Muizen vraagje!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ShannonJuul

Muizen vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:02

Hallo allemaal!

Ik heb sinds een maandje 4 muizen (vrouwtjes) in een aquarium op mijn kamer staan. Het probleem is alleen dat ik ze 2x per week moet verschonen i.v.m de stank. Het verschonen is niet zo makkelijk omdat het aquarium nogal zwaar is. Zijn er toevallig bokkers die ook muizen hebben en een oplossing hebben voor de stank?

b.v.d :7

zonnebloem18

Re: Muizen vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:14

Wasknijpers?
IK vond ze altijd wel stinken, maar het type kooi en bodembedekking maken wel verschil.
Ik had 3 dames in een kooi met goeie ventilatie en niet te klein met beukensnippers en daar viel de geur wel mee.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 04:06

Wat heb je als bodembedekking? Ik heb namelijk ratten en met de ene soort bodembedekking ruiken ze meer als met een andere.. misschien dat eens afwisselen? En gebruik je wcpapier/keukerpapier/kranten toevallig als nestmateriaal? dit gaat namelijk na 1/2 dagen behoorlijk stinken dus zal dan verschoond moeten worden. :)

Edit: En als het écht blijft stinken zou ik een traliekooi aanraden met tralies die heel dicht op elkaar staan. Maar ik heb al veel mensen gezien met muizen in aquaria's dus dat moét kunnen. Anders eens op het muizenforum aanmelden en daar rondkijken/vragen?

Anoniem

Re: Muizen vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:17

Misschien iets 'betere' vloerbedekking?
Wat is je vloerbedekking? :)