Welke hond past bij ons? :D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Welke hond past bij ons? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 15:06

Hallo iedereen!

Mijn ouders zouden graag een hondje kopen, mama heeft thuis als kind altijd hondje gehad. Nu is de vraag welk ras?
Mijn vriend heeft bij hem thuis een dwergpoedel; deze is onlangs een weekendje bij ons gebleven en mama was verliefd :D Natuurlijk kan ik moeilijk mijn vriend zijn hondje kidnappen naar ons thuis he :P Dus zijn wij op zoek naar een hondje :)

* grootte: klein tot middelmatig
* aanhankelijk en trouw aan zijn baasje(s); knuffelgeval dat we makkelijk los kunnen laten lopen in bos ofz :D
* kleur: niet belangrijk
* kan alleen zijn; ouders werken nog, mama is 3dagen per week thuis. Is niet de bedoeling dat we hem overal meenemen, kan soms gewoon niet..
* redelijk sportief; regelmatig wandeling in het bos. Wij hebben een tuin maar deze is niet zo groot ( +/- 55m²), maar er is meer als bos genoe gin de omgeving
* kind - en diervriendelijk: aangezien we toch veel katten en paarden in de omgeving hebben en ook in het bos natuurlijk. Het dier mag wel jachtinstinct hebben maar niet agressief zijn tegenover derden.

Dit is zowat wat we zoeken :) Weten jullie welke rassen er bijhoren? Moet niet aan alle 'eisen' voldoen maar wel iets in deze aard :) Dus laat maar komen :) Dan kunnen we ze een voor een overlopen. We willen zeker geen impulsieve koop doen, diertje blijft voor het leven :)

Solleke_Noah

Re: Welke hond past bij ons? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:12

Cavalier King charles spaniel? Niet mijn favoriete hond, maar hij zou weleens aan jullie eisenlijstje kunnen voldoen :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:14

die dwergpoedel beviel toch goed?
Ga eens een kijkje nemen in het asiel....genoeg keus.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:16

ik zou niet voor een cavalier king charles spaniel gaan. ze zien er erg lief uit, maar de gezondheidsproblemen zijn echt verschrikkelijk. misschien kan je kijken naar een engelse cocker spaniel. je hebt ook een Amerikaanse variant maar die vind ik veel minder.

en natuurlijk die dwergpoedel :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:18

Idd een cavaliertje :+: Ik heb er twee en hiervoor ook eentje gehad, heerlijke hondjes met een súper karakter, ik lach me dood om die twee soms _O- En ze zijn gewoon ontzettend lief en aanhankelijk, mijn schoot is te klein voor hun allebei, dus ligt de jongste nu op mijn schoot en de oudste hangt tegen me aan en ligt met haar kop op mijn voeten; 'zo dicht mogelijk bij het baasje aub' :D

Mocht je meer info willen over dit ras, stuur gerust een PB'tje want er zijn wel een aantal dingen die je moet weten als je zo'n hondje wilt kopen :j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:24

kijk eens in het asiel rond, zitten ook leuke kleine hondjes te wachten op een leuke eigenaar!

verder zou ik zelf nooit aan een cavaliertje durven te beginnen, ivm de gezondheidsproblemen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:32

Even kort over de gezondheidsproblemen: de GOEDE fokkers zijn hier mega druk mee om dit te verbeteren. Er zitten gewoon een aantal 'rotte appels' tussen waar je je hondje niet moet kopen. De cavalierclub Nederland is de eerste rasvereniging ter wereld die het scannen van fokdieren op syringomyelia (de ziekte waar jullie ws op doelen) verplicht stelt.

Ik kan je de fokkers van mijn honden aanbevelen, zij fokken alleen met gezonde hondjes die op alles getest zijn en ook op latere leeftijd gezond bevonden zijn.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:45