kitten met vlooien..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Orlando

kitten met vlooien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:05

we hebben net onze kitten opgehaald en zien dat hij onder de vlooien zit.. vanaf hoeveel weken mag je een kitten ontvlooien..?

Caira

Re: kitten met vlooien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:08

spuitbus frontline halen en inspuiten, dat mag bij die kleintjes al.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:08

Hangt af van het middel maar wij gebruiken vanaf 6 weken Stronghold bij kittens.
Is alleen te krijgen bij de dierenarts maar werkt super goed, koop geen Frontline dat is rommel.
Advantage is ook goed maar ik weet niet of die bij kittens gebruikt kan worden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:09

de spuitbus werkt wel hoor, en is wel zo veilig voor die kleintjes, bij oudere katten kun je idd beter advantage of stronghold gebruiken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:10

Ja de spray werkt vrij goed bij kittens maar Stronghold kan prima en werkt gegarandeerd veel beter.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:11

Ik heb hier nog een pupet liggen van frontline, zou dat ook kunnen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:13

Als het voor volwassenen is sowieso niet maar ik zou echt even iets halen speciaal voor kittens en dan bij voorkeur niet uit d dierenwinkel maar bij de dierenarts dan ben je er het snelste vanaf.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:19

Je hebt iets nodig wat direkt werkt en dan zou ik toch kiezen voor een spray van bijv frontline of Exil. En een vlooienkammetje: direkt gaan kammen, haal je er ook veel van af. De vlooien die je vangt in een bakje water met zeep doen, dan gaan ze wel dood van. Alleen water helpt niet, dan kruipen ze het bakje weer uit. Vraag advies bij de dierenarts of dierenspeciaalzaak over het middel wat je het beste kan gebruiken. Denk ook aan een omgevings-spray. Als het kitten nu al in huis rond loopt, gaan de vlooien en hun eitjes al in de vloerbedekking/kleden/bankstel zitten. veel stofzuigen en omgeving goed behandelen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:21

Frontline is inderdaad rommel, en het werkt voor geen meter. Inderdaad spuitbus halen, of Stronghold. Die werken wel. Alleen bij mijn katten moet ik echt niet met een spuitbus aankomen, dat wordt mijn dood _O- .

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:24

Wij hadden vorig jaar hetzelfde, ik heb de kitten toen met Bolfo gold kat 40 behandeld.
De volgende ochtend lag haar slaapplaats vol dode vlooien en op de kitten hebben we er tot nu toe nooit meer 1 gevonden.
Wel oppassen dat je de 40 neemt en niet de 80 (die is voor katten van meer dan 4 kilo)

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:24

__Orlando schreef:
Ik heb hier nog een pupet liggen van frontline, zou dat ook kunnen?

Zou ik niet doen. Ik zou even de dierenarts bellen en nietzelf gaan experimenteren.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 20:58

colunder schreef:
Wij hadden vorig jaar hetzelfde, ik heb de kitten toen met Bolfo gold kat 40 behandeld.
De volgende ochtend lag haar slaapplaats vol dode vlooien en op de kitten hebben we er tot nu toe nooit meer 1 gevonden.
Wel oppassen dat je de 40 neemt en niet de 80 (die is voor katten van meer dan 4 kilo)

waar heb je dat toen gekocht?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:03

Bolfo Gold verkopen ze volgens mij gewoon bij de betere dierenwinkels :) . Hier werkt Bolfo ook goed ja, veeeeel beter dan Frontline!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:12

Frontline pipet mag alleen als ze ouder zijn dan acht weken en/of ze zwaarder zijn dan een 1 kilo. Spray werkt prima bij de kleintjes. Van de week nog één in de winkel behandeld en ze vielen er zo af.

Zelf heb ik drie honden en drie katten en de ene keer behandel ik ze met Frontline en dan met Bolfo en dan weer met een ander middel, wissel gewoon af. En ik heb nergens last van maar daarnaast doe ik ook twee keer per jaar mijn huis behandelen met Bolfo Free.... nog wat kom er nu even niet op.

Succes en denk ook om je ontwormen, bij ons in de winkel hebben we mooie weg geef schema's wanneer je alles het beste kan doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:16

Gewoon de verpakking lezen van het product en er goed op letten dat het product niet over de datum is!!! dan is het werkelijk gif maar ook voor het dier zelf. Staat op alle verpakkingen wat wel en niet kan.

Let erop!! Vlooien brengen ALTIJD wormen mee. Dus eerst ontvlooien en daarna ontwormen en 2 á 3 weken na ontwormen nog een x ontwormen. Als je een pipet neemt waarbij je ontwormd en ontvlooid dan zou ik dus nog een losse ontwormingskuur kopen.

Waar komt het kitten vandaan en welke leeftijd heeft het? Zou wel degene waar het vandaan komt hierover in lichten. Al is het alleen maar omdat zeer waarschijnlijk het huis of waar het kitten ook vandaan komt er ook onder zit en de andere kittens en moeder het ook hebben.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:39

Ik werk zelf in een dierenkliniek, en de spot-on (dus de pipetten) mogen pas gebruikt worden vanaf 8 weken. Ik weet niet hoe oud het kitten is, en hoeveel het weegt?

De Frontline spuitbus kan je prima voor een kitten gebruiken hoor, die kan je prima per gewicht sprayen. Ik gebruik het ook voor mijn fretten en het werkt prima. Het belangrijkste is dat je het om de 4 weken gebruikt, sommige mensen laten er 3 maanden tussen, en zeggen dan dat het middel niet werkt.
Dit is niet zo, Frontline is een oud middel maar werkt in principe nog steeds. Sommige dieren willen er wel wat resistent tegen worden. Maar over het algemeen werkt het prima!

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:30

Frontline is rommel en de meeste dierenartsen raadden af om dit te gebruiken aangezien het ook niet werkt.
Een stronghold pipetje mag je gebruiken bij een kitten vanaf 6 weken (dus gewicht boven de 600 gram)
Een advantage pipetje mag je gebruiken vanaf 8 a 9 weken (gewicht boven de 800/900 gram)
Deze kan je beide bij de dierenarts halen!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:00

__Orlando schreef:
colunder schreef:

waar heb je dat toen gekocht?

Gewoon bij de dierenwinkel.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:02

Frontline is echt waardeloos, gebruiken dat ook niet meer voor de volwassen katten. Hebben nu wel 2 nestjes met kittens bij m'n schoonmoeder en zij heeft toch van de DA een spray van frontline mee gekregen. Kittens zijn trouwens 5 en 4 week oud.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:58

wat je ook doet voor de vlooien neem in ieder geval geen Exil voor dat kleintje! Google maar eens daarop en dan kom je genoeg horrorverhalen tegen.
Wel zo snel mogelijk die vlooien proberen te bestrijden want zo'n kleintje wordt in no time leeggezogen.

Heb je het kitten van een boerderij of bij mensen thuis vandaan? ik vind het nl erg slordig dat ze je een kitten met vlooien meegeven.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:59

Heb ik ook gehad toen ik mijn (inmiddels 4 jaar oude) kitten ging halen. Hij was helemaal grijs van de vlooien.
Wij hebben hem gewassen met lauw water met 5 druppels tea-tree. Werkte als een trein, is niet giftig en prikt/steekt niet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:01

wij hebben een paar dagen terug een kitten opgehaald en deze zat ook onder de vlooien ik heb er vlooien poeder voor gekregen de kleine lekker in gepoederd en erna uit gekamd.hij is nu vlooi vrij