Reu steeds opnieuw blaasontsteking/bloed in urine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Reu steeds opnieuw blaasontsteking/bloed in urine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:07

Omdat het nu de zoveelste keer is en ik allemaal gruwelverhalen lees op internet, toch even aan jullie bokkers vragen...

Mijn 4 jarige kruising husky reu heeft ongeveer een jaar geleden wat bloed bij de urine gehad. We moesten toen wat urine inleveren en hij bleek een blaasontsteking te hebben en blaasgruis. Voor de ontsteking kreeg hij antibiotica, en voor het gruis moest hij op speciaal dieetvoer. Sindsdien eet hij dus alleen nog Hills C/D brokken en vlees om dit te voorkomen. Tweemaal per jaar laten we zijn urine voor de zekerheid checken op gruis, maar hier heeft hij geen last meer van gehad.

Echter heeft hij wel steeds opnieuw last van blaasontstekingen. De laatste keer was 4 weken geleden, en net met uitlaten kom ik erachter dat hij voornamelijk bloed plast. (dus niet lichtroze urine/bloed, maar gewoon bijna alleen maar bloed).
Ik heb de DA direct gebeld, maar kreeg de assistente. Waarschijnlijk moet hij vandaag al weer aan de medicijnen, maar de DA belt me straks terug (hij was een visite aan het doen).

Is er iets wat je kunt doen om dit te voorkomen? Hoe zou het komen dat hij het steeds opnieuw krijgt? Kunnen de bokkers mij misschien een beetje geruststellen, want ik maak me nu toch wel een beetje zorgen... Ik las ook ergens dat door Hills brokken (door het zout ofzo?) de nieren ernstig aangetast kunnen worden ed. maar onze hond mag niks anders eten dus wat moet ik daarmee?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:10

volgens mij is de enige echte oplossing castreren,
wij hebben dit ook gehad met onze bouvier en na de castratie nooit meer last gehad ;)

lynne_berna

Re: Reu steeds opnieuw blaasontsteking/bloed in urine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:12

Wat mij het eerste binnen schiet is, castreren :))

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:15

Oke, thanks. Heb ik ook al over na zitten denken inderdaad, maar de DA heeft er nooit echt iets over gezegd. Omdat het verder nergens voor nodig was (hond vertoont geen vervelend gedrag ofzo) wilde de DA het in principe ook niet doen. Ik zal er straks eens naar vragen, want dan ga ik dat wel serieus overwegen. Dit is ook sneu.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:19

Verder is het verstandig om eens uit te laten zoeken of er niet een steentje vast zit in de blaaswand die blijft irriteren.
Kan met echo of foto vaak wel gevonden worden.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:42

_Diesel schreef:
Oke, thanks. Heb ik ook al over na zitten denken inderdaad, maar de DA heeft er nooit echt iets over gezegd. Omdat het verder nergens voor nodig was (hond vertoont geen vervelend gedrag ofzo) wilde de DA het in principe ook niet doen. Ik zal er straks eens naar vragen, want dan ga ik dat wel serieus overwegen. Dit is ook sneu.

ik zou inderdaad zelf aangeven dat je er voor openstaat, en niet elke hond word gecastreerd om het gedrag er zijn vaak
genoeg honden die enkel om medice redenen worden geholpen ;) .
hopelijk is je hond snel van zijn pijnlijke probleem af, sterkte!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:45

Mijn golden heeft hier ook last van gehad en is ( op advies van DA) eenvoudig opgelost.Ik gaf hem iedere dag een overdosis vitamine C.Vitamine C wordt dan namelijk uitgeplast en hecht zich aan eventuele verontreinigigen in de blaas.Het kan geen kwaad en is zeker het proberen eens waard.Onze golden is nu overal van af,hoefde niet gecastreerd te worden en staat op gewone brokken ( wel lam & rijst omdat hij vooral op vlees overgevoelig reageerde).Succes

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:10

Dank jullie voor de reacties. Heb de DA net aan de lijn gehad, en met hem besloten om hem toch te castreren. Morgen gaat hij direct onder het mes, en er wordt als hij onder narcose is ook een foto gemaakt van zijn prostaat, omdat de DA hier problemen mee vermoed. Nu maar hopen dat het helpt en er geen rare dingen uit de foto's komen.