pfff binnenplassen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lelijke_heks

pfff binnenplassen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:48

Hey :wave:

zo'n 4 jaar geleden hebben mijn vriend een hondje (amerikaanse stafford x Bourdeaux dog teefje) gekocht.... het liefste dier dat je je maar kan voorstellen :) ze ziet er heel erg gevaarlijk uit maar is hier zelf absoluut niet van op de hoogte :7 (we hadden overigens al een jack russel reutje van toen 11 jaar)

wat mij en mijn vriend opviel was dat ze zich heel snel aanpaste en eigenlijk binnen een week zindelijk was en dat terwijl we haar toch bij een kennel gehaald hadden waar ze niet echt een plekje had voor haar behoefte....
toen ze ongeveer anderhalf was hebben we een engelse bulldog teef van 6 jaar over genomen(de honden kenden elkaar al), de dames hebben altijd leuk gespeeld en hebben het heel erg gezellig gehad....
vorig jaar november hebben we helaas de bull moeten laten inslapen ;( en vanaf dat moment was het mis met onze teef... ze plast constant binnen en altijd op de zelfde plek, ik ben met haar bij de da geweest voor onderzoek naar haar nieren maar daar blijkt niks mis mee te zijn. de da dacht dat het gewoon het missen van haar maatje was en dat het tijd nodig had... helaas is het niet over gegaan en zit ze nu in een bench als we weg zijn.... (ze plast zelfs al binnen als ik een half uurtje weg ben en laatst ook toen mijn vriend de deur/schuifpui open had staan en in de garage aan het werk was)

2 maanden geleden ongeveer heeft onze inmiddels 14-jarige reu een soort van TIA gehad en een hele erge tegenslag gehad... gelukkig is hij daar nu bovenop aan't komen... hij loopt en eet weer normaal en klimt zelfs alweer de trappen op :) volgens de da is hij er opmerkelijk snel bovenop gekomen... maar toen dit gebeurde werd ons teefje helemaal depressief... ze wilde alleen maar in de bench liggen, at nauwelijks en kwam eigenlijk alleen uit de bench om haar behoefte te doen.... en dat terwijl het normaal zo'n knuffel is.

mijn vriend en ik hebben toen besloten om er een ander hondje bij te nemen, mocht onze rui komen te overlijden dan gaat het teefje eraan onderdoor, maar we hebben beide niet de tijd om een pup helemaal goed op te voeden... dus via marktplaats een 5-jarig teefje (gesteriliseerd) erbij en de klik is er.... dit hondje is superlief en sociaal een echte knuffel en ook fijn zindelijk :)

dus nu die twee aan elkaar gewend zijn de ultieme proef.... ik naar de winkel, de dames los in de woonkamer-keuken... half uurtje later kom ik thuis.... en de oceaan licht weer op de zelfde plaats als altijd.... heb het hierna nog enkele keren geprobeerd maar ze blijft binnen plassen...
(ze wordt van te voren uiteraard uitgelaten)

liever heb ik haar niet in een bench zitten maar ik wordt er gewoon een beetje moedeloos van.... en de drinkbak wegpakken een half uur voor ik weg ga ofzo is geen oplossing.... ze hebben namelijk een hele mooie vijver die ze toch al meestal verkiezen boven hun drinkbak....

wie o wie heeft de gouden tip voor mij?

o en de hond weg doen is absoluut geen oplossing!!!! (dat opperde mijn oom namelijk maar geloof dat ik nog eerder mijn vriend de deur wijs...:P)

Wilawander

Re: pfff binnenplassen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:01

Kan het zijn dat het weggaan van jullie zo veel stress geeft dat ze het niet meer kan ophouden?

Stress zou kunnen komen daar jullie haar maatje hebben meegenomen en niet meer mee terug gebracht?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 18:30

hmmm ze is op zich niet echt het type hond dat snel ergens gestrest van lijkt, maar ik sluit het natuurlijk niet uit...
ze is na het inslapen nog bij de andere hond geweest als afscheid als het ware.... en hebben haar pas meegenomen toen het voor haar echt ok was...
dit na een ervaring van een merrie met een doodgeboren veulen die de situatie niet kon accepteren...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:10

dit is een vorm van verlatingsangst. Dus ik raad aan het alleen thuis zijn zonder jullie als bazen opnieuw aan te leren. Dit met een bench en eventueel puppenren zodat je de ruimte langzaam groter kan maken. Ook de komende tijd op letten dat ze niet te lang alleen is en eventueel aangeven als je weg gaat. Kijk wat de stress op kan leveren.

Wat doe jij als je weg gaat? En dan ga eens wat anders doen. Dus via een andere deur weg bijv. Kan soms al helpen. Of wat doe je als je thuis komt? Ga je dan dol enthousiast begroeten? Ga dat dan eens anders doen.

Mijn honden hebben nergens last van. Wat ik doe is nooit aangeven of ik weg ga en/of ik maar even bijv. de konijnen ga voeren. Ze kijken dus ook niet meer op als ik zonder hun naar buiten ga. Ook als ik terug thuis kom begroet ik de honden nooit en hun mij ook niet. Dit voorkomt al stress want als thuiskomen van baasje heel leuk is dan ga je erop zitten wachten. Hier is het niet echt leuk. Tja, ik ben er weer en doe eerst mijn dingen en als ze rustig zijn of blijven dan gaan we eventueel uit en leuke dingen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:47

dierenfan schreef:
dit is een vorm van verlatingsangst. Dus ik raad aan het alleen thuis zijn zonder jullie als bazen opnieuw aan te leren. Dit met een bench en eventueel puppenren zodat je de ruimte langzaam groter kan maken. Ook de komende tijd op letten dat ze niet te lang alleen is en eventueel aangeven als je weg gaat. Kijk wat de stress op kan leveren.

Wat doe jij als je weg gaat? En dan ga eens wat anders doen. Dus via een andere deur weg bijv. Kan soms al helpen. Of wat doe je als je thuis komt? Ga je dan dol enthousiast begroeten? Ga dat dan eens anders doen.

Mijn honden hebben nergens last van. Wat ik doe is nooit aangeven of ik weg ga en/of ik maar even bijv. de konijnen ga voeren. Ze kijken dus ook niet meer op als ik zonder hun naar buiten ga. Ook als ik terug thuis kom begroet ik de honden nooit en hun mij ook niet. Dit voorkomt al stress want als thuiskomen van baasje heel leuk is dan ga je erop zitten wachten. Hier is het niet echt leuk. Tja, ik ben er weer en doe eerst mijn dingen en als ze rustig zijn of blijven dan gaan we eventueel uit en leuke dingen doen.

ik denk dat dit een hele goede tip is! :)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 21:14

@dierenfan bedankt voor je tips

ik heb helaas maar 1 deur waardoor ik weg kan gaan... verder staat bij ons altijd de radio aan.... ik doe volgens mij niks vreemds als ik weg ga... ik ga gewoon en als ik thuis kom haal ik ze ook niet echt aan... ik kom binnen, maak de bench open, zet de schuifpui open en ga achter de cpq zitten om te werken (ik werk parttime thuis en parttime ergens anders)
af en toe loop ik de tuin in om bij de kippen te kijken... ga zo nu en dan eens naar de wc of ga de was omdoen ofzo... loop dus wel een paar keer per dag weg en ben dan ook wel ff bezig en hier kijkt ze eigenlijk niet van op... bij mooi weer heeft ze dan wel de woonkamer-keuken en de tuin tot haar beschikking....

zo'n uitbreidings ren zal ik eens voor gaan kijken... hopen dat ze er niet overheen klimt....

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 16:36

iemand een idee waar ik zo'n soort uitbreidingren kan vinden? het is een vrij grote hond en wat ik tot nu toe heb gevonden is allemaal erg laag... wel heb ik een soort konijnenren gevonden die ik misschien zou kunnen gebruiken maar dan moet ik ff een deel van de woonkamer gaan ombouwen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:39

Puppyrennen hebben ze bij marktplaats en Witjes verzendhuis heeft ze bijv ook tegen redelijke prijzen. Verder zou ik proberen om haar wat Bach rescue spray te geven ter ondersteuning. Daar heb ik met mijn verlatingsangstige hond veel baat bij gehad.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 16:49

het punt is dat ik verder niks aan haar merk... ik weet dus niet of het echt verlatingsangst is.... het maakt haar niet uit als ik weg ga... en als ik terug kom komt ze meestal pas na een minuut of 5 bij me kijken... snuffelt ff en gaat dan weer op de bank liggen...

ik geloof niet dat het haar echt interesseert als ik ff weg ga tenminste niet in die mate dat het echt verlatingsangst is... ik denk dat ze gewoon "vergeten" is dat ze haar behoefte buiten moet doen....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:03

Ze laat het pas zien als jij weg bent, pas dan is er stress.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:38

maar zouden er dan bij stress niet nog andere kenmerken moet zijn als alleen plassen?
volgens de buurman heeft hij haar nog nooit horen blaffen of piepen en ze krabt ook niet aan de deur ofzo...

ben zeker wel blij met de tips maar ik vind mijn hond gewoon totaal niet het type stress-hond....
wil daar niet ondankbaar door overkomen dat ik niks met de tips doe ofzo maar komop hoe gestrest lijk ze bijvoorbeeld op deze foto
Afbeelding

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:44

Kan je niet een keer een filmcamera aanzetten, om te kijken welk gedrag je hond vertoond als je weg bent. Dat deed ik vroeger vaak, omdat mijn hond verlatingsangst had en ik wilde weten of het verbeterde.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:45

Mooi beestje trouwens!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:23

thnx :D

gevaarlijk he zo'n kruising stafford ;)
ze is trouwens ook vreselijk onderdanig...eigenlijk staat alles en iedereen boven haar in rang... waarschijnlijk is ze onzeker misschien heeft dat ook wel iets te maken met haar binnenplassen... bedenk ik me net...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:48

Dat zegt niks hoor.

Voorbeeld. Heb een duitse herder, sporthond doet pakwerk enz. Dus erg stoer hahaha. Zo gauw ze onweer hoort gaat de knop om en is het een klein bang hondje dat onder het bureau kruipt. Mijn schoonouders wonen hiernaastdie krijgen er niks van mee als we er niet zijn. Is het over dan is ze weer de stoere DH.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 11:01

haha leuk hé zo'n stoere hond :P
ik moet zeggen dat zij verder niet bang is voor onweer of vuurwerk ofzo :) ze is ook niet bang voor andere honden hoor alleen vreselijk onderdanig.... mijn ouders hebben nu een pup van 15 weken.... en meneer is gewoon lekker de baas over haar.... hij jaagt haar zelfs van een kussen af als hij vind dat hij daar mag liggen.... en dat probeert hij bij de hond van mij zus voor de echt niet..... de hond van mijn zus heeft trouwens de zelfde vader maar is een stuk dominanter... komt waarschijnlijk door de moeder ;)