Eind dit jaar worden mijn 2 beide katten 3 jaar. Het zijn 2 zusjes kruising noorse boskat. Al vanaf t begin vertoonde Myra apart gedrag. Ze lijkt geopsedeerd door aandacht en zodra ze die niet krijgt word ze boos.
In het begin waren dit kleine dingen die we makkelijk konden oplossen. Zodra er namelijk oppas dieren werden gebracht en ik was te druk met die dieren begon ze in de bakken voer te pissen. Of plaste ze al hun andere spullen onder. Dit ging over toen ik haar bewust aandacht gaf als ik met mensen stond te praten en ze er bij kwam staan.
Nu heb ik sinds een goed half jaar een golden retriever in huis lopen ( inmiddels is hij ruim 1 jaar). Hardstikke lieve hond die geen vlieg kwaad doet. Hij laat de katten met rust. Sterker nog als myra hem aan kijkt en blaas gaat hij in zijn mand liggen. Sinds een goede 3 weken lijkt ze jaloers te zijn op hem. Dit heeft tot gevolg dat ze zijn kussen en speelgoed onder plast. De arme hond heeft dus alleen nog rubber speelgoed. En ligt op de houten vloer. Zodra zijn kussen uit de was komt pist ze hem binnen 3 uur weer nat.
Nu ben ik goed gaan opletten en in mijn ogen krijgt ze genoeg aandacht. Ze mag altijd een eeuwig bij iemand op schoot liggen. En daarnaast mag ze mee in bed
Ze licht vaak naast mijn toetsenbord en krijgt dan genoeg kriebels en aaitjes. Maar inmiddels weet ik niet zo goed meer hoe ik dit op moet lossen. Ze lijkt duidelijk niet lekker in haar velletje te zitten. Nu doe ik verwoede pogingen haar urine op te vangen maar wil dat tot heden nog niet lukken. Maandag wil ik haar opsluiten in de hoop dat het dan wel lukt en ij de urine naar de dierenarts kan brengen.
Ik hoop dat jullie nog iets van me warrige verhaal kunnen begrijpen. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn ( naast een blaas ontsteking of blaas gruis) en hoe ik haar t beste kan helpen...

maar, wel onhandig zo'n portret