Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ciska_sando schreef:Dat lijkt me inderdaad een fijne ruimte om ze af en toe eens op te kunnen sluiten. Ik weet niet hoe groot je tuin precies is, maar wij sluiten ze met slecht weer bijvoorbeeld ook wel eens een poosje op om te voorkomen dat de tuin één grote modderpoel wordt. Een beetje vind ik niet erg hoor, maar als het heel nat is gaat het wel snel.scharrelen kunnen ze zeker, dat lijkt me echt geweldig, om ze door de tuin te zien lopen. ik zal de maten aanpassen(alles verdubbelen?, 4x4x2?) want ik wil toch dat ik ze enigzinds kan 'opsluiten' voor als we een bbq of een feestje hier hebben.
wanneer snappen kippen hun 'grenzen' dus die van de tuin? er is namelijk een kleine doorgang naar de buren en een doorgang richting oprit en na die oprit ligt de weg.
Afhankelijk van het ras dat je neemt is het meer of minder gemakkelijk om ze op eigen terrein te houden. Wij hebben bijvoorbeeld Australorp en die blijven zonder problemen achter een afscheiding van ongeveer 80 centimeter. Ze kunnen er met gemak over, maar zullen dat normaal gesproken niet doen. Als een kip schrikt of niets te vreten heeft terwijl er achter de omheining een prachtig grasveld lonkt is de kans wel groot dat ze zich door een 2 meter hoog hek nog niet eens laten tegenhouden. Over het algemeen kun je zeggen dat kippen hoger fladderen naarmate ze kleiner zijn.Chessie schreef:ook even in de gaten houden dat er geen honden bij kunnen,
katten is bij dit formaat kip meestal geen probleem..