Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) maar boos zijn we nog nooit geworden hierom.

A_man schreef:deze band stoot een rustgevend stofje uit,
een hond die rustig en relax is maakt dit aan in zn hoofd, deze band maakt dus dit stofje aan en laat je hond zich happy voelen.
vaak gebruiken ze het met oud en nieuw, verhuizingen, overlijden van ander dier ect.
werkt wel heel fijn.. ga het eind van het jaar ook maar is aanschaffen maar dan 1 die je in het stopcontakt doe ( heb 2 honden en dat vuurwerk gedoe vinden ze niet leuk ) kan natuurlijk ook ergens heen gaan waar geen vuurwerk is
Mister01 schreef:@ A_man: dat kende ik nog helemaal niet die band, maar het is zeker iets om te overwegen als dit lang gaat aanhouden.
dankjewel voor de tip!
Nikki__ schreef:Mister01 schreef:@ A_man: dat kende ik nog helemaal niet die band, maar het is zeker iets om te overwegen als dit lang gaat aanhouden.
dankjewel voor de tip!
De band is sowieso handig als je hond veel stress heeft. Opn het moment dat de hond namelijk al gestrest is, kan je het er niet uit trainen. Door de DAP band worden ze over het algemeen wat rustiger, en minder angstig. Vanaf dat moment kan je dus ook oefeningen starten waar ze normaal angstig voor is!
Nikki__ schreef:Trainen, trainen en nog mee trainen. Dat gaat alleen als ze op dat moment niet bang is voor het geen wat er is.
Is ze bang voor kliko's die dicht klappen? Ga met haar bij een kliko staan, beloon haar als ze nieuwschierig is, negeer haar voor de angst, beloon haar als ze het super doet.
Een DAP band haalt de scherpe kantjes er vanaf, hierdoor kan je rustig gaan oefenen.
we wandelen stad en land af, zowel door de natuur als door het dorp, dus heel afwisselend qua geluiden en omgeving.Hannanas schreef:Wellicht was er echt onraad, honden zijn niet gek.
Ik zou deze wandeling nu vaak overdoen, en haar steunen (en niet geheel negeren).
Ze moet op jou (deels, want als er echt iets is is het fijn als ze waarschuwt) vertrouwen.
In mijn ogen kan je hond niet volledig op jou vertrouwen als jij bij elke angst haar/hem negeert.
Steunen/helpen mag! En natuurlijk uitbundig belonen als ze de angst overwint.
) dan gaat ze echt voor me staan.