zo'n 4 jaar geleden hebben mijn vriend een hondje (amerikaanse stafford x Bourdeaux dog teefje) gekocht.... het liefste dier dat je je maar kan voorstellen
ze ziet er heel erg gevaarlijk uit maar is hier zelf absoluut niet van op de hoogte
(we hadden overigens al een jack russel reutje van toen 11 jaar)wat mij en mijn vriend opviel was dat ze zich heel snel aanpaste en eigenlijk binnen een week zindelijk was en dat terwijl we haar toch bij een kennel gehaald hadden waar ze niet echt een plekje had voor haar behoefte....
toen ze ongeveer anderhalf was hebben we een engelse bulldog teef van 6 jaar over genomen(de honden kenden elkaar al), de dames hebben altijd leuk gespeeld en hebben het heel erg gezellig gehad....
vorig jaar november hebben we helaas de bull moeten laten inslapen
en vanaf dat moment was het mis met onze teef... ze plast constant binnen en altijd op de zelfde plek, ik ben met haar bij de da geweest voor onderzoek naar haar nieren maar daar blijkt niks mis mee te zijn. de da dacht dat het gewoon het missen van haar maatje was en dat het tijd nodig had... helaas is het niet over gegaan en zit ze nu in een bench als we weg zijn.... (ze plast zelfs al binnen als ik een half uurtje weg ben en laatst ook toen mijn vriend de deur/schuifpui open had staan en in de garage aan het werk was)2 maanden geleden ongeveer heeft onze inmiddels 14-jarige reu een soort van TIA gehad en een hele erge tegenslag gehad... gelukkig is hij daar nu bovenop aan't komen... hij loopt en eet weer normaal en klimt zelfs alweer de trappen op
volgens de da is hij er opmerkelijk snel bovenop gekomen... maar toen dit gebeurde werd ons teefje helemaal depressief... ze wilde alleen maar in de bench liggen, at nauwelijks en kwam eigenlijk alleen uit de bench om haar behoefte te doen.... en dat terwijl het normaal zo'n knuffel is.mijn vriend en ik hebben toen besloten om er een ander hondje bij te nemen, mocht onze rui komen te overlijden dan gaat het teefje eraan onderdoor, maar we hebben beide niet de tijd om een pup helemaal goed op te voeden... dus via marktplaats een 5-jarig teefje (gesteriliseerd) erbij en de klik is er.... dit hondje is superlief en sociaal een echte knuffel en ook fijn zindelijk

dus nu die twee aan elkaar gewend zijn de ultieme proef.... ik naar de winkel, de dames los in de woonkamer-keuken... half uurtje later kom ik thuis.... en de oceaan licht weer op de zelfde plaats als altijd.... heb het hierna nog enkele keren geprobeerd maar ze blijft binnen plassen...
(ze wordt van te voren uiteraard uitgelaten)
liever heb ik haar niet in een bench zitten maar ik wordt er gewoon een beetje moedeloos van.... en de drinkbak wegpakken een half uur voor ik weg ga ofzo is geen oplossing.... ze hebben namelijk een hele mooie vijver die ze toch al meestal verkiezen boven hun drinkbak....
wie o wie heeft de gouden tip voor mij?
o en de hond weg doen is absoluut geen oplossing!!!! (dat opperde mijn oom namelijk maar geloof dat ik nog eerder mijn vriend de deur wijs...
)