Ik heb niet echt een andere keus of ik moet al 20 km gaan rijden elke 2 weken (want ik heb geen grotere vriezer en ook geen plek voor een grotere vriezer).
Onze hond heeft een combi van huisstofmijtallergie en voedselallergie, dus ik kan eigenlijk niks met granen voeren. Alleen is het zo moeilijk te bepalen waar nu granen in zitten en waar niet. Het staat niet echt duidelijk omschreven vind ik.
Ik heb een keer via de dierenarts Energique besteld, maar buiten het feit dat de levering alleen maar op bestelling ging en ik dan direct moest komen ophalen ivm dat ze zelf geen plek in vriezer hadden, wat dus niet echt handig was....ging de hond er ook van stinken en kreeg een vettige vacht.
Ik vond ook het uiterlijk van Energique (wat toch ook vers vlees moet voorstellen) heel anders als Carnibest.
Carnibest ziet echt uit als gehakt, met bloed en al, als het ontdooit. Het valt ook mooi als gehakt uit elkaar.
Energique ziet er uit als hamburgers, grijzig/beige van kleur. Helemaal geen vleeskleur. Alsof het al een keer gekookt is of alsof er heel veel andere dingen doorheen gemalen zijn (zoals granen?) . Als het ontdooit is en je het in stukken prakt, blijft het ook zo aan elkaar plakken; het is dus een kleverig goedje.
Nu liep ik dus gisteren door Aveve en zie ik daar ineens een vriezer met Duck staan. Heb meteen een kilo Lam/rijst meegenomen om te proberen. Nu ziet dit dus precies zo uit als de Energique, ook zo'n grijzig/beige hamburgers.
Zijn Duck en energique nu eigenlijk echt van vers, ongekookt vlees of hoe zit dat?
Welke variant van Duck zou ik het beste kunnen proberen, liefst meerdere zodat ik eens kan afwisselen zoals ik nu ook doe.
Het is nl. veel handiger voor mij om het bij Aveve te halen, want bij de DA sta ik vaak een kwartier te wachten eer ik aan de beurt ben en als de tel. gaat wordt die gewoon opgenomen
en kun je weer wachten.Bij Aveve moet ik zowieso vaak zijn i.v.m. het voer voor de paarden/kippen en konijnen, dus dan hoef ik niet meer apart langs de DA.
Tevens spaar ik bij Aveve automatisch voor korting en dat loopt met die kilo's die ik koop dan toch lekker op
.
.
)