ik heb een nieuw hok gekocht voor mijn konijn bestaande uit 2 verdiepingen. Hij zit daar nu een ruime week in,maar loopt niet van boven naar beneden of andersom. Heeft hiervoor ook nooit eerder een hok gehad met een trapje. Gaat hij dit vanzelf ontdekken? Iemand tips hoe hij het gebruik van het trapje gaat snappen?
Zorg er in iedergeval voor dat het hem niet te steil is. Dus evt een steen eronder. Wellicht een leuningkje zodat ie er niet afkukelt? En ik zou m dan gewoon een paar keer een zetje geven op zijn kont
Die van mij had hetzelfde. Hij ging het vanzelf doen na een week ongeveer, viel de eerste paar keer erook vanaf.. Gelukkig weerhield dat hem er niet van om het nogmaals te proberen. Nu een paar maanden verder crosst hij naar boven en naar beneden haha.
Ik zou dus even afwachten.
Liselot
Geplaatst: 04-09-11 14:25
ik heb gewoon de konijnen onderin gezet en het voerbakje bovenin. Wel even goed laten horen dat er brokjes inzitten. Hij krijgt vanzelf honger
Wat is oud ? En het trapje moet niet te stijl zijn idd, zorg wel dat ie hooi heeft, want een konijn moet altijd kunnen eten.... Ik denk dat je em nog wat tijd moet gunnen, zit ie alleen in het hok ? Want anders volgt ie vast zn konijnenvriendje
Misschoen wat grasjes het trapje op leggen. Of halverwege het trapje zetten, zodat het konijn nog een klein stukje hoeft te lopen om boven of beneden te komen.