Hond duwt rug weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NinaxFriso

Hond duwt rug weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:19

Hoi bokkers,

Ik heb een vraag voor jullie. :)

Onze hond kan wegens omstandigheden niet met halsband lopen. Daarom heeft de DA ons een hondentuig aangeraden, zoneen:

http://www.animalking.nl/WebRoot/Store/ ... _zwart.jpg

Maar toen we het omdeden begon onze hond de rug heel erg weg te drukken, en het hoofd omhoog te doen. Ik had de lijn gewoon aan de ring op de rug gedaan.
Maar na 3 dagen stopte het nog niet. Dus terug naar de DA. De riempjes zaten gewoon goed en niet te strak dus het drukte niet op zijn rug. Ze zij dat het gewoon kwam omdat het misschien wat kietelde, of dat hij het gewoon raar vond voelen. Als het na 2 weken niet over was moesten we terugkomen.
En zoals je al raadde stopte het niet. Dus wij alweer terug naar de DA. Die heeft zijn rug en nek gecontroleert, niks mis mee. Zij heeft ons een soort halstertje gegeven, voor om het hoofd. Maar niet zo uitgebreid als bij de paarden. Het is gewoon een loszittend neusbandje, dat zo zit dat hij nog gewoon kan blaffen, eten en drinken. Aan de neusband zit nog een kopstukje dat achter de oren langsgaat. Achter het kopstukje zit een haakje, die maak je vast aan de ring van de halsband. Het kan dus niet verschuiven.
Aan de neusband zit onderop een ringetje.
Ook kregen we een soort rekbaar touwtje met twee klikhaakjes. De ene klip aan het ringetje op het halsterje, de andere tussen de voorpootjes aan het tuigje.
Dit moest onze hond overdag aan, S'nachts mag het af. De bedoeling is dat hij hierdoor zijn rug beter leert te gebruiken en zijn hoofd in normale houding leert houden, ook met het tuig aan.
Het is niet voor altijd hoor. We moeten elke week op controle en als hij ook uit zichzelf zijn rug goed gebruikt mag het er af

In principe gaat dit heel goed. De hond heeft hier geen last van en is heel vrolijk, en loopt netjes in de juiste houding. Als hij gewoon goed loopt hangt het koordje ook in een boogje.

Ik krijg wel wat rare reacties soms van 'Waar ben jij mee bezig?', 'gek kind' 'Het is geen paard ofzo!'
Enzovoort. Maar wat anderen er van vinden maakt niet uit, toch?

Nou schuift het tuigje door de druk van het koordje soms wat naar voren, waardoor de werking dus een beetje wegvalt. Hoe kan ik dit oplossen? Nog meer koorden eraan wil ik niet. :')

Ik vind ondanks dat het wel goed werkt, dit een beetje een vreemde methode. Komt het vaker voor? En hoe lang duurt het normaal gesproken?

Ik heb nog geen foto's, ik zal ze zo snel mogelijk maken. :j

Alvast bedankt. :)

annepaardoes

Re: Hond duwt rug weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:14

Ik zou eens naar een goede osteopaat gaan met je hond als ik jou was, als second opinion.

Het klink als of er iets niet lekker zit in de rug van je hond waardoor hij zijn rug weg druk. (misschien wel scheve wervels)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:19

Ik zou hem ook eens laten nakijken eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:24

Ik vind het goed klinken, hoor!

Succes! :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:27

Wel eens naar een U-leash gekeken? Heb ik goede verhalen over gehoord.

NinaxFriso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:48

Wendy_Komen schreef:

Wat is een U-leash? :D

NinaxFriso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:49

NinaxFriso schreef:
Wendy_Komen schreef:

Wat is een U-leash? :D

Afspraak met osteopaat is gemaakt. :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:51

NinaxFriso schreef:
Afspraak met osteopaat is gemaakt. :j

Ik ben heel benieuwd wat er uit komt :)