Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zelfs bij de EG die ik pas afgelegd heb werd het blijven op een meter of 10 gedaan. En dan heb ik het over allemaal honden van een jaar of ouder 
Neej schreef:20 meter verder lopen bij 5 maanden? Dan vraag ik me af of jij zo snel gaat, of dat de meeste cursussen zo traag gaanZelfs bij de EG die ik pas afgelegd heb werd het blijven op een meter of 10 gedaan. En dan heb ik het over allemaal honden van een jaar of ouder
Maargoed, daar gaat het niet om. Wat zijn 'moeilijkere' dingen?
DjunDjun schreef:Ja zo'n 15 tot 20 stappen, ik heb maar korte pootjes, ben 1,60m dus het zal misschien ook 10 meter zijn.
Maar dat hebben we ook niet binnen een week bereikt hoor.
Zijn een paar maandjes tijd over heen gegaan.
Ik ben meteen rustig aan begonnen met kleine dingetjes te oefenen toen hij als 10 weken oude pup bij ons kwam.
Moeilijke dingen vind hij achteruit lopen en naast me komen zitten in plaats van voor me.
Al moet ik zeggen dat ie met een half jaar ook prima een eind kon blijven liggen, en toen we met 15 maanden EG examen deden was ie prompt in een recalcitrante bui en deed ie het dus niet. meer. punt.
Puberteit denk ik
(overigens is dit mijn eerste hond en leer ik nog steeds bij
ik had inderdaad echt het idee dat zo ver weg (en lang) gewoon veel verder gevorderd werk was
)
Als je merkt dat ie het echt heel lastig vindt is ie er misschien gewoon nog niet aan toe? Aan de voet oefenen kun je trouwens ook heel makkelijk gewoon thuis in je woonkamer doen
Nieuwe dingen leer ik mijn hond eigenlijk altijd aan thuis, in een rustige, prikkelloze omgeving. En dan gaan we het eens buiten doen, gewoon voor de deur of in de achtertuin, en daarna eens in het park, of ergens anders
Zelfs het voorkomen heb ik in mijn 9m lange woonkamer gestart