ik wil jullie graag voorstellen aan het geweldige ras, de beauceron en mijn 2 eigen beaucerons in het bijzonder.algemeen:
de beauceron is een franse herders hond welke in de 19e eeuw al vooral gebruikt werd voor het hoeden en drijven van de schaapskudde rondom de vlakten van parijs
de beauceron kenmerkt zich door zijn uithoudingsvermogen, vastberadendheid, oplettendheid, is moedig, snel, flink en krachtig, gespierd, robuust en respectvol,
loyaal voor zijn gezin, lief en vriendelijk voor kinderen, soms wat gereserveerd tegenover vreemden en werkt graag voor zijn baas.
De beauceron is zeer geschikt als huishond maar heeft veel vrije beweging nodig.
Een "simpel blokje om" is dan ook niet voldoende.
De beauceron is ook zeer geschikt als werkhond, denk hierbij aan het hoeden van schapen,
gehoorzaamheid en behendigheid, maar ook speuren, IPO, fietsen of hardlopen.
in 2007 kwam mijn eerste beauceron bij ons wonen, chip een reutje van nu dus 4 jaar

Uploaded with ImageShack.us
chip noemen wij ook wel scooby doo of sulletje omdat hij alles best vind:

Uploaded with ImageShack.us een heeele lieve hond en dan vooral voor mensen en kinderen
chip volgt mij overal en vind alles leuk zolang hij maar wat voor of met het baasje mag doen
zo vind hij schapendrijven heel erg leuk:

hij zit het liefst overal met z n kont bovenop, op het randje van de bank, op je schoot, op je voeten etc

zo nu en dan trekt hij zijn trucendoos met grapjes open en heeft hij zijn gekke 5 minuten

vorig jaar kwam Jolie ons team versterken, ik was rustig op zoek naar een teefje met een goede afstamming, stabiel fijn karakter, en uitstraling waarmee ik later misschien wel kon gaan fokken.
als kleine humpie dumpie

jolie is een zeer stabiel teefje, laat zich nergens gek om maken, harde knallen, drukke gebieden maakt haar allemaal niks uit. ze kan goed met mensen en kinderen en ook met alle dieren overweg
al is ze bij de schapen soms nog wat TE enthousiast

Uploaded with ImageShack.us het gaat de goede kant op

ze bruist van de energie en vooral als pup moest ik dan ook echt dingen zoeken die haar steeds opnieuw bezig hielden
ook is ze een beeetje gek

we zijn net begonnen met behendigheid en dit vind ze helemaal geweldig
ook loop ik shows met haar en heb al veel goede resultaten behaald, keer op keer word ze "geroemd" om haar goede karakter!

het plan is om met haar volgend jaar juli een nestje te gaan fokken.
ik zal via de regels van de beauceron club gaan fokken wat betekend dat je hond aan de voorwaarden moet voldoen als voldoende show resultaten, mag test (karakter test) en HD getest, jolie heeft HD A, helemaal goed dus!
ik hoop dat jullie het leuk vonden
wat is er gebeurd? 

.