boomschors of houtsnippers tegen katten in de tuin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_blue_

boomschors of houtsnippers tegen katten in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 15:27

helpt dit tegen katten in je tuin? of is dat weggegooid geld?

crazyshar

Re: boomschors of houtsnippers tegen katten in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:27

je kan de drek uit koffie filters tussen je zand strooien, tegen die geur kunnen ze absoluut niet tegen.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:34

Volgens mij helpt boomschors niet maar cacaodoppen wel...alleen moet je daar heeeel veel van hebben en het stinkt ook...we hebben het hier ook geprobeerd. Heeft overigens wel geholpen, maar wat een stank in het begin.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:39

de boomschors helpt in die zin, dat het niet het juiste gevoel geeft voor de kat om er een putje in te graven voor zijn behoefte in te doen, daarom moet kattenzand ook altijd de juiste korrel structuur hebben, anders weigeren ze pertinent om erop te gaan.

succes alvast, nooit leuk om katten in je tuin te zien/ruiken pissen en poepen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:59

Mijn moeder gebruikte cacaodoppen in de tuin maar dat werkte maar beperkt. Daarna is ze na een tip koffiedrek gaan gebruiken en dat werkt erg goed, je moet alleen voor een redelijke tuin wel veel koffie drinken dus doet ze het alleen op de plekken waar de katten standaard komen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:04

Wil je alleen dat ze niet hun behoefde in je tuin doen of dat ze helemaal niet door je tuin lopen?

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:19

dat ze dr niet meer in poepen dan ben ik al tevreeden.waar ruiken die cacuadoppen naar? (ja cacau neem ik aan maar dat ruikt toch lekker?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:13

of zo'n kattenspray met een geur die ze niet lekker vinden? :)

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 20:43

ja die hebbik, een met knoflookgeur echt het leek hier wel een orientaalse keuken de eerste dagen dat ik het in de tuin had gestrooid. alleen regen he....dan kan je weer van voor af aan beginnen en dat vind ik te bewerkelijk. vandaar dat ik op zoek ben naar iets wat langer werkt.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:47

Valencia2002 schreef:
Volgens mij helpt boomschors niet maar cacaodoppen wel...alleen moet je daar heeeel veel van hebben en het stinkt ook...we hebben het hier ook geprobeerd. Heeft overigens wel geholpen, maar wat een stank in het begin.

Cacaodoppen helpt niet.
In ieder geval hier niet.

De katten scheten alsnog onze voortuin onder. zo erg dat het raam gewoon niet open kon.

Wij hebben gewoon de voortuin nu moeten betegelen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:47

Hier werken houtsnippers en cacaodoppen maar tijdelijk. Ik heb een tuintje speciaal voor mijn katten, maar het was niet de bedoeling dat ze er hun behoeften in zouden gaan doen (daar hebben we de kattenbakken voor). Ik heb op de plaatsen waar geen beplanting stond een laag cacaodoppen gelegd. De eerste paar dagen willen ze er liever niet overheen lopen, maar als het een paar keer heeft geregend maakt ze het niet meer uit en dan graven ze er net zo goed in.

Het enige wat hier heeft geholpen, is een grasmatje leggen :) Daar graven ze niet in, en het is intussen flink gegroeid en gaan woekeren, dus de katten hebben nu buiten een mooi tijgerverblijf :)

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:49

bedankt voor jullie reacties weer. dan toch maar geen cacau doppen ze zijn niet echt goedkoop en als het niet altijd helpt durf ik dat risico niet te nemen. betegelen gaat mij tever, dan schep ik het dr maar ouderweds uit. koffieprut heb ik nog niet geprobeert, is báálen ik heb een senseoo :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:24

Pads open knippen :)

Boomschors zorgt er alleen maar voor dat ze nog meer in je tuin schijten...

Had het ook bij mijn moeder in de tuin gegooid(voor mooi), nou haar eigen 6 katten + alle katten uit dorp gebruikten het massaal als kattenbak.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:45

hihi je kan idd alle pads openknippen, is een beetje smerig werk maar als je het van een week even doet ben je er wel een tijd vanaf.

succes!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:21

Kan je er eigenlijk alleen koffieprut voor gebruiken, of kan je ook gewoon een pak goedkope koffie in je tuin strooien? Per slot van rekening is koffieprut eigenlijk niet veel meer dan nat koffiepoeder. Dat scheelt misschien een hoop gedoe met Senseo-pads open knippen.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:24

het moet zowiso wel door lopen zijn met water omdat er dan pas een bepaalde geur vrij komt waar de katten echt van op de loop gaan.

dus je kan ook een pak goedkope koffie kopen, in een emmer kappen, mengen met water, even laten staan, even roeren en dan door je tuin gieten met drek en koffie water enal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:29

Hier werkt alles niet hoor. Als je ook maar ergens een stukje gras hebt liggen dan doen ze het daar. Boomschors helpt niet en cacaodoppen maar tijdelijk en dat stinkt vreselijk en is stervensduur.
Bij ons werkt een hond zeer goed :D