Arm oud dier..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Arm oud dier..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 23:28

Mijn arme hondje gisteren :(:)
Ik wou even douchen, hij loopt wat enthousiast achter mij aan naar de bijkeuken waar zijn koekjes staan 8-)
Ik geef hem een koekje, daarna loop ik richting de douche en hoor ik hem wat moeilijk hoesten. Dus ik even kijken. Hij wil zich omdraaien om weer richting de mand te lopen en ineens valt hij heel raar om, hij probeert weer om te staan maar dat lukte niet. Lag hij daar heel zielig op zijn zij.
Ik denkend dat hij aan het sterven was, dus ik nog in zijn bekje kijken maar het was helemaal leeg.
Ik dus in paniek, mijn vader was buiten dus ik schreeuw nog "PAPAAA!!" Maar goed, die kent mij langer dan vandaag dus die dacht dat er een spin in de douche zat _O-
Ik snel naar buiten gerend en mijn vader gehaald, die is bij Bobby gaan zitten en het arme dier lag doodstil met zijn achterpootje een beetje stijf in de lucht en liet zijn urine lopen.
Een halve minuut staat hij heel nuchter op en loopt zo weer rustig naar zijn mand _O-

Bobby is 14 en heel suf een paar dagen ervoor nog naar de jaarlijkse controle geweest. Dierenarts vond hem goed voor zijn leeftijd, niet meer wat het geweest was maar nog prima. En dan knalt ie er zo even uit _O-
Beest heeft me de stuipen om het lijf gejaagd _O- Maar nu is hij weer helemaal bij, nergens last van.
We zijn niet met hem naar de dierenarts geweest, omdat het nu ogenschijnlijk weer helemaal goed met hem gaat. Mocht dit iets blijvends worden dan gaat hij uiteraard naar de dierenarts.

Wou het gewoon even van me afschrijven :Y)
Arme kleine diertje :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:34

hm dat klinkt als een aanval van iets wat weet ik niet misschie epilepsie.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:37

franka75 schreef:
hm dat klinkt als een aanval van iets wat weet ik niet misschie epilepsie.

Precies wat ik dacht.
Tis vrij makkelijk te achterhalen geloof ik en er is ook medicatie voor. Ik zou wel even langs de DA gaan hoor!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:39

ik zou even langs de dierenarts gaan
snap alleen al die _O- smileys niet, zo grappig klinkt het namelijk niet??

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:40

Het zou een TIA geweest kunnen zijn, de dierenarts kan daar meer over zeggen :-) .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:14

vind het niet zo lachwekkend allemaal eerlijk gezegd,ten eerste kan dat hoesten op een slecht hart duiden,het vallen daarna op hartritme stoornissen,of als hij zo stijf bleef en zijn urine liet lopen op epilepsie..
al met al had ik nog geen half uur na zo'n voorval bij een DA gezeten,en er zeker niet om gelachen..

zou zeggen,vandaag naar de DA laat zijn hart checken,en zeg erbij wat je gezien hebt,epilepsie bij oude honden wat zomaar ineens optreed is ook geen goed teken,kan van het hart afkomen,maar kan ook door zuurstof gebrek in de hersenen zijn..

niet lachwekkend dus maar 100% zorgelijk...

shilady

Re: Arm oud dier..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:19

Ik denk dat het hondje een toeval had ...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:20

Goh.. wat doe jij er lachwekkend over........

Pas maar op... dit kan wel eens héél zorgwekkend zijn!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:22

Gwen schreef:
Het zou een TIA geweest kunnen zijn, de dierenarts kan daar meer over zeggen :-) .

Dat denk ik ook, zou het idd even bij de DA melden. :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:31

na een tia heeft een hond nog andere verschijnselen,als verlamd zijn,of tijdelijk halfzijdig verlamd..dus een tia denk ik niet...

denk eerder hartproblemen zeker met dat hoesten vooraf...ik heb hier ook eens een oudje gehad,met hartproblemen waarvoor ze behandeld werd,en die ging ook op een avond neer,heel eng om te zien,we hebben toen de da gebeld en nog geen 20 minuten later stonden we bij een DA ( om half 12 savonds),haar hart bleek toen echt dramatisch verslechterd ,waardoor de hersenen geen zuurstof meer kregen en de hond dus out ging..

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:37

kimmie261 schreef:
na een tia heeft een hond nog andere verschijnselen,als verlamd zijn,of tijdelijk halfzijdig verlamd..dus een tia denk ik niet...

Ik dacht juist aan een TIA omdat ze daarna weer door kunnen gaan alsof er niets gebeurd is! Hoeft niet altijd maar het kan gebeuren. Kennissen hadden het met hun kat, en een vriendin van me had hetzelfde met haar hond!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:48

jeetje heel veel sterkte!
mijn boomertje is ook alweer 13, ben echt als de dood voor dit soort dingen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:53

Mijn hondje hete toevallig ook Bobby, die stapte over en viel ook bijna.Verder was er niks aan de hand,op een nacht is hij wel gruwelijk aan z,n einde gekomen.Ik was op vakantie,en hij kreeg aan val na aan val.Ik zou het toch even laten checken.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:55

Ik vind het niet om te lachen ten eerste,ik vind het zelfs sneu voor het dier
Ten tweede bel anders even de DA op voor advies en ga desnoods langs.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:17

Ik vindt het erg belachelijk die lachwekkende smiley's, ik zou me dood schrikken en stappen ondernemen.

Klinkt als een hartprobleem waarbij het hart even aan de noodstop heeft getrokken. Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken bij de DA en bloed trekken, echo en röntgenfoto maken. Zodat je op tijd met medicatie kunt beginnnen.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:29

kimmie261 schreef:
Dat kan :j , maar hoeft niet, als er een heel klein propje in een bloedvat gezeten heeft kan de uitval minimaal zijn. Ik heb zelf heel wat TIA's gehad in diverse vormen, heel kleintjes, maar ook grote :) . Maar wat het ook precies geweest is, de TS kan beter naar de dierenarts gaan, zodat die de hond kan onderzoeken.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:27

misschien heeft je hond wel epelepsie.. ??

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:36

Klinkt niet goed
Waarom wachten tot het zich weer aandient en hondje er niet meer uitkomt

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:48

Klinkt mij als epileptie in de oren. Ik heb nl hetzelfde meegemaakt, inmiddels alweer zo'm 15 jaar geleden, met mijn toenmalige hond.
Voor die hond konden ze verder niets doen. De onderliggende oorzaak van die epileptie was nl, kanker, zoals bij nader onderzoek bleek. Omdat hij verder geen pijn had, mocht hij rond blijven lopen, tenzij er meer aanvallen kwamen.
En die kwam. Een keer en ernstig. Hij kwam toen niet meer bij en is ingeslapen.
Lollig....nee, niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:13

ik denk dat ts gwn niet weet hoe erg dit kan zijn.... :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:16

Onze waakhond is ook 14. Tja het blijft moeilijk. Al doet die van ons echt wel eens of tie dood is. Die slaapt namelijk met zijn ogen open. Da's eng hoor! En reageert nergens op, ja op: koekje.

Maarre ik zou dit toch ff goed in de gaten houden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:17

passieAppel schreef:
ik denk dat ts gwn niet weet hoe erg dit kan zijn.... :)

TS is 21, en kan hopelijk toch zelf wel bedenken dat dit niet goed is. Ik snap de smileys ook niet, schoten mij eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat zelfs. Als het een van mijn dieren betrof, had ik allang bij de dierenarts gezeten.

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:33

Dit is voor mij heel herkenbaar. En dit is niet om te lachen of om je schrik aan te jagen, maar dit is wat ik heb meegemaakt.
Op een morgen zat ik aan tafel mijn cornflakes op te eten toen mijn jack russel van 15 naar buiten ging om zijn plasje te doen. Op zijn weg naar buiten begon hij ook zo te kuchen en te hoesten alsof er iets in zijn keel zat. Toen zag je dat hij begon te wankelen maar dan denk je oei, die heeft zich verslikt of weet ik wat en die is even zijn kluts kwijt.
Nog geen seconde verder lag die ook zo op de grond net zoals jij het verteld, volledig verkrampt en hij liet zijn urine ook gewoon lopen waar hij lag.
Hij bleef zo even liggen, dit gebeurde in het echte leven in nog geen minuut maar volgens mijn gevoel duurde dit echt heeeeel lang.
Na een minuur ofzo, ging hij terug rechtop zitten en moest die precies even nadenken over wat er gebeurd was, toen stond hij weer gewoon recht en deed verder normaal.
De dagen daarna kreeg hij dit meer en soms midden in de nacht gewoon zo uit het niks hoorde je zo een jank dat door merg en been ging, en je de gedachte gaf dat je daar een levenloos lichaam ging vinden.
Vanaf de eerste keer dat hij dat kreeg die morgen heeft hij het nog een week volgehouden maar je zag hem elke dag aftakelen. We hebben hem naar de veearts gebracht en die luisterde naar zijn hartje en zei dat hij alle momenten kon doodvallen, hij was volledig op. Die aanvallen die hij had waren klein attakjes van zijn hart dat versleten was.
Voor de rest was hij nog goed in orde voor een 15 jarig oudje, maar alle symptomen die we opsomden was echt een teken van een zwak, versleten hart.
We hebben hem dan ook een spuitje laten geven, het beestje had een geweldig leven en verdiende het niet om af te zien of pijn te hebben.

Als dit hetzelfde is als mijn hondje ( ik ben natuurlijk geen DA en kan ook geen juiste diagnose opstellen) zou ik dit echt wel serieus nemen.

Veel succes

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 18:01

Volgens mij worden mijn smileys verkeerd opgenomen.
Diertje heeft tot nu toch nog nergens weer last van gehad :) Hij word goed in de gaten gehouden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:09

hoe moet ik een _O- smiley dan interpreteren?

als ;( smiley??

echt hoor...je moet die hond zijn hart na laten kijken...maar ja...zal ook wel _O- zijn -O-