konijnenhok maken, welk hout is het beste?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lammelanne

konijnenhok maken, welk hout is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:31

zoals de titel al aangeeft wil ik zelf een konijnenhok maken. Welk hout gebruiken jullie?

Sjors

Re: konijnenhok maken, welk hout is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:35

Volgensmij hebben wij hardhout gebruikt.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:19

Ik zou stijgerhout/hardhout gebruiken. Dit is moeilijk kapot te knagen. Zorg wel voor een plastic of metalen onderbak zodat de urine niet in het hout gaat trekken. :) Leuk initiatief trouwens, zelf een hok in elkaar knutselen :D

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:37

hardhout. en dan nog loop je het risico dat dr aan geknaagd wordt hoor!ik ben nu ook bezig met een hok plus een grote ren voor 4 konijnen. wat voor idee hadt je in je hoofd?

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 21:06

nou ik heb al een hok, deze heeft 2 verdiepingen, maar de ondergrond is van een soort plastic. dit hok staat binnen in mijn slaapkamer. mijn konijn graaft nogal graag en ik kan dan met geen mogelijkheid slapen. ze zit nu in een gewoon binnenhok van 120 cm. het is de bedoeling dat ik een jonkie van haar hou en dan als het jong gecastreerd is dat ze er dan samen in mogen. de fokster waar ik mijn konijn vandaan heb, raad ook een platic ondergrond af. nou wil ik dus de bodems gaan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:13

Ik denk dat als je haar de mogelijkheid geeft tot graven(dus een plek waar ze haar graafwensen kan uiten) dat het graven in de plasic bak wel stopt :)