Ouders op vakantie, kat ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LEKKERGEK

Ouders op vakantie, kat ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 16:42

Hallo allemaal,

Vorig jaar gingen mijn ouders voor het eerst zonder mij op vakantie. Ik was dus alleen met mijn vriend thuis om voor onze kat Cindy te zorgen. Cindy werd na een week ziek, ze at weinig tot niks, en dronk weinig. Ze kreeg diaree, kotste heel veel ging slecht in haar vacht zitten en was heel erg down. Ik ben toen meerdere malen met haar naar de DA geweest. Die hebben haar toen pillen gegeven en een spuitje (wat het allemaal precies was, weet ik niet meer). Mijn ouders kwamen terug en Cindy was weer helemaal de oude.

Nu zijn mijn ouders dus weer op vakantie en ik ben weer thuis met mijn vriend en Cindy. Ik probeer zo veel mogelijk thuis te zijn en haar zoveel mogelijk aandacht te geven. Mijn vriend geeft haar ook lekker veel aandacht, zodat ze de aandacht krijgt die ze normaal ook van mijn ouders krijgt.

Nu ging ik net de kattenbak verschonen. Ik deed hem open en het stonk behoorlijk. En ja hoor, er lag weer diaree in.
Ik hoop niet dat ze weer het zelfde krijgt als vorig jaar.

Hebben jullie eventueel tips?

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:49

Zou best kunnen zijn dat ze je ouders mist en daardoor van slag raakt.

Had de kat van mijn ouders ook. Die begon ineens bloed te plassen toen mijn ouders weg waren (waren net 2 weken weg en bleven nog 2 weken weg). Paniek, want ik had net een week ervoor mijn eigen kat moeten laten inslapen wegens nierproblemen, dus zag hetzelfde scenario al voorbij komen. Dus naar de dokter, wat gekregen, maar ging niet echt over.
Plaste dus in de gootsteen en in het bad enz de meest rare plaatsen en met wat bloed erbij. Na een paar dagen weer terug toen erbij verteld dat mijn ouders weg waren :o (misschien dus eerder moeten doen) en toen werd het dus op heimwee gegooid, wat rustgevende druppels (of zoiets) mee en daar mee ging het idd beter en zodra mijn ouders terugwaren, was het ook gelijk over.

De vakantie daarna (toen waren ze gelukkig maar 10 dagen weg) was het overigens ook weer raak, maar dit keer dus gelukkig geen paniek :o

Maar zou dus zomaar heimwee kunnen zijn. Misschien toch wel weer even naar de DA en dat erbij vertellen, wellicht heeft hij daar ook iets voor.

LEKKERGEK

Re: Ouders op vakantie, kat ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:00

Ja ze mist mijn ouders inderdaad, is misschien niet helemaal duidelijk in de beginpost.

Toen ik naar de DA ging heb ik erbij verteld dat mijn ouders op vakantie waren, en dat ze hen waarschijnlijk wel miste. Maar daar werd verder niks mee gedaan.

Als het nu erger word, zal ik eens vragen om iets rustgevends.

Bedankt voor je reactie!