verjaardagsgeitje huren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paatie

verjaardagsgeitje huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:09

dit klinkt vast een beetje raar allemaal maar ik zal het proberen uit te leggen :o
mijn vader is een ontzettende geitenfan, wat andere mensen met puppies kunnen hebben heeft hij met geiten :P het is dat we geen super grote tuin hebben maar anders had deze zeker vol met geiten gestaan haha. Nou is mijn vader binnenkort jarig, vorig jaar zijn we voor zijn verjaardag een dagje naar een geitenboerderij geweest waar hij geiten kon aaien :+ Maar nu had ik bedacht dat het geweldig zou zijn als hij uit zijn werk komt en er is een geitje op visite voor zijn verjaardag! Het is misschien een beetje overdereven, maar ik weet zeker dat hij echt heel blij ermee zou zijn :p Maar nu vroeg ik me af, of je dit een geit aan kan doen of dat het stressvol is want dan is het natuurlijk niks. Ik vraag me zowieso af of er een geitenhouder zo gek is om een geitenmans mee te geven maar ik kan het altijd proberen :')

alvast bedankt!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:10

Ohwjee :') dat vind ik echt een grappige voorliefde :)

succes alvast

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:12

_Bonte_ schreef:
Ohwjee :') dat vind ik echt een grappige voorliefde :)

succes alvast

jaa ik weet het :o dankje!!

kabwan

Re: verjaardagsgeitje huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:15

Ik denk niet dat zomaar een geiten houder een geit uitleent. Je zit met registratie, entingen en certificaten (zo noem ik het even). Als een geit van hem, bij jou thuis komt, dan vervallen zijn certificaten en kan de geit alleen nog maar na de slacht. Mits jij ook die certificaten hebt. Het is tegenwoordig veel strenger, na de blauwtong en de q-koorts. Dus ik zou toch na een open gesteld bedrijf gaan of eventueel een kinderboerderij. Maar geen dieren bij huis halen.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 13:50

hmmm dat zou jammer zijn, die stomme geitenziektes ook ;( bedankt voor je reactie! Hoop dat ik ergens tegenaan loop maar ik ben bang dat jouw verhaal klopt

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:18

Ik vind het wel een leuk idee, alleen er zijn zoveel regeltjes tegenwoordig. En natuurlijk kun je het wel stiekem doen. Alleen daar zijn de geiten en schapenboeren niet blij mee, omdat je met dieren heen en weer gaat slepen. Ik hoop dat je nog een leuk cadeau kan vinden.
Is een beeld van een geit niet leuk, of een mooi houtsnijwerk. Of een schilderij, wat je zelf gemaakt hebt ;) .

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:05

En hoe zit het met de lokale kinderboerderij? Die hebben de dieren doorgaans niet voor melk, slacht, e.d. Wellicht dat je daar kunt gaan praten?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:10

haha,wat lief van je vader,dat hij zo gek is op geiten :+:

Je kunt de visite 's avonds laten komen,en dan de geit 's middags ophalen zodat je vader lekker romantich alleen met geitje en familie kan zijn :+

En dan geitje voor de drukte weer terugbrengen.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:14

er is hier wel om de hoek een kinderboerderij dus dat zou inderdaad best een optie zijn. Maar wordt er onderscheid gemaakt tussen melk/vlees geiten en gezelschapsgeiten? (of hoe je dat noemt) Ik heb ook al iets gelezen over een geit adopteren hahaha maar dan betaal je rond de 40 euro per jaar. En een geit die op de koffie komt om te feliciteren zou toch wel geweldig zijn :')

@ kabwan
ja, er zal vast wel een oplossing komen :j misschien is dat schilderij inderdaad ook wel een leuk idee! of ik dacht aan een bokkenwagen met een bokje ervoor, dat zal toch best wel bestaan voor kinderfeestjes lijkt mij... of zijn bokkenwagentjes echt van vroeger?

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:16

YelaBrenda11 schreef:
haha,wat lief van je vader,dat hij zo gek is op geiten :+:

Je kunt de visite 's avonds laten komen,en dan de geit 's middags ophalen zodat je vader lekker romantich alleen met geitje en familie kan zijn :+

En dan geitje voor de drukte weer terugbrengen.

hahahaha ja inderdaad _O- stuur ik ze samen op date in een leuk restaurantje ;)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:18

kan je vader niet een verzorggeitje krijgen op die kinderboerderij? Dat hij altijd naar dat geitje toekan om het even een knuf te geven oid? En dat tegen een kleine betaling voor de kinderboerderij?

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:22

Wij lopen ook gewoon met de geiten naar school en dergelijke ( kinderboerderij)
Je kan het altijd proberen :)

en idd een adoptiegeitje is ook leuk, doen wij ook, heb er zelf ook 1tje samen met de kids :D

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:00

Ik weet niet waar je woon, maar is er geen bokker bij je in de buurt die toevallig geiten heeft?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:08

YelaBrenda11 schreef:
kan je vader niet een verzorggeitje krijgen op die kinderboerderij? Dat hij altijd naar dat geitje toekan om het even een knuf te geven oid? En dat tegen een kleine betaling voor de kinderboerderij?

Ik zie het al voor me ipv van verzorg pony: ik ga even naar mn verzorggeit
Maar wel leuk kado, zou gewoon uitleggen dat je vader zo gek is op geiten en of ze even met een geit langs willen komen van de kinderboerderij!

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 19:20

HeleneDas schreef:
YelaBrenda11 schreef:

Ik zie het al voor me ipv van verzorg pony: ik ga even naar mn verzorggeit
Maar wel leuk kado, zou gewoon uitleggen dat je vader zo gek is op geiten en of ze even met een geit langs willen komen van de kinderboerderij!

best goed idee eigenlijk! als de visitegeit nou niet door kan gaan kan ik dit altijd nog proberen een verzorggeit te regelen, (wieweet vind ik zelfs wel een bijrijdgeit voor m :D) bedankt!

@ moonie ik woon bij Alkmaar (NH) niet heel geitrijk jammer genoeg ;(

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 19:23

marielle231 schreef:
Wij lopen ook gewoon met de geiten naar school en dergelijke ( kinderboerderij)
Je kan het altijd proberen :)

en idd een adoptiegeitje is ook leuk, doen wij ook, heb er zelf ook 1tje samen met de kids :D

en mag je bij zo'n adoptiegeit dan ook langskomen? of is het alleen een adoptiebewijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:44

Leuk idee! :D
Helaas heb ik geen tips :o

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:03

Bij ons betaal je een bepaalt bedrag per maand 5 of 7 euro, is een soort van bijdrage voor het voer enzo :)
Het blijft natuurlijk de geit van de kinderboerderij, dus als die weg zou moeten heb jij als adoptant pech, of je kiest een nieuwe uit :)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:23

Ik wil nog wel even zeggen, dat een kinderboerderij toegankelijk is. Maar ook daar zit je met de entingen. En omdat er zoveel mensen over de vloer komen, hebben ze daar al helemaal scherpe regels. Ook een geit of schaap mag niet van de kinderboerderij af. Meestal kun je adopteren, in de zin van: je betaald een bedrag en eens in zo veel tijd krijg je een nieuwsbrief en een kort verhaaltje over hoe het met je dier gaat. Kun je niet iets van een geiten pak aantrekken en langs komen met een adoptie formulier in je 'poten'...

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:29

Laat hem een geit adopteren : maak je iemand heeeel blij mee in een ontwikkelingsland en je vader ook:

http://www.adopteereengeit.nl/

Adopteer een Geit…
helpt tienermeiden in Oeganda met een geit, maar ook met het opbouwen van kennis en contacten. Door 40 euro te doneren geeft u een tienermeisje de mogelijkheid om te starten met een nieuwe toekomst.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:45

echt heel erg bedankt voor alle reacties van iedereen!
Ik ga dan toch voor een adoptiegeit, t is jammer dat het op visite komen niet door gaat maar het is niet anders als ik lees van die entingen etc en ik wil ook geen geit of baas in gevaar brengen met stiekem iets regelen. Hij moet maar gewoon tevreden zijn met zijn adoptiegeit haha :P Ik heb iets gevonden wat niet ver hiervandaan is dus dan kan hij zijn nieuwe vriend ook vast wel een keer komen opzoeken :D Morgen is de grote dag dus ik ga denk ik maar iets van een geitenkaart zoeken waar ik dan de adoptiegeit opzet :')

nogmaals bedankt allemaal voor de hulp!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:53

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had je een van onze geiten wel kunnen lenen :D Maar dat is ruim 1,5 uur rijden...

Ik denk dat een adoptiegeit ook heel leuk is voor je vader :j

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 17:52

bromfiets schreef:
Jammer dat je zo ver weg woont, anders had je een van onze geiten wel kunnen lenen :D Maar dat is ruim 1,5 uur rijden...

Ik denk dat een adoptiegeit ook heel leuk is voor je vader :j

dat is jammer! nou, toch bedankt :) ja hij zal de adoptiegeit vast ook leuk vinden! :D

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:05

Leuk een adoptie geitje!
Veel plezier vast he voor je vader :D

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 20:36

marielle231 schreef:
Leuk een adoptie geitje!
Veel plezier vast he voor je vader :D

dankjewel hoor! :D