwt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Kat maakt geen geluid als ze miauwt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:15

Zoals de titel luidt: Mijn kat kan niet miauwen. Althans, ze maakt geen geluid als ze miauwt. De beweging maakt ze wel, maar uit haar mond komt een soort van zacht gehijg. Alsof ze heel hees is. Ik heb het ooit gevraagd aan de dierenarts wat het zou kunnen zijn, maar deze wist het niet. Verder mankeert ze niets, ze is destijds volledig onderzocht door de dierenarts. Wie heeft hier ervaring mee, en hoe kan dit?

Ben benieuwd!

Anoniem

Re: Kat maakt geen geluid als ze miauwt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:17

1 kat hier mauwt alleen als ze heel bang of pijn heeft anders komt er niks uit :P misschien wil ze niet?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:22

Mijn kat maakt de "miauwbeweging" heel vaak als ze bijvoorbeeld naar buiten wilt, of als ze ons ziet. Ze wilt het wel, maar er komt gewoon geen geluid uit. Ik ben toch wel benieuwd hoe dit nu kan... Ze kan nu wel wat beter met haar handicap omgaan hoor! Als we haar niet horen dan gooit ze wel gewoon wat om. :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:24

Hoe oud is ze?
Het komt wel vaker voor bij de senioortjes, dat de miauw..eh...versleten is :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:30

Bij mijn kat klinkt mauwen meer als kraken :+. Vooral oude poezen hebben daar last van volgens mij.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:32

Arabesk schreef:
Bij mijn kat klinkt mauwen meer als kraken :+. Vooral oude poezen hebben daar last van volgens mij.

een van ons heeft dat ook ja :P
(beestje is al 14 jaar oud)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:34

Dat is het probleem nu juist. Ze is nét 4 geworden. Ik heb haar al sinds ze 5 weken was en toen maakte ze ook al geen geluid. Oh ja, als ze héél erg gespannen is, perst ze er een hele hoge schorre piepmiauw uit.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:36

Onze kat (pers) had ook geen geluid. Wat het precies was.. geen idee, maar ze was kerngezond. Misschien te lui of anders gewoon een hele zachte stem. Niet druk over maken hoor, de pers is er 14 mee geworden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:38

De miauw is kapot :oo
Onze kat van 15 heeft er ook lang mee geleefd,nooit geweten wat het is geweest,maar ze leek er geen last van te hebben :n

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:39

misschien is ze gewoon stom (in de zin van: Ze kan geen geluid maken). Kan dat ook bij katten?

Verder kan ze trouwens wel grommen en spinnen.

@FlorisSam: Inderdaad, de miauw is kapot :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:41

Is het een main coon toevallig? die kunnen sowieso zelden mauwen geloof ik.. Die van ons kon het niet in elk geval, af en toe een heel zielig kreetje

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:44

Hier ook één waar bijna niets uit komt als ze miauwd.
Haar zus daarin tegen kan flink schreeuwen.
Je kan wel raden van welke we het minst last hebben als ze krols zijn. :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:44

Ik heb er één die meestal geen geluid maakt als hij 'mauwt',maar ik weet dat hij het wel kan(er zit een scheutje siamezen-bloed in en dat weet hij... :+ ) Blijkbaar vind hij het niet nodig om harder te praten. :)

Ik zou graag willen dat de anderen ook wat stiller waren ^)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:49

stoer schreef:
Is het een main coon toevallig? die kunnen sowieso zelden mauwen geloof ik.. Die van ons kon het niet in elk geval, af en toe een heel zielig kreetje

voor zover ik weet is het een europese korthaar. Ik heb haar "geadopteerd" om het zo maar te zeggen, dus verder weet ik niets over haar papa en mama.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:51

Mijn ene kat mauwt ook vaak zonder geluid, of soms een raar zacht gekraak.
Heel af en toe mauwt hij wel normaal.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:52

Mijn europese korthaar meisie die ik ook geadopteerd heb, had het op het begin heel erg geen miauwen maar wel proberen. Dit is na aantal maanden helemaal weggetrokken en komt er best geluid uit! (mijn poes die is gedumpt en de winter doorgebracht buiten en at vuilnis en had ook longenonsteking)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:53

dus mijn kitty is niet de enige. Niemand die weet hoe het komt dat er geen geluid uit komt?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:55

Waarom zou een kat niet "Stom" kunnen zijn.
Ik heb hier een kitten zitten die "Doof" is. Hoort geen donder. Maar kan daar in tegen Miauwen als de beste, is net een lucht alarm, zeker als het blikje kattenvoer te voorschijn komt en ze die ruikt of ziet, is ze niet meer te stoppen.

Ik zou me er niet veel zorgen over maken. Mensen kunnen ook "Stom" zijn, in de letterlijke betekenis van het woord.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 20:58

Freya schreef:
Waarom zou een kat niet "Stom" kunnen zijn.
Ik heb hier een kitten zitten die "Doof" is. Hoort geen donder. Maar kan daar in tegen Miauwen als de beste, is net een lucht alarm, zeker als het blikje kattenvoer te voorschijn komt en ze die ruikt of ziet, is ze niet meer te stoppen.

Ik zou me er niet veel zorgen over maken. Mensen kunnen ook "Stom" zijn, in de letterlijke betekenis van het woord.

luchtalarm.... _O- Dat is mijn vraag dus: Kan een kat "stom" zijn? Ik ben geen dierenarts, dus dat weet ik niet....

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:00

Ja waarom niet.

Denk niet dat het luiheid is. Is een van de manieren van een kat om kenbaar te maken dat hij of zij iets wilt.
Doet ze wel grommen en blazen ?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 21:02

Freya schreef:
Ja waarom niet.

Denk niet dat het luiheid is. Is een van de manieren van een kat om kenbaar te maken dat hij of zij iets wilt.
Doet ze wel grommen en blazen ?

Ja, grommen en blazen doet ze wel. Ze wilt wel miauwen hoor, dus ze is ook niet lui. Ze is trouwens ook niet doof, ze kan alles prima horen. Het is alleen zo jammer dat haar keeltje niet mee wilt werken.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:05

Ik zou er op houden dat ze "Stom" is.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:07

Hier twee Perzen (oh nee, nog maar eentje ;( ...) die niet normaal kunnen mauwen. Bij de oudste, die ruim 14 is geworden, is toen ik haar in huis haalde chronische niesziekte vastgesteld en waarschijnlijk zijn daardoor als kitten haar stembanden vergroeid. Die spinde of gilde, maar miauwen was er niet bij.
Die andere kan alleen echt miauwen als ie in bad zit, anders piept ie maar wat of zie ik alleen zijn bekje bewegen en hoor ik niets.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:12

Die van mij kan ook niet normaal miauwen. Er komt hoogstens een soort kreetje/gilletje uit. :+ Spinnen kan ze ook maar heel zachtjes.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 21:14

Dreamybol schreef:
Hier twee Perzen (oh nee, nog maar eentje ;( ...) die niet normaal kunnen mauwen. Bij de oudste, die ruim 14 is geworden, is toen ik haar in huis haalde chronische niesziekte vastgesteld en waarschijnlijk zijn daardoor als kitten haar stembanden vergroeid. Die spinde of gilde, maar miauwen was er niet bij.
Die andere kan alleen echt miauwen als ie in bad zit, anders piept ie maar wat of zie ik alleen zijn bekje bewegen en hoor ik niets.

Mijn kat heeft toevallig ook niesziekte gehad, dus misschien dat het inderdaad daar iets mee te maken heeft.