uhm juist.. katten kosten in drolvorm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

uhm juist.. katten kosten in drolvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:26

Goed, zeer aparte topictitel maar ik weet even niks anders :')
ik heb 2 htk poesjes van 1 jaar en 3 maanden. Ze kotsen niet vaak, maar als zij kotsen, is dit altijd in drolvorm.. de kat van mijn ouders, en mijn hond, hebben dit nooit. Het is altijd een vloeibaar plasje.
Ik ben ermee bij de DA geweest en die zei dat het per beest verschilt, maar ik blijf het heel raar vinden :o het is vaak een combi van haren met wat voedsel en slijm, maar soms ook echt een donkerbruine brei. Er zit ook vrijwel geen los vocht bij.
Is dit inderdaad iets wat 'normaal' is en maak ik mezelf gek, of is het gegrond dat ik dit heel vreemd vind := de 1e paar keer dacht ik namelijk echt dat er 1 gepoept had, maar nadat ik het heb zien gebeuren, heb ik het maar eens ontleed :')
Wie o wie helpt mij van dit vraagstuk :')
voelt zich een vreemde miep :P

shilady

Re: uhm juist.. katten kosten in drolvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:28

Er zijn trouwes wel producten die je poes kan eten als ze veel last hebben van haarballen ofzo

Mijn poes van 6 maanden doet niks kotsen

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:30

probeer eens kattengras!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:31

Die krijgen ze inderdaad! En altijd een drupje lijnzaad door het voer :)
Zij deden het ook nooit tot een paar maand geleden (ze verharen wel ontzettend nu, volgens de DA puppievacht kwijtraken, ze hebben nog steeds een volle vacht, iets langer haar dan de normale kortharige kat, en zeer gezond)
Kattengras vinden ze alleen leuk om mee te spelen en aan mij te geven :') niet om te eten :=

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:36

Volgens mij zijn het gewoon haarballen wat jij bedoelt. Tijdens het wassen slikken ze haren in die er als haarbal weer uitkomen. ;) Mijn pers had dit ook regelmatig, zijn tegenwoordig pasta's voor geloof ik, bij de dierenspeciaalzaak te krijgen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 00:38

Waarschijnlijk hebben je katten een gevoelige maag en spugen ze daarom het complete voer er weer uit, ik ken het, die van mij kotsen alles wat geen Nutristar is. En dat ziet er ook zo uit. Geef ik ze Nutristar dan blijft alles netjes binnen. Is ook door de Duitse consumentenbond getest als beste premium voer en beter dan Hills etc. En kost maar 1,99 per 750 gram, bij de Aldi.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:42

Nou het is niet het complete voer, echt maar een of 2 brokjes en verder haar.. Maar de vorm maakt dus niks uit?
Nutristar heb ik inderdaad gehad maar ben overgestapt op Felix omdat ze dat lekkerder lijken te vinden? Misschien inderdaad weer terug naar Nutristar maar kan dat zo snel (zit net 3 of 4 maanden op Felix)

Overgins spugen ze niet vaak hoor (althans als ik met die andere kat vergelijk), hooguit 1x in de 2-4 weken?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 02:09

Klinkt toch echt als haarballen... Als je het echt Nietzsche vertrouwd kan je altijd nog wat braaksel meenemen naar de dierenarts....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 02:13

het hoort wel hoor mijn katten spugen ook zo hun haar eruit je hebt haarbal snoepjes maar ook laxopast dat lost het volgens mij op kan je halen bij de da en op de pootjes smeren. als je kattengras haalt en ze hebben echt een haarbal dwars zitten komt tie eruit maar vaak spugen ze alleen maar slijm omdat het gras er weer uit moet meestal in 5 tot 10 min na gras eten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 02:39

njiloj schreef:
Klinkt toch echt als haarballen... Als je het echt Nietzsche vertrouwd kan je altijd nog wat braaksel meenemen naar de dierenarts....

Spellingscheck op de telefoon is soms zo leuk :P

Klinkt ook als haarballen idd, dat is wel iets anders dan echt spugen volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:54

Ik denk dat het dat het haarballen zijn, zeker nu, met het verharen :)

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:34

Zijn inderdaad haarballen ;)
Mijn Maine Coon heeft er ook wel eens last van, vooral als ze veel aan het verharen is.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:39

Oke dank jullie wel :). Dan ga ik er gewoon vanuit dat die andere dat nooit heeft :P ik ben gerustgesteld :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:42

Hier idd ook de drolvorm :P

Soms schrik ik als ik er weer eens in ga staan, pfieuwwwww blijkt het gelukkig een haarbal :j

Maar goed, ik heb dan ook wel langharige katten, dus krijg je ook grotere haarballen

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:44

hier ook de drolvorm :j af en toe een klein beetje slijm/vochtigheid erbij, maar meestal de drolvorm. Scheelt wel met opruimen :+

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:55

CM_ schreef:
Hier idd ook de drolvorm :P

Soms schrik ik als ik er weer eens in ga staan, pfieuwwwww blijkt het gelukkig een haarbal :j

Maar goed, ik heb dan ook wel langharige katten, dus krijg je ook grotere haarballen

Nou, soms weet ik niet waar ik blijer mee moet zijn ;)
Maar die van mij doen dat ook wel soms. Dan ruim ik het op en dan zie ik dat het geen drol maar kots is.

Misschien kun je je kat die de drollen kotst af en toe borstelen om het losse haar weg te nemen?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:46

hmm... ze doen het nu een paar maand, en 3à4 maand geleden ben je overgeschakeld naar een kwalitatief mindere voeding.
Het zou me niet verbazen als het met elkaar te maken heeft. Probeer eens terug te gaan naar je oude voeding?