Hoe komen ze erop....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Hoe komen ze erop....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 23:32

Hey Bokkers,

Ik heb verschillende vogels (Bourke, valk en grasparkieten, japanse meeuwen en zebravinken) waar ik knettergek mee ben, het zijn echt m'n vriendjes. Ik kweek een beetje met ze, en verder zitten ze er alleen maar voor de leuk zegmaar. Omdat ik dus geen serieuse plannen heb met het kweken (En de vogels waar ik wel mee kweek worden zorgvuldig uitgekozen)haal ik afentoe wat vogels uit een winkel.

Kort geleden heb ik een nieuw japans meeuwtje gekocht, met aan beide poten een ring. Een vaste pootring, en één plastick geval. Ik kon al het voorwerp al niet helemaal plaatsen, een echte ring was het niet... Zoiezo wil ik geen 2 pootringen om hebben bij een vogeltje van ongeveer 10 cm, dus ik had al gekeken of hij af kon. Maar dat kon dus niet. Nouja ik dacht; Binnenkort een ringenschaartje kopen en dan gaat hij er alsnog af.

Gisteren ging ik mijn vogels voeren en toen zat het vogeltje met 1 poot opgetrokken, duidelijk veel pijn. Ook bij het uitvangen deed het hem duidelijk pijn, maar moest toch weten wat er was... pootje hartstikke dik en rood.
Meteen de dierenarts gebeld, en een uur later konden we komen.

Die heeft gekeken en toen hij zag wat het was werd hij WOEST! Kwekers van kleine vogelssoorten willen hun vogels ringen op kleur, maar wel zo dat de ring er ooit weer af kan. En daar gebruiken ze dan STRIJKKRALEN voor! :x Ik had er al wat over gelezen en idd, toen de ring eraf was bleek het om een strijkkraal te gaan.

Het arme vogeltje heeft geluk dat z'n pootje er nog aan zit. De ring zat vast in z'n pootje, en het ligt rondom open. Hij kan er nogsteeds niks mee, hij ligt op de stok.

Echt, hoe kom je erop... strijkkralen om pootjes van DIEREN doen %) Voor een paar cent heb je ringetjes die er makkelijk weer af kunnen, en die er ook nog eens voor zijn om om pootjes te doen :roll:

Ik snap dat echt niet :n

LisaaBloem

Re: Hoe komen ze erop....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:34

Noujaa....sommige mensen :n 8)7

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:36

he getver wat zielig gelukkig heb je hem kunnen helpen.en heb je goed opgelet...

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:36

oh wat erg dit!! ik had er dus nooit van gehoord maar word er misselijk van zulke mensen...
hopelijk komt het met jouw vogeltje weer helemaal goed, top dat je meteen actie hebt ondernomen!
succes!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:19

Wat belachelijk. 20 knijpringen kosten 50 cent en kan je er zo weer afhalen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:22

Inderdaad, hoe komen ze erop. Ziek zijn ze, en dan te bedenken dat speciale knijpringetjes bijna niks kosten. En dan nog keurig op maat ook, in alle kleuren van de regenboog, met volgnummertjes en al.
:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:38

Wat ontettend belachelijk!!
Die mensen zijn gek!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:45

Sommige mensen denken gewoon niet na over wat ze hun dieren aandoen..
Misschien is het een idee om ook de dierenwinkel even te tippen? Ik weet niet of ze er iets mee doen, maar dan weten ze het in ieder geval.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 07:48

Dit vind ik echt belachelijk, waar gaat het heen denk ik dan?
Die ringen kosten inderdaad geen drol, toen mijn vriend nog een dierenspeciaalzaak had gaven we ze zelf gratis mee omdat we er niet vanaf kwamen :#

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:05

Sommige mensen... _-:(
Gelukkig was je er op tijd bij, veel beterschap voor het vogeltje :+:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:12

Nou ja zeg, belachelijk.
Mijn valkparkiet heeft een ring om (maar ik vermoed van het verkeerde jaar, kan er iig geen datum uithalen). Mijn grasjes hebben helemaal geen ring om. Daar ben ik dan weer wat minder blij mee ivm identificatie mochten ze ooit per ongeluk wegvliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:46

De mijne hadden ook nooit ringetjes :)
Ik had 'm kocht bij een hobby-hobby fokker :)