Onzichtbare omheining / stroomschokjes bij kat.....?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Onzichtbare omheining / stroomschokjes bij kat.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 11:29

Heeft iemand hier ervaring met een zgn. Invisible Fence voor de kat ? Voor honden wordt het systeem wel vaker gebruikt , maar voor katten...

Ik vind het een beetje een sneu geheel zo met zo'n halsbandje met zo'n kastje , stroomschokjes..... ben ook een beetje bang dat het erg vervelend uit kan pakken als de kat er toch overheen gaat , wat gebeurt er dan ?

Heb het wel overwogen toen we hier kwamen wonen (in de polder , land + zand + alles voor de ponies achter het huis , heerlijke lange dijk-wei , akker achter de wei...maar voor het huis een weg.

Heb het niet gedaan omdat ik het een beetje sneu vindt om die dieren daar mee rond te laten lopen maar ze zitten toch wel regelmatig op de weg natuurlijk , sukkels , terwijl ze daar eigenlijk echt niet hoeven te komen :(

Heb in een vorig huis waar ze de tuin niet uit mochten (woonwijk) wel eens kattenschrikdraad gehad maar dat boeide ze niet zoveel , dan incasseerden ze de 2 tikken wel die ze qua tijd nodig hadden om zich er doorheen te wurmen :P

Dus zou dit dan wel werken :?

CarinaR

Re: Onzichtbare omheining / stroomschokjes bij kat.....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:10

Nee, systeem bij honden s t zelfde. Wij hadden die voor onze hond, nu niet meer nodig gelukkig. Zo fijn vind ik die band met kastje er aan niet.
Meter voor t draad trilt ie. Lopen ze door geeft ie schokjes. Tot meter na t draad. Ding blijft dus niet door schokken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:29

Dan weet ik vrijwel zeker dat ze zich daar ook weer niet zoveel aantrekken en er overheen knallen met ee rotvaart....vind ik het eerder gevaarlijk dat ze als ze terug willen dan denk ik ook schokjes krijgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:31

pmarena schreef:
Dan weet ik vrijwel zeker dat ze zich daar ook weer niet zoveel aantrekken en er overheen knallen met ee rotvaart....vind ik het eerder gevaarlijk dat ze als ze terug willen dan denk ik ook schokjes krijgen....

idd, ik denk niet dat het zo ingesteld is :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:40

Ja wel. Het systeem werkt van beide kanten. Heeft geen voor of achterkant.
Onze hond kon ook niet terug toen hij er een keer met een rotgang over heen ging.
Als ze echt snel zijn, jan t ding niet eens reageren/schokken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:46

Werkt niet.. Je kunt beter een stroomdraad plaatsen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:47

Werkt niet, heeft ts bij dr vorige huis al gehad

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 15:04

Ben bang dat we dan gewoon weer terug bij af zijn , en maar moeten hopen dat ze voorzichtig zijn :=

Binnen houden vind ik ook geen optie , in een ren of aan een touwtje vind ik ook sneu voor ze , alles omheinen om ze binnen te houden lukte bij een klein tuintje al niet , laat staan bij een grotere tuin + wei + dijkwei van 160 meter lang , dat is gewoon niet realistisch...

Zou ik ze niet gewoon kunnen laten hypnotiseren / hersenspoelen zodat ze lekker aan de deze kant van de dijk blijven :P