DA bellen voor kat: ja/nee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

DA bellen voor kat: ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 23:45

Hellup!

Ik had gisteren al het idee dat mijn kat zijn linkerwang nogal dik was, maar het voelde verder niet raar, dus ik heb er geen aandacht aan besteed. Vanavond voelde ik echter weer en nu is het een flinke bobbel die zacht aanvoelt. Hij heeft er verder geen pijn aan, ik kriebelde hem erop en hij gaf me gewoon kopjes enzo. Hij eet ook normaal (maar het moet ook wel heul erg zijn wil hij dat niet doen :') )

Morgen toch maar even de DA bellen, of is het iets wat vanzelf wel weggaat denken jullie?

Bedankt voor de tips!

Thirty

Re: DA bellen voor kat: ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:51

Gewoon even bellen, kan nooit kwaad.

Sterkte ermee.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:53

Gewoon bellen inderdaad, zelf denk ik dat meneer gevochten heeft of een ontstoken tand ofzo, omdat het zacht is klinkt het voor mij in ieder geval als een abces. Zorg wel dat je beessie geen koorts krijgt! Soms verdwijnen de zwellingen vanzelf, maar zou het risico niet nemen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 23:56

@thirty Ja nou weet je, de DA is nooit goedkoop :') En meestal is het toch zo van 'Als je er niet zeker van bent moet je maar even langskomen'. Want zij kunnen ook niet door de telefoon heen kijken :)
Ik dacht meer van, misschien weet iemand hier wat het kan zijn :)

@xyris haha gevochten zou je wel eens goed kunnen hebben :) Ontstoken tand denk ik niet, daar zit het te ver naar achter voor (het zit zegmaar recht onder zijn oor, net achter zijn snorren).
Hmm koorts, ik zal even zijn temperatuur opnemen zo dan. Hij gedraagt zich verder niet vreemd ofzo maar is misschien wel handig om even te kijken.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:57

Ik zou wel even naar de DA gaan. Dan weet je meteen wat het is. Als het niks is kost het ook niet veel.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:59

Misschien een soort ontsteking???
Ik zou het even een paar dagen aankijken of het niet erger word, of wellicht trekt het weer weg?
Als het na een paar dagen erger word of echt niet minder word zou ik pas naar de DA gaan.

succes

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:05

ik zou naar de da gaan je hebt hem toch gekocht om er voor te zorgen

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:10

Klinkt als een abces, zou zeer zeker naar de da gaan !
Een abces kan onderhuids heel groot worden en er kan veel weefsel afsterven zodat er straks ineens een groot gat ontstaat. ( zelf ooit gehad met een kat........was een gat zo groot als mijn hand :r )
Meestal is de oorzaak een vechtpartijtje waarbij er soms een nagel in de huid achterblijft die ontstekingen veroorzaakt.

Zeer beslist naar de da dus ! :j

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:54

Dierenarts bellen. Dit klinkt als een abces en dat kan zeer pijnlijk zijn voor de kat :(:)
En nee, de dierenarts is niet goedkoop, maar dat is geen reden om niet te gaan :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:57

Mijn kat heeft dat ook gehad, met een sneetje er in kan het vuil er uit.(niet zelf doen hoor)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:30

Kan ook een klier zijn die flink opgezet is. Ik zou toch even gaan naar je DA. Kan ook iets ernstigers zijn dan een onsteking. Zeker omdat je aangeeft dat de kat er geen pijn aan heeft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:59

Even voor de duidelijkheid, op zich is het de kat van mijn ouders en zij zouden ws niet gaan O:).
Als ik naar de DA ga, wil ik wel dat het iets vrij ernstigs zou kunnen zijn, niet iets dat zeer waarschijnlijk vanzelf overgaat. Maar daar ben ik nu dus van overtuigd, ik ga de DA bellen hoor! :) Bedankt voor de tips!

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:02

Onze kat had een ontsteking, die er zo uitzag. Hij was blijkbaar door een andere kant in zijn wang gebeten. In dat geval kun je beter wel direct naar de DA. Dan heeft ie toch AB nodig, bij die van ons was dat te laat en moest de bult opengemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:56

Goed dat je even belt!
Doe ik vaak ook even(hij ziet me inmiddels aankomen :'))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 22:06

Nou vanmorgen afspraak gemaakt, nu net komt meneer binnen en hele zijkant van zijn hoofd onder het bloed -.- wat het ook was, nu is het gebarsten volgens mij. Ik heb wel betadine in huis maar in mijn eentje schoonmaken gaat m niet worden denk ik, kan hem onmogelijk met één hand vasthouden.. Pfft, nou ja, AB heeft ie sowieso nodig denk ik, het ziet er niet lekker uit.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:07

gossie, nou gelukkig maar voor hem dat de druk er nu een heel eind af zal zijn.
Lijkt me voor jou wel een akelig gezicht trouwens.
Wanneer kan je terecht bij de DA?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:08

Succes morgen!en laat je ons weten wat het precies was?
ik ben daar best nieuwsgierig naar,want ik zta ook aan een abces te denken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 22:09

Morgenochtend 11:20!
Ik ben inmiddels wel gewend dat ie terugkomt met allerlei oorlogswonden, hij is een tikje territoriaal ingesteld.. Stom beest :') Maar wel lief hoor.. soms. :P

Ik laat het weten hoor! :) Weer een bijdrage aan de google encyclopedie der dierenkwaaltjes

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:10

meschien is ze door een andere kat gekrabt en heeft ze een ontstoken wang..........

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:10

is het bloeden wel gestopt?
Zal wel een abces zitten denk ik nu......ik ben benieuwd morgen....succes vast

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:12

Was dus idd een abces zo te lezen.
Is beter dat het nu open is, dan kan de rommel er uit ipv dat het verder naar binnen slaat.
De da zal het waarschijnlijk verder schoonmaken/spoelen en een ab kuurtje meegeven.
Beterschap hoor. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 22:13

Nee het is opgedroogd :) Het gutst er niet uit hoor :P

Dankje! Het is een flink beest, normaal heb je 2 man nodig om hem in het hokje te krijgen, dus daar heb ik ook al een dagtaak aan denk ik..

Ik denk dat ik mijn katje maar even onder een dekentje ga leggen ofzo, met veel eten. Zielig dier dat het is, hij ging vast niet expres vechten _-:(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:14

Is je kat wel gecastreerd? Want dan kan een hoop vechten en dierenartsbezoeken schelen :P

Succes morgen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:15

Magrathea schreef:
Nee het is opgedroogd :) Het gutst er niet uit hoor :P

Dankje! Het is een flink beest, normaal heb je 2 man nodig om hem in het hokje te krijgen, dus daar heb ik ook al een dagtaak aan denk ik..

Ik denk dat ik mijn katje maar even onder een dekentje ga leggen ofzo, met veel eten. Zielig dier dat het is, hij ging vast niet expres vechten _-:(

:') dat denk ik ook......miesschien dat hij heel per ongeluk in de buurkat zijn oog hing voor hij deze klap kreeg :j

och....arm ding :(:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 22:20

vuurneon schreef:
Is je kat wel gecastreerd? Want dan kan een hoop vechten en dierenartsbezoeken schelen :P

Succes morgen!

Jahoor ;) Al 8 jaar.
Ik denk dat hij nog steeds een beetje kribbig is omdat er vier jaar geleden een nieuw katje in huis kwam. Maar het is pas echt sinds een jaar dat ie zo vaak loopt te vechten..

Misschien is het een midlife crisis. Arm beest.