Baby labradortjes in de maak / planning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Baby labradortjes in de maak / planning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:47

Eindelijk is het dan zover, gisteren avond is mijn jongste teefje loops geworden *\o/*

Al meer dan een half jaar geleden ben ik op zoek gegaan naar een dekreu welke een mooie combinatie zou kunnen vormen voor mijn meisje. Na veel zoeken ben ik bij een reu uitgekomen welke aan alle eisen voldoet: doet aan jachtwedstrijden, heeft goede gezondheidsuitslagen, sluit mooi aan qua bloedlijnen, heeft een goed exterieur en een geweldig karakter. Daarnaast kunnen de honden het onderling ook zeer goed met elkaar vinden.

Voor degenen die erin geinteresseerd zijn, uiteraard zijn de honden getest op erfelijke afwijkingen en zullen alle pups een fci stamboom krijgen. Als alles goed gaat verwacht ik zwarte en bruine pups.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ze binnen twee weken gedekt worden en dan is het wachten en hopen op een goede dracht en bevalling. 28 dagen na de dekking zal er een echo gemaakt worden om te kijken of ze ook daadwerkelijk drachtig is.

Al jullie het leuk vinden zal ik wekelijks een update plaatsen met de ontwikkelingen, dus een soort dagboek.
Genoeg gekletst, maak kennis met de aanstaande ouders:

Afbeelding
Vorige week samen op het strand, links de reu rechts mijn teefje

Afbeelding

Afbeelding
Bijna 1 jaar geleden met mijn favoriete pup uit het nestje van mijn andere teefje

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DeLabrador op 10-09-11 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Re: Baby labradortjes in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:51

Wat een mooie combi, ik ben heel benieuwd! :D Hoe lang is de dracht eigenlijk?

DeLabrador

Re: Baby labradortjes in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:53

Honden dragen gemiddeld 63 dagen. Afhankelijk van de nest grootte kan het enkele dagen langer of korter zijn.

kimberley

Re: Baby labradortjes in de maak / planning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:36

Spannend! Ik ben ook wel benieuwd :D Mooie paps en mams hoor!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 12:35

Mooie reu heb je gekozen zeg!

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 12:44

Dank je Caroline! Er zijn in Nederland bijna geen werkende bruine reuen te vinden, en de twee honden vullen elkaar eigenlijk super in alles aan, dus verwacht dan ook veel van het aankomende nestje.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:13

wow echt mooie honden!!
Is ze al gedekt? wanneer worden de kleintjes geboren
alvast gefeliciteerd!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:04

Knappe honden! Dat wordt nog spannend :)
Is er bij de labjes ook een groot verschil tussen show -en werklijn? Of liggen die bij mekaar?

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:39

@ jakary, de show en werklijnen zijn in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken. Zowel qua exterieur als karakter zijn ze compleet verschillend.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 10:44

*\o/* Gisteren is ze voor de eerste keer gedekt. Een zeer geslaagde dekking en de honden hebben goed gekoppeld gestaan. Dit weekend is ze nog logeren bij de reu en vanavond zal ze nogmaals gedekt worden. Morgen kan ik mijn prinsesje dan weer ophalen. De duimen draaien inmiddels erg hard voor een goede bevruchting :D Vrijdag 21 oktober zal er een echo gemaakt worden en dan weten we zeker of ze dragen is!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:09

Spannend zeg!!! :D Mooie honden ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:12

Wat en prachtige combi!
Ik wacht al op de volgende ITP!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:14

Ben je ook met as moeders op tentoonstellingen geweest enzo? en wat had je daar gescoord?

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:36

*\o/* *\o/* *\o/* Ik ben helemaal blij!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Vanmorgen bij de dierenarts geweest voor een echo en mijn geweldige meisje is drachtig. En hoe... op de echo hebben we al 7 pupjes geteld!

Afbeelding
Even om jullie te helpen: dit is een echo waarin 2 pupjes te zien zijn. De zwarte plek in het midden is er 1 en aan de linkerkant kun je er nog eentje zien.

@studiemiep: ja mijn dames zijn ook naar shows geweest. Echter, aangezien mijn teefjes gefokt zijn uit werklijnen en dus een heel ander exterieur (en tevens karakter) hebben als een show labrador, halen ze geen hoge beoordelingen ;) Doorgaans is het naar mijn mening zo, dat je of juist helemaal valt voor dit type hond, of het juist helemaal niks vindt. Het moge duidelijk zijn dat ik ze fantastisch vindt :D

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:41

Wauw....
ik heb 3 keer een echo laten maken...3-4 pups werden er uiteindelijk 7 en 9. 5 pups gezien en dat werden er uiteindelijk 10,dus ik ben bang dat je een heel groot nest gaat krijgen.Ik zou alvast maar puppymelk in huis halen en me voorbereidden op een zware bevalling.
Mijn hond is nu ook dragend ( Australian Shepherd) maar ik heb besloten geen echo te laten maken en me te laten verrassen deze keer.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:43

wauuww! wat leuk zeg! :D
ook gweldig mooie reu uitgekozen! ik ga zeker volgen :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:44

Mooie paps en mams!
Ik vind dit type labje juist mooier, beetje sportiever gebouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 11:45

Super gefeliciteerd !! Er zijne cht maar weinig bruine werklabs.. Heb zelf ook een werk zie profiel , en hij heeft officieel Maine of Upperclaws

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 11:49

Gefeliciteerd met jouw drachtige dame. Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van verrassingen, maar dat heeft er dan waarschijnlijk ook mee te maken dat ik er met bevallingen alleen voorsta.

Hierom doe ik dus ook nog tussen de 50 en 55 dagen een rontgen laten maken zodat ik exact weet hoeveel pups ik kan verwachten. Gelukkig heb ik reeds eerder gefokt dus ik weet hoe het werkt ;-p
Alle spullen staan hier al lang in huis, dus bij wijze van zouden ze nu geboren kunnen worden. Bereid me zeker alvast voor op een zeer groot nest. De reu heeft reeds eerder twee nestjes gegeven in Duitsland, en dat waren er ook veel (7 en 11). Dit wordt voor de reu het eerste nestje in Nederland. En voor mijn teefje ook haar eerste nestje.

@ peanutbutter: leuk dat jij ook een werk hondje hebt. Heb even gespiekt in je profiel, maar ben ik nu blond, of is die van jou toch echt een :o? Heb je toevallig ook een foto waar ie helemaal op staat (is ook een reutje toch)?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:33

Gefeliciteerd zeg! Spannend hoor! Al zegt het aantal op de echo ook niet alles, maar met een rontgenfoto moet het duidelijk zijn straks. Ben heel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:37

Hahaha ja hij is echt echt blond .. Wou eerst altijd een bruine maar vond het toch mooier..
Hij loopt ook MAP ..

Zal ff een fototje opzoeken

Edit : tikfout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:20

Afbeelding

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:27

DeLabrador schreef:
Gefeliciteerd met jouw drachtige dame. Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van verrassingen, maar dat heeft er dan waarschijnlijk ook mee te maken dat ik er met bevallingen alleen voorsta.

Hierom doe ik dus ook nog tussen de 50 en 55 dagen een rontgen laten maken zodat ik exact weet hoeveel pups ik kan verwachten. Gelukkig heb ik reeds eerder gefokt dus ik weet hoe het werkt ;-p
Alle spullen staan hier al lang in huis, dus bij wijze van zouden ze nu geboren kunnen worden. Bereid me zeker alvast voor op een zeer groot nest. De reu heeft reeds eerder twee nestjes gegeven in Duitsland, en dat waren er ook veel (7 en 11). Dit wordt voor de reu het eerste nestje in Nederland. En voor mijn teefje ook haar eerste nestje.

@ peanutbutter: leuk dat jij ook een werk hondje hebt. Heb even gespiekt in je profiel, maar ben ik nu blond, of is die van jou toch echt een :o? Heb je toevallig ook een foto waar ie helemaal op staat (is ook een reutje toch)?

Gefeliciteerd hoor! Ben je eigenlijk ook met de as moeder op tentoonstellingen geweest en wat heeft ze daar behaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:27

Hoe is het met moeders ?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:39

Hoe gaat het ondertussen? :)