Nijnebeest Pluto stelt zich voor

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Nijnebeest Pluto stelt zich voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 20:49

Hallo allemaal! Ik ben Pluto, een blauw-grijs dwergkonijn van 5 maandjes oud en sinds een weekje woon ik bij mijn nieuwe baasjes. Mijn vorige baasjes vonden mij niet leuk meer en wilden me in een park laten lopen, maar gelukkig hoorde mijn nieuwe baas hiervan en nu woon ik dus hier.

Hier was ik net een dag in mijn nieuwe huisje. Ik was nog een beetje bang en moest nog wennen.Mijn baasjes hebben nog niet eerder konijntjes gehad en willen graag dat ik het naar mijn zin krijg. Daarom lezen ze veel en praten op forums om te leren wat ik leuk en lekker vind en wat juist niet.
Afbeelding

Inmiddels is mijn huisje wat verzet en zijn mijn baasjes bezig om een rennetje voor mij te maken, zodat ik ook buiten kan spelen. Klaar is het nog niet helemaal (dak moet nog en de inrichting), maar het begint er al op te lijken!
Afbeelding
Afbeelding

En blij dat ik was toen ik even mocht lopen in mijn nieuwe rennetje!

verstoppertje, leuk
Afbeelding

prairie-nijn
Afbeelding

wissewassen
Afbeelding

even mooi zitten zijn
Afbeelding

en nog een keertje
Afbeelding

nieuwsgierig aagje!
Afbeelding

baasje, wat ben je aan het doen?
Afbeelding

schattig staartje en lange benen
Afbeelding

knap koppie
Afbeelding

Ik heb gehoord dat ik over een tijdje ook een vriendinnetje mag, maar eerst moet er nog iets gebeuren dat ik niet zo leuk ga vinden...... anders krijgen mijn baasjes wel een heleboel konijntjes waarschijnlijk en dat is niet de bedoeling Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer!
liefs
Pluto

WinSel

Re: Nijnebeest Pluto stelt zich voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:51

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 08:41

Dank je! Ja hoor, de knaagsteen is er meteen uit gegaan :). Ik ga je link even doorlezen, thnx!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:00

Wat leuk zeg dat je hem een rennetje hebt gegeven :D Houd even in de gaten of hij niet aan het gaas gaat knagen, dat is namelijk kippengaas en als ze willen knagen ze er door. Beter is verzinkt konijnengaas :)
Heb je al een vriendinnetje voor hem? ;)

Mijn nijntjes hebben ook een nieuw onderkomen :D
Bramasole @ [BB-ITP] Konijntjes en hun nieuwe kasteel!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 15:08

Leuk zeg! We hebben op het moment niet meer ruimte dan dit, maar goed, we zien volgend voorjaar wel ff verder of een andere indeling iets uitmaakt in de tuin. Op zich is het voor dit nijntje al een hele vooruitgang bij wat ie had. Ook hij is er erg blij mee, ik herken het verhaal van het racen en de bokkensprongen helemaal :D. Ik heb vandaag een hangmatje voor hem gemaakt en opgehangen, maar tot nu toe vindt ie hem nog wat eng.

het is inderdaad kippengaas, maar er stond op: geschikt voor kippen en konijnen..... ? Ik hou het in de gaten in ieder geval.

Een vriendinnetje krijgt hij nog, eerst moet hij nog gecastreerd worden. Dat gaat waarschijnlijk eind van de maand gebeuren. Ik hoop daarna een leuk hangoor-voedstertje voor hem te kunnen vinden bij een knaagdieren opvangcentrum.

Ik ben nu ook bezig met de inrichting van de ren, er hangt nu onder het deel met het dak een hangmatje, er komen wilgentakken in (pap en mam hebben wilgen in de tuin, ideaal) en misschien een zandbakje. Verder zoek ik nog kattenspeeltjes en dan is het denk ik ook wel genoeg :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:32

Leorah schreef:
Leuk zeg! We hebben op het moment niet meer ruimte dan dit, maar goed, we zien volgend voorjaar wel ff verder of een andere indeling iets uitmaakt in de tuin. Op zich is het voor dit nijntje al een hele vooruitgang bij wat ie had. Ook hij is er erg blij mee, ik herken het verhaal van het racen en de bokkensprongen helemaal :D. Ik heb vandaag een hangmatje voor hem gemaakt en opgehangen, maar tot nu toe vindt ie hem nog wat eng.

het is inderdaad kippengaas, maar er stond op: geschikt voor kippen en konijnen..... ? Ik hou het in de gaten in ieder geval.

Een vriendinnetje krijgt hij nog, eerst moet hij nog gecastreerd worden. Dat gaat waarschijnlijk eind van de maand gebeuren. Ik hoop daarna een leuk hangoor-voedstertje voor hem te kunnen vinden bij een knaagdieren opvangcentrum.

Ik ben nu ook bezig met de inrichting van de ren, er hangt nu onder het deel met het dak een hangmatje, er komen wilgentakken in (pap en mam hebben wilgen in de tuin, ideaal) en misschien een zandbakje. Verder zoek ik nog kattenspeeltjes en dan is het denk ik ook wel genoeg :)

Dit is toch super! Zijn oogjes hebben ook weer glans hij heeft het maar getroffen.
Dit is ook leuk speelgoed http://www.bunnybin-winkeltje.nl/nl/pro ... ilgen-bal/ ook gewoon bij de welkoop te koop.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:33

Ah, wat een leuk nijnenbeest :+:
Lief koppie heeft ie! Mooi huisje heeft ie ook!