Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Appèl lopen zit daar vanzelfsprekend ook bij. In mijn omgeving en familie zijn er meerderen die dit soort trainingen doen en ik kan je vertellen dat het stuk voor stuk (ook de mijne) lieve, vriendelijke en opgevoede huishonden zijn. Het is een misvatting dat honden "vals" worden hiervan, ze zien het echt als een uitlaatklep en spel en zijn enorm blij als er getraind gaat worden. Goede begeleiding is nodig als de hond hoog in drift komt, ze doen niet "zomaar" aan opfokken want het gaat erom dat de hond onder appèl staat en daar hoort ook loslaten op commando bij

Het zal i.i.g niet binnen de komende 2 a 3 jaar gebeuren dat ik op zoek kan naar een leuke hond. Maar ben wel al veel aan het lezen, en vind het machtig mooi om naar te kijken dat het toch wel kriebelt om zelf een keer op het veld te staan met een hond.

dierenfan schreef:Ik verwacht dat die hond aan het leren is die plaat te bewaken en daarom daarop vast staat omdat hij op die plaats moet blijven?
Mij lijkt speuren en reddingswerk juist heel gaaf. De hond is intensief bezig en zeker reddingswerk kan je nog mensen mee terzijde staan. Pakwerk is een leuk spel maar kan ook met een flos touw thuis en appel is eigenlijk gewoon gehoorzaamheid alleen wat strakker dan gemiddeld maar dat komt vaak ook door de manier waarop ze het aan leren.........
Niet voor alle honden geschikt, denk dat de hond waar TS het over had waarschijnlijk té opgefokt zou worden. Overigens wordt dit lang niet overal gebruikt.Citaat:edit: enige wat ik niet snap is dat ik veel zie is dat ze de hond terug trekken als hij op de mouw zit (zonder commando los te krijgen), waarvoor is dat?