Mogelijk een berg gerbils op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Mogelijk een berg gerbils op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:44

Hoi!

Sommigen herinneren zich misschien nog het topic van mij en mijn gerbils. Er bleek van de vijf er ééntje man te zijn.. Nu weet ik niet hoe oud ze waren toen ze samen zaten, en dus ook niet of de hele kudde geslachtsrijp was of niet. Dus mogelijk zit ik nu met vier zwangere gerbils _-:( Maar goed, dat is een ander verhaal.

Punt is dat ik onmogelijk vier nestjes kwijt kan. Zolang ze bij de moeder zijn nog wel misschien (de dames hebben een groot hok, kan het wel in vieren delen) maar daarna absoluut niet meer. Dus.. Ervan uit gaande dat ik ze niet allemaal direct kwijt kan aan nieuwe eigenaren, heeft er iemand anders misschien een suggestie??

Alvast bedankt!
Liefs Suzanne

Cchanny

Re: Mogelijk een berg gerbils op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:46

Misschien alvast een opvang informeren ?
Dat je een lading gerbils verwacht.
En het verhaal uitlegt. :)
Dan kunnen die je misschien verder helpen om naar een huisje te zoeken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:13

Jamaar ik weet zo gauw geen opvangen voor gerbils specifiek.. En of die er 30 op willen nemen?

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:15

Laatst bijgewerkt door _Rianne_ op 04-09-11 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:15

Muizen en ratten kunnen prima nestjes samen opvoeden, het onderverdelen zal dan niet hoeven.
Wellicht geldt dit ook bij gerbils? Er zullen vast mensen zijn die daar meer ervaring in hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:21

Hmm, ik heb geloof ik iets gelezen over dat gerbils vaak elkaars nestjes uitmoorden :P Dat zie ik nu ook weer niet zo zitten.
Ik lees hier nu wel weer dat gerbils met 8 weken pas geslachtsrijp zijn. En ik denk niet dat ze al zo oud waren voor ze bij mij kwamen..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:22

De gewone wildkleur gerbils kom je haast aan de straatstenen niet meer kwijt.. Wij hadden ook zo'n oeps-nestje een aantal jaren geleden, en ik heb van alles geprobeerd, van advertenties ophangen bij de supermarkten (en misschien bij dierenwinkels die zelf geen dieren verkopen) tot advertenties op marktplaats, en uiteindelijk heb ik ze maar gratis weggegeven aan een dierenwinkel. En zelfs dat was even zoeken, want er was bijna geen enkele dierenwinkel die ze wilde aannemen omdat ze de gerbils ook bijna niet verkocht kregen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:25

En ze kunnen inderdaad niet bij elkaar. Zelfs als je drie gerbils uit een zelfde nestje bij elkaar zet kunnen die later nog gaan vechten. Wij hadden de moeder met twee jonge vrouwtjes gehouden en de rest weg gedaan, maar een van die jonge vrouwtjes hebben we een aantal maanden later toch weer apart moeten zetten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:25

Hmm.. Op zich woon ik in Rotterdam en heb ik nogal een grote actieradius (ik kom regelmatig in Delft, Gouda en Alphen a/d Rijn) dus misschien is er voor mij meer hoop :P

Maar goed, ik denk dat ik een opvang moet gaan zoeken. Het is wel zo dat ik de vrouwtjes niet inclusief nestje weg wil doen! De dames blijven bij mij. Maar weet iemand een gerbil opvang in de Randstad?