wat ik vandaag toch eens had : loslopende hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

wat ik vandaag toch eens had : loslopende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 22:35

Hoi bokkers ,vandaag was ik zoals elke dag onderweg naar huis totdat ik een grote hond los zag lopen midden op straat , geen mens verder te bekennen..de auto voor mij stopte maar ik zag dat het een oude man was , ik reed eerst door maar toen bedacht ik me . Ik moest van mezelf terug , dus ik terug rijden vriendlief gebeld dat ik een zoekende los lopende hond zag maar geen flauw idee had wat ik moest doen ... dus politie gebeld hun zouden de dierenambulance bellen.. ik en de oude man de hond een touw om zijn nek gedaan aangezien hij steeds de drukke weg op ging .. half uur ging voorbij nog niks...een uur voorbij ...nog niks .. ondertussen weer politie gebeld , toen was het lastig lastig .. dus de oude man en ik besloten dat de man de hond mee zou nemen , ik zijn adres etc genoteerd en ik de mijne aan hem gegeven ik zei dat alles zo wel goed kwam , hup oude man hond in de auto komt na ruim een uur de eigenaar er aan op de fiets helemaal in stress , logisch ook !!! Dus de hond ging mee met de eigenaar ik kon naar huis en de oude man ook .. de eigenaar bedankte mr heel vaak hij was heel blij .maar waar bleef nu de dierenambulance ?? Weet iemand waar ik invervolg het beste naar toe kan bellen ???

Lieveranders

Re: wat ik vandaag toch eens had : loslopende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:40

Je kunt ook zelf met de dierenambulance bellen. Is misschien makkelijker communiceren, zo via de politie is ook wat lastig natuurlijk..

Wel een schrik als je je hond kwijt bent! Ik zou ook blij zijn als mensen mijn hond zo op zouden vangen :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:43

Als ik een dier zo in paniek vind (en dat overkomt me nog al eens) dan breng ik het naar het asiel.
Daar lezen ze het chipnummer direct uit en bellen de eigenaar.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:41

zelf de dierenambulance bellen ik kwam toen straks ook een boerenfox tegen waar niemand bij was kon hem alleen niet pakken hij gromde naar me dus ik ben doorgereden.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 08:31

quartel schreef:
Als ik een dier zo in paniek vind (en dat overkomt me nog al eens) dan breng ik het naar het asiel.
Daar lezen ze het chipnummer direct uit en bellen de eigenaar.

aah ok nouja ik wist zo snel niet waar in de buurt van slagharen een asiel zat , dus leek mij politie de beste oplossing.. achteraf dus toch niet zo'n goede oplossing ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:35

Super actie van jullie!!!

Zelf zou ik naar de dichstbijzijnde dierenarts rijden en daar laten kijken of hij/zij een chip heeft. Zo kom je het snelst bij de eigenaar (moet ie natuurlijk wel gechipt zijn :P )

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:40

Super van jou en de oude man! Thumbs up!

Maar het is voor mij geen vreemd verhaal..

Ik reed ooit rond half 3 's nachts over de boerenweggetjes naar huis toen er ineens een pony voor mijn auto stond. Ik kreeg de pony niet te pakken, mensen bij de aangrenzende boerderij kreeg ik niet wakker.. Dus ik belde de politie dat ik hulp nodig had voor dat iemand zich dood zou rijden op deze pony.

Na een half uur heb ik nog een keer gebeld en ze waren er bijna volgens de centrale. Toen kwam een buurman van verderop kijken of ik een ongeluk had gehad en hebben wij samen, anderhalf uur, achter de pony aan lopen vangen. Nooit geen politie gezien.

Ergens zijn dit soort berichten in en intriest.. Als je hulp nodig hebt zijn ze er niet..