welke verf voor vogelkooi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

welke verf voor vogelkooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:50

Ik heb flink zitten googlen maar ik kan er niks over vinden.

Ik ben een vogelkooi aan het opknappen, zodat als ik straks mn vogeltje haal hij weer netjes is. (heb de kooi voor een 10tje overgekocht van een vriendin van mij)
Alle roestplekken zijn verwijderd, en heb de kooi voor de zekerheid al een paar keer ingespoten tegen bloedluis. Nu wil ik het traliewerk een nieuwe verflaag geven zodat hij niet opnieuw kan gaan roesten.
Maar nu weet ik niet welke verf dus veilig is om te gebruiken.

Wilawander

Re: welke verf voor vogelkooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:12

Zelf een kooi schilderen heeft weinig zin als je kromsnavels erin wilt doen. Weet net wat je voor vogels hebt? die knagen het er in zeer korte tijd weer af. Verf op waterbasis is niet schadelijk maar zal niet blijven zitten en de verfen die voor kooien worden gebruikt is als particulier niet aan te komen. helaas.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 15:15

Het gaat om de monniksparkiet :) (heb hem nog niet, komt pas als alles hier geregeld is qua kooi voer en verzorging)
Kooi zal voornamelijk nachthok zijn (hele dag lekker los) Maar vind het er ook niet uit zien zo :)
Wel jammer dat er geen goeie verf voor te vinden is, dus dat word gewoon goed bijhouden denk ik.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 13:13

Ik heb een metaallak gevonden op waterbasis die voor fietsen en auto's is.
Dus hoop dat het aardig stootvast is (aangezien het ook voor fietsen is)

Verder heb ik nu mijn bestelling van zooplus binnen waar ik een natuurlijke zitstok vandaan heb (van fruitboomhout) met touwtjes eraan, een groot blok hout gevult met lekkers (soort kong) een schommel van hout en een schommel van kalksteen. Dus als het vogeltje er is heeft hij genoeg te knagen. :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:18

Kleine tip. Knip lange touwtjes kort. Ze kunnen zo dom doen dat ze met de nek erin verstrikt raken of poten. heb zo al eens een parkiet verloren. En ken vele die hetzelfde gehad hebben ook met grotere soorten. Zo hadt ik eens een roodrug er met de nek verrstrikt erin., Vraag me niet hoe ze dat voor elkaar kreeg. Is goed gegaan. Sindsdien gaat alles hier heel kort geknipt.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 14:29

Thnx voor de tip :)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:36

Dat verf op waterbasis is gemaakt, wil niet zeggen dat die niet giftig is! Pas daarmee op hoor :j Als ik jou was zou ik het risico niet nemen, en mooi een nieuwe kooi kopen voor de vogel. En als je het zonde vindt om de oude weg te doen kun je hem altijd nog opknappen en ergens voor de sier neerzetten met een nepvogel of kaarsen erin ofzo :j