Het aftellen is begonnen.. Havanna komt al bijna!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Het aftellen is begonnen.. Havanna komt al bijna!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:09

Na een verdrietige periode schijnt het zonnetje weer... Begin mei moest ik afscheid nemen van mijn meisje, mijn allerbeste vriendinnetje, mijn kindje Nouz. Ze had al een tijdje een (zeer agressieve en inoperabele) tumor en toen de infectie die erin zat doorsloeg naar de zachte weefsels was het op. Met pijnstillers en ontstekingsremmers heb ik het nog een dag aangekeken, en toen de da gebeld voor een afspraak voor de volgende dag. Nouz heeft geen dag hoeven lijden en heeft afscheid van ons leven samen genomen met het strandzand van die ochtend nog in haar snor, liggend in mijn armen.
Pijn, verdriet, heeeeeeel veel tranen. Uiteraard. En dan die leegte.... Verschrikkelijk!!
Ik wist al een tijdje dat ik geen pup meer wilde, dus gaan zoeken naar een herplaatser en bij de buitenlandse hondjes gekomen.

En toen zag ik een donkere, onvoordelige foto.... Maar iets in die ogen maakte dat ik een mailtje heb gestuurd. Uur aan de telefoon gehangen met haar opvangbazinnetje (ze is al in NL sinds april) en toen maar wezen kijken. En ja hoor, dat was haar!!

Het was nog een hele onderneming, want we zitten al een tijdje in een verbouwing/verhuizing dus de prachtige Havanna kon niet zomaar meteen komen. Maar nu... Nu mag ik gaan aftellen. Mijn aanvraag is inmiddels definitief goedgekeurd, de adrespenning al in huis (nu de riem nog := ) en deze of volgende week ga ik de adoptiebijdrage storten. Ergens in de week van 12 september (even afhankelijk van hoe snel de laatste dingen gaan hier in huis) gaan we haar ophalen.

Mooie Havanna... Mijn zonnetje na alle verdriet.
Afbeelding

Ik wil ook meteen van de gelegenheid gebruik maken om alle bokkers die met me hebben meegeleefd bij ieder kwaaltje en dingetje dat de laatste maanden van haar leven bij Nouz de kop opstak. En alle bokkers die me hebben geadviseerd, me mentaal hebben voorbereid op wat komen ging..
En alle bokkers die me hebben geholpen in mijn (toch niet al te eenvoudige) beslissing tussen een boomerpup en herplaatser... Tussen Havanna en Karma...
Iedereen, enorm bedankt!

En nu... Tellen jullie mee? :D Ik ben positief... Dus zeg ik; nog maar 14 nachtjes slapen *\o/*

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:53

Geweldig! Je hebt ook wel lang genoeg moeten wachten op deze knappe dame. Ik heb je verhaal toen destijds gelezen en was erg aangeraakt door je verdriet van Nouz. Ik ben blij dat je nu Havanna hebt om al je tijd en liefde in te stoppen!
Enne... we verwachten natuurlijk wel foto's wanneer ze er is

amyz

Re: Het aftellen is begonnen.. Havanna komt al bijna!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:03

:D Die foto's komen uiteraaaaard :D Denk dat ik mams met ophalen maar camera geef hihi.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:22

Toppie Amy, ik tel met je mee, tel je ook met mij mee, (20 september) :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:32

Ohhhh das maar 8 nachtjes meer slapen :D Ja hoor ik tel nog eventjes door met je mee :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:38

:D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 17:46

Toch bijzonder... Nouz en Roc gingen kort na elkaar... En nu komen Havanna en... Uhh.... ? ( :o ) ... ook weer kort na elkaar :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:05

Kay :D Ja raar is dat he??

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 18:37

Kay :D

Idd typisch... Hebben er allebei niet echt bewust voor gekozen zo lang te wachten...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:14

Nee, het is gewoon op ons pad gekomen. Ik kan niet wachten tot je een topicje opent over Havanna en we de eerste fotos bij jou kunnen zien, *\o/*

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:17

Wat spannend! kun je nog wel slapen!? Ik was zo druk in m'n hoofd toen we Bentley gingen uitzoeken en ophalen, dat ik er 's nachts haast niet meer van sliep :')

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:55

Ja en nu komt ze echt bijna! :D Ze is echt prachtig. Succes met het wachten haha :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:09

Nou, deze week eerst nog kermis dus die dagen gaan snel en ik slaap erg lekker dan :') maar daarna zal het wel wakker liggen worden idd! Heb gisteren ook halsband gekocht, alleen nog riem en voer en een deken voor in haar mand! :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 22:42

Zo, adoptiebijdrage vanavond ook overgemaakt :D Zo lekker slapen en vanaf morgen is alles toch 1 grote waas tot zaterdagochtend :') Zijn er zomaar weer 4 nachtjes voorbij daarna! :D

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:25

Wat ontzettend leuk dat deze hond op je pas is gekomen! Wat een mooie hond ook om te zien. Fijn dat je een herplaatser een kans bied!

Ik wil je veel plezier en succes wensen met deze hond en natuurlijk wil ik ook foto's zien op het moment dat Havanna thuis is :D

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:28

rocymax schreef:
Toppie Amy, ik tel met je mee, tel je ook met mij mee, (20 september) :D

Wat ontzettend gaaf dat er ook bij jou weer een hond op je pad is gekomen! Hoe is het momenteel verder met je? En met Mimi? :) .

Ter zijner tijd gaan we wel een foto topic (het liefst meerdere :D ) zien he! Word het weer een langharige duitse herder? :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:45

Met mij gaat het wel, ups en downs, kan nog steeds niet goed naar fotos van roc kijken en het parkje waar we altijd kwamen, ga ik ook nog niet in.
Met Mimi gaat het super, het is echt een lief wollebolletje!!
Ja Kay is ook een langharige duitse herder van 7 jaar, komt uit een familie waarvan het kindje een levertransplantatie ondergaan heeft en nu allergisch is. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 10:35

Jeeeej nog maar 8 nachtjes slapen tot Havanna komt *\o/*
En Astrid nog maar 16 nachtjes *\o/*

Wacht intussen op antwoord over wat voor voer er gegeven wordt, dan kan ik dat iig gewoon even houden zoals het is, heeft ze iig nog iets vertrouwds :)

Oh en, mensen met suggesties voor iets wat ik voor haar opvangbazinnetje mee kan nemen? Als bedankje dat ze nog zo'n tijd daar heeft mogen wonen? Ik zit eigenlijk te denken aan een fles drank, die heet Havana *nogwat*, is dat leuk denken jullie? Vind bloemetje zo saai, past niet bij haar opvangbaas..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:06

Wat een prachtig dier. Nog even wachten en dan is ze er. Heel veel plezier en geluk met elkaar :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:25

Nohhhh nog maar 6 nachtjes *\o/*

(ok, of 12 in het uiterste geval)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:30

Wat is ze leuk zeg! Veel plezier straks met Havanna. :)

Zo'n drankje meenemen is een leuk idee. :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:03

Pfft, duurt nog langer -O- Gaan precies het weekend van de 18e verhuizen dus ja, voor die tijd ophalen is natuurlijk geen optie met de chaos die dan heerst... In overleg met ouders nu dus besloten de 22e, wacht alleen nog even of Havanna's opvangbaasje dan ook kan :) Baal wel, vooral omdat ik wéér heb moeten uitstellen (in de eerste instantie gingen we uit van begin sept) maar goed, kon gelukkig nu een datum noemen dat we haar dan komen halen *\o/* 10 dagen langer aftellen dus, baalbaalbaal, maar so be it.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:27

Wat een super leuk dier, mag ik vragen waar ze nu zit. Toevallig sprak ik iemand, die heeft exact zo'n hondje in de opvang. En die gaat ook ongeveer dan naar zijn nieuwe huis.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 14:25

:D
Havanna woont nu in Maarssen :) Opvangbaasje heeft nog 2 kleine hondjes van zichzelf ook..

Nog 14 nachtjes *\o/*

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:19

Jeetje wat leuk, dan heb ik jou knappe meid al in het echt mogen zie. Ik dacht het al zeker te weten. Ik zei nog als ik niet mijn kleine man had gehad, had ik zeker ook haar willen hebben. Ik vind die kleine van haar ook zo leuk. Als je die kleine van haar en die van jou zou mengen, krijg je denk die kleine van mik. Maar echt super leuk, er zit denk nog wel veel werk in, maar dat zal ze dubbel en dwars waard zijn. Hopelijk komen er snel fotos.