kat sterke ontlasting?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Be_stronger

kat sterke ontlasting?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 21:18

hoi,
Ik heb hier thuis 4 katten en zit al zolang ik ze heb met het "probleem" dat de ontlasting echt zo ontzettend stinkt.
zogauw de kat op de bak is geweest moet ik rennen en het eruit scheppen anders ruikt al snel de hele woonkamer ernaar.
er zijn er 2 die dit hebben van de 4 de andere 2 begraven het netjes maar die lijken ook echt minder te ruiken( of in ieder geval anders )
ik ben er al mee naar de dierenarts geweest om een test te doen op giardia e.d omdat het soms weleens dun is ( niet standaard)
ook is er onderzoek gedaan naar bacterien of wormen maar dit is het niet.
ze worden iedere 3 maanden ontwormd en komen niet buiten dus kunnen niks geks eten.
ze krijgen speciaal indoor voer nu, voorheen al meerdere dieetvoedingen gebruikt maar niets hielp

ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen. ikzelf vind het niet zo heel erg maar mijn vriend heeft het minder op de katten en kan me voorstellen dat je niet de hele tijd in die lucht wil zitten.

de bakken worden iedere 3 dagen helemaal geleegd en uitgesopt, na ieder bezoek gaat de drolmeteen door de wc en is de bak dus weer schoon.
ik heb zowel houtkorrels als grit geprobeerd maar dit heeft beide geen invloed want ze begraven het niet, en al begraafte ze het wel zou het nog ontzettend sterk ruiken.

heeft iemand een bepaald merk voeding waar je tevreden mee bent? of herken je dit en heb je tips hoor ik het heel graag

dierenfan

Re: kat sterke ontlasting?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:23

heb hier happy cat en moet eerlijk bekennen dat ik om de dag (2 katten die het wel regelmatig ook in de tuin doen) de kattenbak de viezigheid eruit schep en misschien 1x per maand de totale bak verschoon.
Overigens eten mijn katten HELAAS geen vers voer maar dat zou ik echt aanraden als je ontlasting wil zonder teveel geuren.

Hier heb ik grit wat de plas gelijk op neemt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:48

Welk voer voer je? Want ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nooit de drollen eruitschep, en gewoon elke week de bakken verschoon (1per kat) en ik heb werkelijk nooit ergens last van, terwijl ze op de overloop staan. Ik gebruik de blauwe zakken grit van Ranzijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:52

Geen blikvoer meer voeren als je dat uberhaupt doet.
Er is ook kattengrit dat een (bloemig) geurtje afgeeft als ze op de bak gaan. Verhult de vieze geur ook.

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 22:43

@dierenfan, het is niet zo dat ik niet tegen een beetje stank kan, maar dit is echt misselijkmakend
@goof blikvoer krijgen ze nooit en ik heb die roze zakken luchtverfrissers van kittyfriend
@caira ik heb al veel verschillend voer geprobeerd, en nu krijgen ze indoor voer van purina
ik gebruik nu de geperste hout korrels daar die lekker fris ruiken en ook blijven ruiken als ze er regelmatig in geplast hebben. mijn katten komen niet buiten daar het allemaal rastutjes zijn, ze willen ook absoluut niet naar buiten trouwens, al staat de deur open dan gaan ze nog voor de drempel zitten :P
voer wat ik al geprobeerd heb is al het indoor voer van alle merken, zelfs hills maar daar ging er 1 van braken, toen ik daarmee stopte was het braken over.

vers voer zou ik weleens willen/kunnen proberen

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 19:04

denk dat het is opgelost, heb een middeltje gekregen van de dierenarts om de darmen te ondersteunen en de ontlasting echt goed stevig te maken, heb het vanmorgen gegeven. nu zijn de 2 stinkers op de bak geweest en het is echt al stukken minder en inderdaad veel meer ingedroogd.
stap nu over op sensitive voeding

was trouwens een andere dierenarts dan waar ik normaal kom, was benieuwd of die een andere trucendoos hebben