Poes sproeit na komst andere katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Poes sproeit na komst andere katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 13:27

Hoi Bokkers,

Sinds het uit is met mijn relatie ben ik weer bij me moeder gaan wonen. Ik had al 4 katten en deze heb ik meegenomen. Het is de bedoeling dat ik binnen 1 tot 2 jaar weer bij me moeder weg ben.

Mijn moeder heeft al 2 katten. Daar zijn die van mij nu dus bijgekomen. De poes van me moeder (wat al een aardig neurotisch ding is) sproeid sinds dien op bepaalde plekken. Sowieso tegen de bank en tegen 1 van de stoelen.

Uiteraard snap ik dat dit waarschijnlijk komt door de komst van mijn katten. Nu is mijn vraag heeft iemand tips hiervoor?

Mijn katten zelf doen alles op de bak. We staan meerdere bakken door het hele huis zodat ze allemaal kunnen waar ze zich prettig voelen. Ik heb een katteluik geplaatst zodat ze nar buiten kunnen. Mijn katten vallen haar katten niet aan alleen als ze echt te dicht bij komen. Mijn katten jagen haar katten verder niet op ze geven alleen hun persoonlijke ruimte aan.

Dan heb ik nog een probleem. De jongste kat van mijn moeder, is weer de moeder van mijn jongste kat. De moeder is degene die plast. Verder maakt de moeder kat het leven van mijn jongste katje, haar dochter dus, echt onmogelijk. wink zit met regelmaat achter het fornuis verstopt. Haar moeder jaagt haar echt op. Als wink rustig op de stoel aan slapen is komt ze rustig de woonkamer in lopen om wink even een paar meppen te verkopen en er dan achter aan te rennen om haar nog een keer te grijpen. De andere katten zijn een stuk groter en sterker dus die worden wel met rust gelaten. Wink is heel klein en bijt wel van haar af, maar ze legt het gewoon af.

Ik weet dat 6 katten erg veel en druk, maar het is tot dat ik weer iets voormezelf gevonden heb.

Ik hoop op goede tips.

Mijn katten zijn naar elkaar trouwens erg lief. Tuurlijk wordt er af en toe wel 1 terecht gewezen daar de ander, maar ze spelen, slapen en wassen elkaar allemaal.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:39

Lopen ze allemaal los bij elkaar? Mischien is het handig om een tijdje een schema te maken, zodat de 2 van je moeder niet samen lopen met jouw 4 katten. Kijken of dat minder stress geeft.

succes!

Greentea01

Re: Poes sproeit na komst andere katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:05

ik heb alles los. Het zijn allemaal buiten katten en om ze nou een dag op te sluiten... Ik werk full-time. In de nacht binnen houden werkt ook niet. Die van mij zijn gewend om te komen en gaan wanneer ze willen. Kunnen ze er niet in of uit dan wordt het schreeuwen. Dat houden ze echt vol ook tot iemand komt en wil de buren niet met hun gepiep tot last zijn. Die waren al niet blij met extra katten die kwamen. Ze komen trouwens niet in hun tuin ofzo hoor.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:50

Das jammer idd dan dan ze buiten gewend zijn allemaal. Miss kun je feliway verdamper gebruiken. Dat ze zich dan beter op der gemak voelt. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar heb wel verhalen gelezen dat het werkt. De eerste keer aanschaffen is alleen 30e via zooplus. daarna heb je hervul verpakkingen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:53

ze worden gewoon helemaal gek. Heb ze met verhuizen 3 dagen binnen kunnen houden maar toen braken ze echt de tent af. hoekjes en gaten je zoeken om naar buiten te kunnen en de hele nacht schreeuwen. Dan slaap je dus ook niet en het werk begint bij mij ook om 07:30 uur weer. Beesten raken er helemaal door van slag. wat is dat feliway?

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:06

FELIWAY is een synthetische kopie van het gezichtsferonoom van katten. Met dit feromoon markeert zij haar territorium waar ze zich op haar gemak en veilig voelt.

FELIWAY beschikt over dezelfde positieve eigenschappen als het natuurlijke gezichtsferemoon en geeft de kat het rustgevende gevoel dat ze in een vertrouwde en veilige omgeving is

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... 69589#more

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 16:12

dank je wel! erg leerzaam stuk al is het maar over dat schoonmaak azijn!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:16

Je zou ervoor kunnen zorgen dat je katten een eigen en hoog plekje kunnen krijgen. Ik heb laatst begrepen dat katten zich graag terugtrekken en vanaf hoogte de boel willen kunnen overzien. Daardoor voelen ze zich veilig. Je zou bijvoorbeeld een plankje aan de muur kunnen maken waarop ze/hij kan gaan liggen (of meerdere voor meer katten).

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 16:18

Heb jij toevallig dat programma van die Chatwispher gekeken?? Of my chat from hell heet het geloof ik. Die man zegt dat ook ja. Op de site van zooplus staat een mooie grote krappaal bestaande uit meerdere verdiepingen. Daar ga ik eens voor kijken. Behalve op het aanrecht en op tafel tijdens het eten mogen ze overal komen Maar echt heel hoog als dat allemaal niet