Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 19:34

Ik zit met mijn handen in mijn haar.. |(

Mijn hondje, Jack, een 5 jarige chihuahua, is niet handelbaar meer.

Hij is zijn hele leventje al dominant, maar de afgelopen tijd aggresief, en wat er nu net gebeurde slaat alles!

Hij heeft mijn zusje(20 jaar) gebeten! (en flink ook, door haar broek heen blauw, beschadigd en zelfs bloed)
Ze ging hem uitlaten.. vroeg of ze de muilkorf om moest doen (heeft hij om sinds hij honden en pups zonder aanleiding aanvalt buiten!)
ik zei nog dat ze dat zelf mocht weten.
Vervolgens, zonder muilkorf, maar wel aangelijnd, viel hij elke hond aan die hij tegen kwam, en dat waren er gelijk 4 achter elkaar.
Jack ging helemaal door het lint! aanvallen e.d. dus mijn zusje hielt hem tegen (aan de lijn) maar bij het 'vechten'naar een hond toe, waarbij mijn zusje ertussen ging staan, beet hij haar!

Hij is echt al een tijd 'gevaarlijk'.. zoals ik al tegen de dierenarts zei; 'als het een herder was geweest had ik hem al moeten laten afmaken'. de dierenarts beaamde dat, en gaf nog wat tips om er mee omte gaan. omdat het niet kan veranderen bij hem.. maar dat was voor dit aanvallen buiten! en bijten!

Wat hij al een tijd doet is plekken verdedigen, en vooral de bench. dat is een gevecht met deurtje dicht doen! nou geloofme, daar wil jeje vinger niet in hebben!

Het eerste is het snauwen naar mijn kleine van 9 maanden.
Als Andy in de buurt komt, krijgt hij een snauw. Andy mag nietbij de bench, en Jack mag zich nergens anders 'verdedigen' van ons, maar moet dan lopen naar de bench, en ditKAN in elke situatie!
Maar dat ene plekje op degrond in de zon is op zo'n moment zijn plek ofzo.. en als Andy al maar langs kruipt krijgt hij een snauw! wij sturen hem dan gelijk meteeen foeinaar debench.

Jacks vader was zo erg.. die leefde in de schuur.. alleen de man des huizes kon hem pakken, en hij gromde op de arm naar iedereen en alles...
Ik vrees dat Jack (die een kloon lijkt van zijn papa) ook zo eindigd.

Ik weet het gewoon echt niet meer |( mijn man is het zat, en ik vind het ook niet veilig rondom mijn kleine, en we kunnen hem nieteens meer normaal uitlaten!

Wat moet ik doen?

fjord_brucht

Re: Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:37

een goede cursus volgen.Hond is de baas in huis en staat bovenaan.Of een goede gedragsterapeut laten komen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:37

in laten slapen als het echt zo erg is als je zegt doe je de hond er ook geen pleziier mee. hij zal niet snappen dat wat hij doet fout is , maar iedereen wordt wel telkens boos op hem . dus ik zou toch echt de keuze maken voor in laten slapen.

edit: een goede cursus of gedragstherapeut is wss al te laat, daarbij zullen ze de hond wss nooit meer vertrouwen en zal het er nog niet beter op worden voor baas en hond

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:39

NO offence, maar het is een hondje dat kleiner is dan mijn kat.....
Sterk verhaal als die onhandelbaar is, opvoeden, op zijn donder geven. Dat enkelhoge minihondje zal toch zeker niet overheersen?? :?

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:39

Ik moet gelijk aan Ceasar Milan denken, de Dogwhisperer op Discovery Channel. Kun je niet aan de gang gaan met een hondentrainer?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:40

aanpakken of inslapen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:42

Eerlijk? Dan zou ik hem idd laten inslapen.. De volgende keer pakt hij jullie zoontje, dat vergeef je jezelf niet.. Voor het hondje is het ook geen leven zo..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:42

Een chihuahua is zo'n superklein hondje toch? Zo een die menig hondenliefhebber superschattig vindt en graag verwendt? :P Misschien is dat het probleem of zijn jullie gelukkig betere baasjes?
Hoe straffen jullie de hond als hij zo vervelend doet? Op het moment dat een hond mij zou bijten, zou ik een flinke rotschop geven, maar dat is vast niet zo pedagogisch verantwoord..
Ik zou ermee naar een trainer gaan (Ceasar Milan ofzo? Met die witte tanden :D Of gewoon een normale Nederlandse trainer zonder tv-show) en in de tussentijd zeker een muilkorf omdoen en bij je kindje vandaan houden.

Edit: beetje late reactie.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:43

ik denk dat we ook naar het verleden van deze hond moeten kijken, ik bedoel vader leefde in schuur en gromde?!
zit dus al geen lekker karakter in ouder(s)
maar ik begrijp dat je een kleine over de vloer hebt kruipen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:44

Tja.. je hebt een kleine terrorist in huis. Daarbij is het natuurlijk ook niet slim van je zus om tussen twee vechtende honden in te gaan staan. Dat is vragen om problemen.

Je zou nog een laatste redmiddel kunnen proberen en eens een gedragstherapeut bezoeken je doet zo te lezen al veel dingen fout waar dus wel verbetering in zou kunnen zitten. Echter zou ik ook goed over de optie laten inspalen nadenken het gedrag is al zo ver gevorderd of dat ooit beter kan worden?

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:47

als het idd echt zo erg is zal ik hoe erg het ook zal zijn ook een spuitje geven.
je kan wel blijven wachten maar nu is het je zusje morgen je kleintje......
en geloof me dat is hij/zij toch niet waard?

of ik zal hem/haar is een goede steve hand laten voelen.
is wel niet een fijne /leuke oplossing maar wie weet na even hard aanpakken dat het goed is.

het klinkt alsof jullie erg soffty zijn tegen over jullie ''hond'' en dat de hond de leiding wilt nemen oftewel al doet,!

ken je nog wel 1 ding aan raden het boek van ceacar millan is echt een top vent maar twijfel toch wel een beetje of je dit er uit gaat krijgen.

igg succes!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:48

ik las trouwens ook dat je de hond naar de bench stuurt tijdens straffen.. dit is ook niet goed, dit moet namelijk een leuke plaats blijven

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:49

Ik zou hem niet in laten slapen, zo een klein hondje zou je toch de baas over moeten kunnen worden..

Een goede cursus helpt vaak al heel veel.

Ook heb ik gehoord dat als een hond agressief wordt (vaak door dominantie, want hij zal dit niet voor de lol doen neem ik aan), je hem meteen een (klein, zacht!) kneepje in zijn zij moet geven en op zijn zij moet leggen (en een paar seconden/minuten zo laten liggen totdat hij uit zichzelf zo blijft liggen als jij hem loslaat (dan hebben ze zich overgegeven). Dit doen honden ook in het wild bij elkaar als er eentje te dominant wordt.

Je kan ook, maar ik weet niet of dat heel goed werkt, je hond zijn staart naar beneden doen als hij zo agressief doet naar anderen. Hierdoor "dwing" je zijn gedachten normaal/niet dominant te zijn.

Succes!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:49

Volledig offtopic en niet jouw schuld, maar hoe snugger ben je als je met zo'n vaderhond gaat fokken....

Voor mij persoonlijk zou het risico te groot zijn zoals jij de situatie nu beschrijft. Als de hond al gromt naar je kind en zo ontzettend lelijk doet tegen andere honden en dus ook niet schuwt om mensen te bijten zou ik hem nooit bij mijn kind willen hebben. Als de kleine aan het kruipen is heeft de hond hem allang te pakken voordat jij in kan grijpen als ie dat wil...dan ben je echt nevernooitniet snel genoeg. Ik zou deze hond niet bij een kind in één huis willen hebben, dus dan zijn er twee opties, wegdoen of inslapen. En dat durf ik echt niet te zeggen van hieruit.
En daarnaast, en dat is niet als verwijt bedoeld hoor, maar het is inderdaad maar een heel klein hondje...als ik zoiets uitlaat en hij besluit om eens even een andere hond aan te vallen krijgen ze echt met mijn schoen te maken hoor...maak t even. Hoe kan jouw hond nog de kans krijgen anderen aan te vallen, je kan hem toch tegenhouden, er niet naartoe laten gaan? 't is nou inderdaad geen herder die je even meesleurt...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:50

onbegrijpelijk dat je je laat terroriseren door zo n klein vals kreng; die had van mij al lang maat 41 gevoeld; opvoeden dat beest en consequent zijn; grommen of snauwen is een nono en verdient een tik en geen foei!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:51

Goof schreef:
NO offence, maar het is een hondje dat kleiner is dan mijn kat.....
Sterk verhaal als die onhandelbaar is, opvoeden, op zijn donder geven. Dat enkelhoge minihondje zal toch zeker niet overheersen?? :?

Ja dat leek me ook.. pff ging het nou over een rottweiler, oke dan zou ik inslapen ook aanbevelen,
dat zou gevaarlijk worden. Wees eens wat strenger, of het nou een grote of een kleine is, een flinke tik helpt al goed.
Daarbij nooit tussen 2 vechtende honden gaan staan, en wat ik nou helemaal niet snap,
je hondje was aangelijnd? 1 hengst aan die lijn en het hondje hangt in de lucht of maakt een backflip de andere kant op :=

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:52

als de vader al niet te vertrouwen was, waarom is er dan in vredesnaam mee gefokt!!!
Veiligheid van je kind en overige mensen staat voorop.
Zo,n klein hondje kan heel gemeen bijten.
Wat als jou kindje voorbij kruipt en jij bent 5 sec te laat, kan jij jezelf vergeven als je kind voor zijn leven littekens in zijn gezicht eraan over houdt.
Of naar een bijzonder goede trainer of spuitje.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:54

naar iemand brengen die er verstand van heeft, want dit is ook geen leven voor dat dier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:55

Hoe reageert je andere hondje? En hoe zijn ze samen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:56

Dit soort hondjes worden vaak als een baby behandeld, op schoot, optillen, knuffelen, in de tas mee enz. Ze kennen het verschil dus niet meer en voelen zich heel wat. Fikse grootheidswaarzin dus.
Is hij gecastreerd? Zo niet, meteen doen.

Daarna moet je hem als hond gaan behandelen, niet meer op schoot, niet meer op de bank, niet meer optillen, geen snoepjes meer als hij het niet verdient. Volg daarbij een goede gehoorzaamheidscursus en hopelijk heb je binnen een tijd een andere hond.
Laatst bijgewerkt door Storm op 05-09-11 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:57

Ik zou een goede gedragstherapeut erbij halen. Dit kan zeker wel opgelost worden, mits er een goede heropvoeding plaats gaat vinden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:58

Een hondje met zulke gedragsproblemen hoort niet in de buurt te komen van kleine kinderen.
Misschien kun je bij een goede gedragstrainer advies inwinnen voor een oplossing.
Het formaat van een hond zegt niks over zijn gedrag/karakter.
En anders... nog eens overleggen met je DA.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:59

Ik denk ook spontaan aan Cesar Millan.
Sorry maar ik vind dat zovéél honden nutteloos worden afgemaakt!
Jah ok een hond die bijt is erg. Maar dit probleem komt voort uit het baasje hoor. (Je niet aangevallen voelen, veel mensen kampen met dit probleem.)
Voor elk probleem is een oplossing. Cesar krijgt élke hond weer goed.
Ik zou zeggen, probeer zijn aanpak of neem een hondentrainer onder de arm die zijn methode toepast.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:59

Het lijkt mij verstandig dat iemand anders dat gaat doen Storm, want ik zie het hier gruwelijk fout gaan. Als je voor zo'n klein ding al een muilkorf nodig hebt....

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:00

Contact zoeken met een GT van Alpha. Die zijn allemaal gecertificeerd en opgeleid door psygologen en biologen. Succes ermee.

Niet elke hond die aanvalt is namelijk dominant, sommige doen het ook uit blinde angst!