Kitten 5 maand eet niet meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Kitten 5 maand eet niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 18:58

Hallo Bokkers,

Mijn 5 maanden oude kitten doet niet meer wat hij hoort te doen, lekker eten.
Sinds zondag zit ze eigenlijk een beetje aan de dunne poep, maar eet en drinkt ze
nog wel goed. Sinds vandaag eet ze dus niet meer, heb dus duur voer voor haar gehaald
van Royal Canin, mede omdat ze eigenlijk al sinds ik haar heb heel veel poept. Ik ontvlo haar elke
maand, en geef haar ook de wormenkuur naar schema.

Omdat ik me dus wel een beetje zorgen maak omdat ze niet eet, vraag ik me af of jullie nog tips hebben, of me
misschien een beetje gerust kunnen stellen. Dierenarts heb ik gebeld, en die zegt dat zolang ze niet
suf is en goed drinkt het nog aan kan kijken. Ze is totaal niet suf, maar wel rustiger. Ze drinkt dus ook nog
goed.

Misschien dat jullie me wat tips kunnen geven, of iig misschien een beetje gerust kunnen stellen.

MamaMiesje

Re: Kitten 5 maand eet niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:59

Ik zou toch voor morgen een afspraak maken dan.
Het kan van alles zijn: beetje 'grieperig' , voedselallergie/buikpijn, verstopping en weet ik al wat niet meer.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:00

Als ze nog niet geholpen is kan het zijn dat ze krols aan het worden is sommige poezen eten dan slecht of helemaal niet meer.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 19:10

Ze is nog niet geholpen nee. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:30

ik zou haar laten controleren door de da!!
Dit klinkt niet goed ofzo... :)

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:05

Aai haar eens bij haar staartaanzet...Kijk of ze door de
pootjes gaat. Dan zou het idd krolsheid kunnen zijn.
Verder is elke maand onvlooien echt niet goed. Vlooienmiddel
is puur gif. Ook werkt het pas als ze vlooien heeft.
Tenzij je het tegen teken gebruikt. Weggegooit geld. Ook
moet je rekening houden dat op deze manier de vlooienmiddelen
na een tijdje echt niet meer werken.

Mocht ze niet reageren op het aaien zou ik toch een afspraak
maken bij de dierenarts, eventueel een andere.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 12:19

Ze reageert niet als ik haar aai, maar ze zit wel erg te miauwen.
Gelukkig eet ze inmiddels al weer. En speelt ze ook weer gewoon. Wel heb ik het idee dat ze
er helemaal uitgemergeld uit ziet, maar goed.

Ze heeft de afgelopen 2 maanden ook steeds
vlooien helaas, dus geef haar in overleg met de dierenarts elke maand vlooienmiddel
wel van afwisselende merken. Ik moet wel, want anders heb ik steeds een vlooienplaag in huis.
Helaas met alle tips die er tegen moeten werken zoals plinten schoonmaken, sprayen in huis, alles wassen etc, elke dag 100 keer stofzuigen.
Woon sinds kort bij mijn vriend en die heeft vloerbedekking en stoffen banken. Thuis nooit ergens last van.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:29

Misschien toch een soort van krolsheid geweest...Het kan nl ook stil gebeuren...
Sommige katten eten dan slecht of helemaal niet. Ze kunnen dan ook erg vermageren.

Ik dacht dat je het vlooienmiddel preventief gebruikte. Nee, dan heb je het inderdaad
wel nodig. Balen dat je het niet goed weg krijgt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:19

Goed dat ze weer eet!
Maar dan zou ik haar toch zo snel mogelijk laten 'helpen' , want de krolsheden vergen zo te lezen veel van haar. En het zou jammer zijn ook van jullie nieuwe huisje als ze alles onder gaat piesen of, nog erger, als ze ontsnapt en zwanger terug komt. Dat moet je echt niet willen met amper een half jaar oud :n

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:17

Zolang je niet zeker weet dat het van een krolsheid komt hoef je haar nog niet persé te laten helpen, grote kans dat ze nog niet eens krols is geweest. Ze is 5 mnd, het kán wel maar ik ken er ook zat die pas met een jaar krols werden.

Is ze recent ge-ent toevallig? het kan nl ook een entreactie zijn, het kan zoveel dingen zijn....
Die vlooien kunnen ook een aanslag op dr lijfje zijn, kittens met veel vlooien kunnen er aan dood gaan omdat die vlooien veel bloed opzuigen. Jij zegt dat ze al een hele poos vlooien heeft dan kan dat natuurlijk ook meespelen.
Kortom, poezel goed in de gaten houden en bij twijfel dierenarts bellen.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 13:52

Ik heb al een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor de sterilisatie. Ook omdat ik niet precies weet of ze nou 5 maanden is. Ze is sowieso 5 maand en misschien 2 of 3 weken ouder, maar dat denk ik niet.
Ik denk dat de vlooien idd mee spelen. Ik ben de hele week ook bezig geweest om ze nu met een kammetje er uit te halen en ze dan in een bak met kokend water te gooien. En vanochtend lagen er 3 dode op de bank, dus het spul helpt wel zou je zeggen alleen volgens mij niet voldoende. Ze is dus niet recent geent, maar wel recent een vlooienspuit en een wormenkuur.

Maar heel erg bedankt voor jullie tips. Ik ben druk bezig met vlooienverwijderen elke dag en stofzuig 5 keer per dag, dus ik hoop dat het nu de goede kant uit gaat.
Geef mij maar weer laminaat en leren banken haha.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:06

doe je ook vllooienspul in je stofzuiger? Anders kun je straks weer opnieuw beginnen...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:16

Is ze nog steeds aan de diaree? Mijn DA waarschuwd me altijd met kittens duidelijk dat ze erg snel uitdrogen en als diaree meerdere dagen aanhoud ik langs moet komen.

Mijn katten ontvlooi in met stronghold. Die ontwormd ook meteen. Over frontline hoor ik vaak dat de vlooien hier resistent voor zijn. Sinds ik dat niet meer gebruik ontvlooi ik ongeveer 3 x per jaar en dat werk super.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 16:52

Ik doe het niet in mijn stofzuiger, maar ik heb geen stofzuiger met stofzuigerzak, maar 1 met een stofreservoir dus ik leeg m iedere dag en maak m daarna schoon met een sopje.
Stronghold! Okay, daar heb ik nog nooit over gehoord. Kan ik wel gaan proberen. Het gaat steeds beter hier, haal er geen 20 per dag meer uit. Hooguit een stuk of 5, en 's ochtends liggen er op de bank een paar dooie dus blijkbaar werkt de Frontline af en toe nog wel een beetje...

Ze is niet meer aan de diarree, het ziet er allemaal weer goed uit op de vlooien na..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:54

Frontline echt nooit meer geven het werkt echt niet meer effectief.
Stonghold is echt super alleen verkrijgbaar via de dierenarts of online dierapotheken en is duidelijk iets duurder maar wel veel beter.

Ik had hier kittens onder de vlooien elke 1 pipet stronghold en de volgende ochtend lag de kittenkooi vol met dode vlooien, heb uiteindelijk nog iets van4 levende vlooien in hun vachtjes ontdekt

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 16:57

Okay bedankt! Dan zal ik volgende maand stronghold halen. :) Maakt niks uit dat het duurder is, als het maar werkt.. Voor het beestje ook niet prettig.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:58

Kan je ook vlooienspray (die voor je huis dus) in de stofzuigerzak spuiten? :)*

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 17:20

Ja dat is miss nog wel een optie ja!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:23

stromghold is misschien duurder maar ontwormd ook meteen. Dus wat dat betreft hoef je geen 2 middelen te halen. op www.dierenapotheek.nl kan je ze bestellen. 6 pipetten voor rond de 40,00. (ik heb 4 katten vandaar dat ik er altijd 6 besteld) Werkt super. Vlooien kan kittens goed ziek maken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:27

Onthou dat als je Stronghold gebruikt dat je sowieso nog regelmatig een ander middel voor ontwormen pakt, daar Stronghold alleen de rondwormen pakt en niet de lintwormen. Wat heel belangrijk is op het moment dat een kat vlooien heeft daar de vlo de tussengastheer is van de lintworm en gezien de lintworm erg veel voor komt. Dus je ontwormt absoluut niet volledig met Stronghold en dat is het nadeel van Stronghold ze doen je ontwormt, maar ze pakken dus niet alles aan.

Verder werkt Frontline prima, maar is traagwerkend altijd al geweest en dat is niet opeens zo. Ik zou zelf altijd gaan voor Advantage of Bolfo Gold op het moment van vlooienbesmetting, deze werken binnen 6 uur. Stronghold is ook wat sneller werkzaam, maar nog niet zo snel als Advantage of Bolfo.
Ik hoop dat je kitten snel helemaal opknapt, blijf hem/haar wel kwalitatief goede voeding geven of vers vlees met voordeligere voeding snij je jezelf straks zo in de vingers.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:27

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 13:10

Okay, ja mijn DA raadde idd Frontline af en had het zelf ook al over Advantage, dat kon ik bij hun kopen. Maar goed toen had ik net de Frontline pipet al gebruikt op de katten.
Dus stronghold of advantage zullen wel 1 van de middelen zijn die ik over een maand ga gebruiken zodra het kan, en dan hopen dat het voorlopig even niet meer hoeft.

Ik ga hier nu dus ook echt alleen voor goed voer, want ik merk zo'n verschil. Van zachte diarree achtige poepjes naar mooie hardere drollen. Kitten is ook een stuk opgeknapt ik haal nu de laatste 2 dagen nog steeds maar 1 levende vlo er uit, en die zijn al meer dood dan levend. Elke ochtend vind ik nog steeds een stuk of 3 dode vlooien op de bank. Dus het werkt blijkbaar nog wel dat Frontline. Poes is ook weer helemaal happy, en ziet er in een week een stuk beter uit. (Dat je dat zo snel ziet die veranderingen)
Hopelijk ben ik er binnenkort vanaf.

Ontwormen doe ik met een pasta van de dierenarts. Dus neem aan dat deze wel goed zal zijn..

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:07

Ze zeggen ook dat ze niet allemaal resistent zijn vaak bepaalde plaatsen las ik. Vaak komt het toch door veelvuldig gebruik of vaak onder doseren.

Wel fijn dat het goed met haar gaat! Vaak is voor de kleintjes beter om goede brokken te hebben en maar weinig vlees. Eigenlijk hebben ze dat helemaal niet nodig. Maar ze vinden het wel lekker!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:27

Ik geef haar eigenlijk ook bijna geen vlees. De katten van mijn ouders krijgen dit dus ook altijd, en dat zijn er verwende nesten van geworden haha.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:14

Dat zijn die van ook hoor moet ik bekennen. Geef ze meestal voer van purina. Dat eten ze goed en staat geloof ik redelijk aangeschreven. Maar een stukje rauwe kip vinden zeook heerlijk of een plakje ham