En ik vroeg me af wat hun karakter, gezondheid is en of ze veel verharen?
Alvast bedankt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En ik vroeg me af wat hun karakter, gezondheid is en of ze veel verharen?
!
floorsil schreef:weet niet of je dat vind en of ze er een beetje zijn. maar een kruising met een ckc spaniel zou dat niet wat zijn. deze zijn vaak net wat sterker en vaak lijken ze er ook nog veel op.

Iris82 schreef:floorsil schreef:weet niet of je dat vind en of ze er een beetje zijn. maar een kruising met een ckc spaniel zou dat niet wat zijn. deze zijn vaak net wat sterker en vaak lijken ze er ook nog veel op.
Juist en dan niet een ras dat bekent staat om een appelvormig hoofd net als de ckc, maar eentje met wat meer ruimte.
kleinvosje schreef:... Verharen doet elke hond, ...

) niet meer gefokt mag worden om die redenen (hersens te groot voor schedel enz.) ? Weet het ook niet zeker hoor.Aranel schreef:Dit ras is mij onbekent, de cavalier king charles spaniel ken ik wel
Bij veel mensen die hier gepost hebben is het een gevalletje klepel en klok merk ik alweer..
De cavalier is inderdaad niet het meest gezonde hondenras, true. Er zitten tussen de fokkers ook zeker slechte fokkers die je beter kunt mijden, maar er zijn er een aantal (waarvan ik je de namen kan PB'en) die WEL bezig zijn de gezondheid van deze geweldige hondjes te verbeteren. Fokken met een hond die niet getest is op syring (die ziekte waar hier over gesproken wordt) of die zelfs een mindere uitslag erop heeft vind ik onverantwoord, sommige fokkers niet en dat vind ik dus een slechte fokker.
Er zijn veel vergaderingen (geweest) binnen de cavalierclub over dit onderwerp en de cavalierclub NL is de eerste rasvereniging ter wereld die het scannen van fokdieren op syringomyelia VERPLICHT stelt. Je moet gewoon de juiste fokker uitzoeken en nogmaals, als je vragen hebt kun je me PB'en! Kohtje hier op bokt heeft met cavaliers gefokt, je kunt haar ook raadplegen